PDA

Vis full versjon : Dette ER et dumt spørsmål....

Mormona
20-08-2002, 11:56
men jeg kaster det nå ut likevel i håp om at noen kan svare....

Jeg bruker kontaktlinser og er helt avhengig av å ha de på for å fungere ute i den store vide verden.

Men så kom jeg til å tenke på fødsel og pressing og alt det der. Kjenner nemlig ei jente som presset så hardt at hun sprengte blodkar inne i øynene. Ikke veldig artig.

Så kan jeg ha på meg linsene når jeg føder eller er dette noe jeg må huske å ta ut på forkant liksom??? Kan jo legge til at jeg ikke har briller ved siden av å bruke linser....vet at jeg skal og burde ha det, men har ikke fått somlet meg til å kjøpe....hater å bruke briller nemlig :sint:

Noen som har erfaringer eller kunnskaper om linser og fødsel??

klem fra Mormona T-12

Miro
20-08-2002, 12:05
Ønsker jeg kunne hjelpe deg jeg Mormona vennen, men jeg bruker hverken linser eller briller (selv om jeg burde vel strengt tatt gjort en av delene hele tiden snart, har kun lesebriller:))

Håper du får svar:) Dessuten, var ikke dumt det spørsmålet det, du vet jo ikke..:)

:klem: fra Miro:) T-12

Vimsen
20-08-2002, 12:08
Hallo Mormona !!!!!

Dette kunne du vel ha spurt meg om på MSN ?? Dumma :lol:

Briller er tingen under fødsel

De fleste sykehgus krever detmest pga tørr luft (tror jeg ) da

Klem
Optiker-Vimsen T-14

Hampus
20-08-2002, 12:24
:vink: Hei Mormona!

Ville bare si at jeg hadde linser på meg under fødselen med Sarah og det fungerte helt fint! :kidoki:

Er som deg; liker ikke å ha briller på meg! :o

:findag:

5+3

charly
20-08-2002, 12:31
Hei

Har ikke erfaring ennå selv men vet om folk som har brukt linser og har tenkt å gjøre det selv også.
Det jeg tror er viktig er å ta med ekstra sett og ha for hånden i tilfelle en må skifte oftere. Jeg ville også tatt med dråper til å dryppe øynene med og sørget for å ha de lett tilgjengelig i tilfelle tørr luft.
Lykke til !

Polyanna
20-08-2002, 15:35
Jepp, da fikk jeg en ny ting på handlelista: Øyendråper. Tror uansett jeg skal pakke briller og ekstralinser også... Guri, må ha to bagger snart, jeg.... :gal2:

Tuneland
20-08-2002, 18:38
Heisann Mormona!:vink:

Neida, dette er vel ikke noe dumt spørsmål! Men dessverre kan ikke jeg svare deg på det - bruker bare briller selv.

Men da jeg leste spørsmålet ditt, så må jeg innrømme at fantasien min tok litt overhånd her - jeg så det for meg da, at du ligger der og presser så kontaktlinsene spretter ut...:latter:

Det går nok bra skal du se!

:findag:

Klem, Tuneland 35+0

Katja
20-08-2002, 22:09
Hei Mormona!!

Dette har opptatt meg også, så jeg spurte jordmor i går. Hun sa man fint kan føde med kontaktlinser. Det jeg har hørt er at man ikke skal ha på seg linser av samme grunn som man ikke skal ha det under en operasjon. Men det er så få fødsler som ender i narkose nå om dagen. Som den drevne kontaktlinsebruker jeg er, så tar det ikke mange sekundene å få ut linsene....

Har briller også, er rimelig blind uten noen av delene, men mitt liv som brillebruker er forbi!! Under en fødsel vil de sikkert dogge, skli ned på nesa når man svetter og bli slått ned på gulvet under et raserianfall.... Jeg vil beholde linsene mine på!

Klem fra Katja T-30