Vis full versjon : Dere med barn fra før, hvordan greier dere det?
Tidl. bruker
14-01-2005, 11:13
I mitt forrige svangerskap var jeg ikke så dårlig, og hadde bare en rolig og snill gutt, som den gang var rundt 3 år, å ta meg av.
Nå har jeg en vilter 2 åring som er høyt og lavt, og vil det ene og skal det andre, og noe som han helst bør ville vil han ikke i det hele tatt :shock:
I tillegg er han som en gang var en rolig 3 åring blirr en ganske så aktiv 5 åring med alle de meninger og situasjoner det skaper.
Og i dag er jeg i skikkelig dårlig form. Kvalm, trøtt, vondter både her og der, og jeg vil bare dra dyna over hodet og bli borte!
Kan jo ikke få hjelp fra mannen i det lange løp, han må jo være på jobb, og kan ikke ta seg fri i flere uker bare for at jeg er gravid og i dårlig form.
Hvordan får dere det til å gå rundt??
Jeg har også to fra før. Det er slitsomt, men heldigvis er de i barnehage om dagene. Jeg jobber også fullt enda. Det går på et vis, men innimellom ligger jeg som et slakt på sofaen etter jobb!
Jeg har to svar på spørsmålet ditt:
Full barnehageplass og Mann
Uten dem hadde jeg ikke visst hvordan det skulle gått.
Jeg forstår godt at du synes det blir tøft. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det.
Jeg har bare innstilt meg på at det må gå,siden jeg er hjemmeverende med våre to barn på 3 år og 15 mnd.Det er slitsom og jeg har vært plaget av kvalme og mye blødninger og legen sier at jeg skal ta det med ro men det er ikke like enkelt når han på 15 mnd er høyt og lavft hele tiden,men han sover en gang på dagen enda og da kan jeg og storesøster sette oss ned og se en film og kose oss.Jeg har ofte dårlig samvittighet ovenfor både mann og barn,huset er rotete som dagen er lang og middagen er sjelden på borde i dt mannen er hjemme fra jobb,det har jeg ikke overskudd til...Gleder meg til våren kommer da kan ungene være mere ute og leke i hagen og formen min er bedre håper jeg....
Men jeg skal ikke bare klage har mange gode dager også,de nyter vi så godt vi kan
Jeg vet ikke om jeg har følelsen av at det går rundt engang. Dagene har da gått, men jeg har følt meg elendig, mann og unger og hus har ofte seilt litt i sin egen sjø :uffda:.
Jeg har ungene hjemme, de er 1 og 2 (snart 3) år gamle. Dette svangerskapet har absolutt vært det tøffeste. Vi har alle vært mye syke i tillegg til at graviditeten har redusert meg betraktelig.
Husarbeidet har mannen tatt seg av, så har jeg brukt dagen på å forsøke å aktivisere ungene. Når mannen kommer hjem fra jobb har jeg stupt i seng. Middag har han måtte ordne til dem 3. Nå er jeg heldigvis snart ferdig og VET at alt blir mye lettere etterpå :)
Jeg har to barn fra før (jente snart 2,5 år, gutt 1 år), og ingen går i barnehage. Men jeg har heller ingen plager i svangerskapet, bortsett fra trøtthet, så det går greit. Humørsvingningene går dessverre litt utover ungene - DET har jeg mest dårlig samvittighet for :urk:
umbilicus
15-01-2005, 10:50
...:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.