PDA

Vis full versjon : Til alle som skal føde på Buskerud Sentralsykehus

Litagoo
20-08-2002, 10:51
Jeg fødte min sønn der i fjor. Det er vel det eneste jeg vil savne ved å ha flyttet til Stavanger.
De er utrolig flinke der. Barselavdelingen er sååååå koselig og sykepleierne er fantastiske der. Gled dere :D :D

Denne gangen skal jeg føde på Sentr. syk. i Rogaland, noen som har erfaringer derifra?

Litago 15+3 :findag:

Beate
21-08-2002, 14:23
Hei Litagoo!

Alle mine venninder har motsatt erfaring med Buskerud sentralsykehus..:( Jeg hører egentlig til der jeg, men jeg skal søke om å føde på Ullevål nå når jeg starter opp på senter for gravide i Oslo.

minni
21-08-2002, 15:17
Hei.
Jeg kan også tilføye noen erfaringer fra BSS.
Jeg var på UL der i fjor da jeg var gravid og jordmor oppdaget hjertefeil på babyen. Vi ble da sendt videre til Rikshospitalet for videre undersøkelser der, de har jo mye bedre utstyr, og de mente at det var dyktig gjort å oppdage dette på en vanlig UL! Så jeg tror det er noen dyktige og rutinerte jordmødre på BSS..

Elba
21-08-2002, 15:33
... og de jeg kjenner som har fødet der er veldig fornøyd!

Det eneste jeg har hørt negativt er at man skal passe godt på verdisakene, men det er visst ikke det eneste sykehuset som har problemer med uvedkommende ved en såpass åpen klinikk.

Selv var jeg der i forbindelse med utredning (laparoskopi), og fikk godt inntrykk av alle leger og sykepleiere jeg snakket med.

:)

vella
21-08-2002, 16:48
Hei og hå !
Takk for informasjonen !
Vi skal også føde på BSS, og vi er veldig spent på hvordan det er der. Jeg har hørt både positive og negativer erfaringer fra BSS, men er det ikke slik overalt ?? Det hadde vært fint hvis vi var garantert en fin fødselsopplevelse :p

Forrige gang fødte vi på Bærum, og de var kjempeflink. Hadde litt lyst til å gjenta det, men det er jo ikke sikkert at fødselsopplevelsen blir den samme selv om det er på det samme sykehuset. Vi tar sjansen på BSS.

Så lange de har et bredt tilbud som akupunktur, div. typer smertelindring osv, så blir dette bra !!

Er det noen som vet hvor lang liggetid det er på BSS ???.

Tidl. bruker
11-12-2002, 01:16
CT: 4 timer :???:, dager mener du vel :???: ;)

Jeg fikk dra 3 dager etter fødselen. "maste" meg til det. Hadde både mannen min hjemme til å hjelpe meg og mamma var også hær nede da.

Jeg fødte forresten på BSS og erfaringen min er bra!
Eneste barselavdelingen jeg var "litt" missfornøyd med, men det gikk på enkelte av personalet, og ikke avdelingen i seg selv. Men det er over 3 år siden nå. Mye har sikkert skjedd på den tiden....

Gleder meg i allefall til å dra tilbake :)

Lisbeth
11-12-2002, 11:37
Hei.
Var på omvisning på BSS forrige onsdag. Ligge tidene er tre dager. Man regner ikke med den dagen man føder. Så er du riktig heldig å fødere f.eks 00.10 på lørdag telles søndag som dag 1 og du kan dra hjem på tirsdag, da får du jo en ekstra dag.....

puu
28-12-2002, 21:53
Neida CT har rett, minimum fire timer :p
Man må jo ikke ligge hele tre dager, jeg lengtet hvertfall hjem ;)
Fødte på en mandag, dro hjem torsdag, men skulle gjerne dratt
en dag før... Er ikke så glad i sånne institusjoner jeg... :uff: