PDA

Vis full versjon : Skal føde på ABC - noen andre??

Mo & Nurket
20-08-2002, 12:17
I går fikk jeg svar om at jeg får føde på ABC - og det betyr ingen smertelindring (ho-ho). Har hørt så mye bra om avdelingen og dessuten så vet jeg jo ikke hva jeg går til uansett så hvorfor ikke..... Syntes det hele begynte veldig bra med 1 times konsultasjon i september, hvor vi i tillegg skulle få bli kjent med personalet på avdelingen. Nå får jeg dermed all oppfølging av jordmor på ABC inkludert svangerskapskurs m.m. Leste nettopp om ei som fødte på ABC her på snartmamma + i bladet Gravid. Og de fødslene gikk jo svært så greit, så jeg har bestilt en sånn jeg også...;) (hi hi)

Er det andre som skal dit???
Hva synes dere andre - er jeg gal som står over epidural???
Har forresten bestemt meg for vannfødsel!

Harefrøken
20-08-2002, 13:22
Hei Mo!
Jeg har vurdert ABC en stund, og etter å ha vært på ultralyd i går har jeg bestemt meg for å sende inn en søknad. Jeg har en datter på 3 år som ble født på den vanlige fødeavdelingen på Aker og da jeg håpet jeg på å få basseng. Det var selvsagt opptatt når de endelig bestemte seg for at jeg hadde nok åpning til få bli..... Jordmoren mente da at en dusj var like bra som smertelindring (kan ikke akkurat si meg enig), men derfor håper jeg å få plass på ABC denne gangen. Klarte meg også greit uten både Petidin og Epidural. (Jeg har dessuten sprøyteskrekk, så ingen i hele verden skal få lov til å stikke noe inn i ryggen min!!!!) Håper det går like greit nå.

Hilsen Harefrøken (18+6)