Vis full versjon : Ibux - Hjelp!!!
Sitter på jobben med en forferdelig hodepine. Spurte om det fantes hodepinetabletter - jada, værsågod... selvfølgelig Ibux... Vil ikke avsløre lille vennen ennå, og hodet verker... hva gjør jeg?
I am 6+1
I felleskatalogen står det at preparatet ikke skal brukes i 3 trimesteren og at det heller ikke bør brukes i 1 og 2 trimesteren.
Så jeg hadde ikke tatt Ibux hvis jeg var deg!
Håper hodepinen gir seg!
:mervink:
5+3
Tidl. bruker
20-08-2002, 12:43
Du bør holde det unna alt som er tabletter uten legen samtykke. For alt kan skade den du bærer på selv IBUX.
Prøv å drikke MASSE vann ! :)
Klem
Vimsen T-14
Takk Vimsen, jeg vet det. Drikker litervis hver dag. Tror kanskje hodepinen skyldes at kvalmen hoder på å sette inn. Jeg bør kanskje ha en paracet eller to i veska fremover, i tilfelle, for jeg har hørt at virkestoffene i paracet stoppes i morkaken, men det gjør ikke ibux.
T-14... du kan jo føde når som helst! Så spennende! :)
Lykke til!
Klem, I am 6+1
Det er sagt over her, men Ibux og andre tabletter med acetylsalisylsyre (Dispril bl.a.) burde du holde deg langt unna i graviditeten, men du kan godt ta panodil eller paracet (med måte selvfølgelig) mens du er gravid!
Jeg hørte et gammelt kjerringråd en gang som var at når du kjente at hodepinen begynte og komme så skulle du spise en liten neve med mandler også skulle det gi seg. Jeg regner med at du ikke har med deg mandler på jobben, men det kan du jo prøve hvis hodepinen kommer tilbake når du er hjemme!
Lykke til, det er helt forferdelig og ha vondt i hodet :stakar:
Klemmer fra BigMama 32+6
Tidl. bruker
20-08-2002, 13:39
Vil bare si riktig GOD BEDRING jeg ! :)
Tidligere bruker
20-08-2002, 13:50
Kanskje du bør spise litt. Det bruker å hjelpe:)
Go´ bedring
Amadala 23+1
Hei
Cola er kanskje ikke det beste for barnet, men en halvliter cola med noe å spise gjør undreverker med meg når jeg har hodepine. Det er nok koffeinen.
Absolutt verdt å prøve
;)
skum leste bare gjennom svarene her.. Men Paracet kan gravide ta, det står i "bruksanvisningen" også...
14+5:D
IzziCreo
20-08-2002, 15:46
Hei,
enig med Wera her - ikke ta noe uten legens samtykke (det er den klare beskjeden jeg har fått ihvertfall). Rådet er rett og slett dra hjem fra jobb, og sove til hodepinen gir seg - i tillegg til mat og rikelig med vann som andre har sagt her :)
Jeg tror ihvertfall mer på søvn enn tabletter når det gjelder hodepine (har desverre altfor god erfaring med migrene... :( )
God bedring :)
Klem Suzie Q 25+1
Hei, tusen takk for mange gode råd! Har drukket masse vann og litt kaffe (for koffeinen sin skyld, har ikke cola her), og spist brødmat... det har iallfall ikke blitt verre, tror det føles litt bedre...
Klem fra I am
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.