Vis full versjon : Når begynner man å smøre magen?
Jeg ser jo at jeg har fått en liten mage, men skal jeg allerede nå begynne å smøre den? Mange anbefaler e-vitamin olje og sånn bodybutter fra Bodyshop. Er det noen andre forslag? Og hva med månedene før fødselen. Hører det er mange som smører seg i underlivet for ikke å revne. Høres litt sånn klissete ut synes jeg.
Takker for svar!:p
Teddy :)
20-08-2002, 11:32
Jeg begynte å smøre magen sånn ca. ved tre-fire måneder. Kjøpte en krem som er forbyggende mot strekkmerker på et parfymeri. Husker selvfølgelig ikke hva den heter. Men den var hvertfall skikkelig dyr!!
Har hørt at det holder med å smøre seg med en fet bodylotion, men dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person.
Tror nok det viktigeste er å holde huden myk og smidig med krem, samme hvilken!
Klem Teddy 23+3
At strekkmerker er noe man IKKE kan forebygge.
Det er UNDERHUDEN som sprekker og den får vi ikke smurt med krem:(
det med strekkmerker er dessverre hormonellt betinget... Har du en god elastisk hud, så sprekker du som regel ikke.
Og elastin er det desverre ingen som har funnet opp enda.
:leiseg:
Men, ikke la være å smøre magen for det. Det er en deilig luxuskosestund for mor og barn sammen.
Babyen liker at vi stryker å magen:elsker:
Men, det med å smøre seg nedentil før fødsel, mener mange jordmødre at funker.
Da har jeg hørt at man skal gå på apoteket og kjøpe noe som heter kobberkrem, og begynne å smøre seg i ca 6. mnd. hver kveld nedentil.Man kan jo kanskje få med pappaen på den jobben??:lol: ikke lett å komme skikkelig til der nede etterhvert selv...(når magen blir stor)
:findag:
20-08-2002, 11:53
Jeg begynte å smøre magen sånn ca. ved tre-fire måneder. Kjøpte en krem som er forbyggende mot strekkmerker på et parfymeri. Husker selvfølgelig ikke hva den heter. Men den var hvertfall skikkelig dyr!!
Har hørt at det holder med å smøre seg med en fet bodylotion, men dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person.
Klem Teddy 23+3
MetalMamma
20-08-2002, 12:19
Da jeg var på helsekosten tidlig i svangerskapet og skulle få tak i vitaminer, fikk jeg tips og råd fra damen bak disken ang. strekkmerker.
Og hun sa akkurat det samme som Karius sa her, strekkmerker kommer INNENFRA. :(
Men (selvfølgelig) hadde hun en type tilskudd som skulle hjelpe mot dette...... ;)
Så hvis du går innom en helsekost og spør, tror jeg nok de skjønner hva du leter etter.
Lykke til, fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: 35+4, på besøk fra Septemberklubben
20-08-2002, 13:01
Klem Teddy 23+3
Heisann!
Har ikke noe tro på at det hjelper å smøre mot strekkmerker, men det hjelper i hvertfall mot kløende pupper og mage. Jeg bruker Bodybutter for tørr hud (fra Bodyshop), men alle feite kremer burde vel hjelpe.
Tilla 20 blank!
i mitt første svangerskap smurte jeg olje (aromaterapi) hver dag som skulle være forebyggende mot strekkmerker. Men desverre strekkmerkene kom mot slutten allikevel. Strekkmerkerne kommer jo av at underhudenstrekkes. Men det kan jo være godt å smøre seg av andre årsaker eks. kløe og huden blir god å myk. Det var ofte mannen min som smurte meg inn og det var noe jeg satte veldig pris på. Vi fikk på en måte nær kontakt alle "3"
Selda 18+0
Marielle
21-08-2002, 18:45
Jeg har alltid smurt meg med en god body-lotion etter morgendusjen. Jeg har også gått til innkjøp av Body-butter fra Body Shop, for å få en ekstra fet krem nå. Dessuten får jeg jevnlig aroma-massasje med lavendelekstrakt/mandelolje av mannen min - det er deilig og kan anbefales. Dette påvirker nok ikke muligheten for å få strekkmerker, men godt for huden og for meg er det uansett.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.