Vis full versjon : Vondt i ryggen om natta!
Lillehammer
20-08-2002, 12:42
Jeg får stadig oftere, og stadig vondere i ryggen - og særlig om natta. Så lenge jeg er oppreist eller sitter (ikke for lenge om gangen) går det forholdsvis bra, men etter noen timer i senga :sover: våkner jeg ofte og det gjør dritvondt i hele ryggen. Mest i korsryggen. Jeg ligger 99% av tida på siden (veksler på høyre og venstre) fordi det er ubehaglig å ligge på rygg. I natt måtte jeg stå opp klokka 2.30 og gå/sitte i en drøy time før jeg orket legge meg og sove igjen... :(
Er dette bare en av plagene man må leve med som gravid kanskje? Jeg skal jo ikke akkurat klage, for bortsett fra kvalme i starten har jeg hatt et veldig fint og komplikasjonsfritt svangerskap.
Skal til legen på torsdag og vil selvsagt snakke med henne om dette da, men er det noen her som har erfaring å dele av? Og det er vel ikke bekkenløsning....? (O' skrekk og gru :eek: )
Lillehammer 25+6
Tidl. bruker
20-08-2002, 13:57
For å si det lett. Det kan være bekkenløsnig. Jeg sliter med det.
Jeg har tidvis hatt problemer med stiv rygg, og går derfor til iropraktor når jeg får problemer. Liker ikke å ha vondt og vil gjerne ha det fikset. Det hjelper.
Men de fleste kiropraktorer vil jo ikke behandle uten røntgen og det er ikke så smart nå...
Spør legen om henvisning til fysio så kan du få en del styrkende øvelser.
:stakar:
Lillehammer
20-08-2002, 17:07
Tror helst det er "stivhet" selv, for det går over utover dagen når jeg beveger meg litt. Skal bli flinkere til å ta litt ryggøvelser i hvertfall. Og ellers skal jeg til legen på torsdag og nevne det for henne da.
Takk for svarene! :)
Klem fra :sover: Lillehammer
Tidl. bruker
21-08-2002, 02:58
:stakar: vennen min! Ikke så greit det der! Hadde det sånn med S., men ikke så tidlig som deg. Snakka med fysio'n min om det denne gang, og hun mente at det hørtes veldig bekkenløsning ut ja... Skaff deg henvisning fra lege og kom deg til fysio!
Håper likevel du får :sover: litt om natta! Prøv med varmeflaske i korsryggen - det hjalp meg veldig! Skikkelig varm, innpakka i et putevar. Få gubben til å skifte vann om det trengs. Eller et varmt bad om kvelden. Satt for det meste i badekaret på slutten jeg da...;)
Skal sende deg en mail i morgen. Har nemlig vært på sykehuset med vesla :hjerter: pga. dårlig vektoppgang og sprutbrekninger. :leiseg: Skal til flere undersøkelser i morgen for å få et svar.
:klem:
Føler med deg, og kan kjenne meg igjen i hvordan du har det..
Jeg har hatt problemer med ryggen i hele svangerskapet og nå den siste måneden har jeg fått bekkenløsn. Så her er det liv og røre om dagen.:leiseg:
Jeg kan ikke ligge på ryggen jeg heller, og heller ikke på venstre side. Jeg også våkner om natta av at jeg har kjempe vondt i ryggen, da har jeg snudd meg i søvne. Men hvor behagelig er det å ligge i samme stilling hele natta...??:???:
Jeg bruker varmepute det gjør det litt bedre i det jeg skal sove.... Men når man våkner om natta av at man har snudd seg "feil" er det nesten håpløst. Man mister litt mot og gnist!
Jeg tør ikke tenke på hvordan jeg hadde hatt det om jeg ikke gikk til fysioterapeut. Det vil jeg anbefale deg å gjøre også... Skulle ønske jeg hadde han i hus hele tida...:p
Kos Puncky :birth: 4.oktober
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.