Vis full versjon : Skulle ønske det var tanken som teller
Unregistered
22-11-2002, 14:26
når det gjelder jul og gaver.
Jeg sa til min mor her om dagen,at siden det er litt dårlig med penger,så blir det ikke de største julegavene fra oss iår.
Som svar fikk jeg et surt:Åja.
Hun hadde selv dårlig råd som ung,men etter hun giftet seg og fikk god råd,har hun blitt en "mrs bucket".
Nå vet jeg hva som venter oss til jul:flotte gaver fra de,ikke fullt så dyre gaver fra oss,og et surt ansikt fra mamma:(
Jeg kjenner til problemet! Vi har ikke god råd i år, og derfor har vi brukt mindre penger på gavene.... Ikke at jeg syns folk egentlig burde si noe på det, for dette styret med julen har blitt helt ille, syns jeg.
Du får bare si til mammaen din at dere har viktigere ting å tenke på nå, og hvis ikke et barnebarn er den beste gaven man kan få, så vet ikke jeg.
Vil bare gi deg en stoor klem, jeg.:stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
Og så håper jeg at mammaen din ikke "ødelegger" julen for dere.
Uff, så grusomt! Selvfølgelig er det tanken - og ikke prisen- som teller!!! Med gjennomtenkte gaver kommer man veldig langt for lite penger, trikset er å finne noe eller lage noe som har en eller annen tilknytning til noe personen interesserer seg for. F.eks en liten saltskål med gourmetsalt (hva heter det igjen?) til en som er glad i å lage mat.
Lykke til! Ikke la dette ødelegge julen din!
Klem
*Lolita*
22-11-2002, 15:57
Vi har sluttet å gi gaver til voksne! gir dem bare bilde av jenta vår!
Gaver kjøper vi bare til ungene! Det går bare ikke an å gi gaver til alle!
Det er greit å slippe alt det er stresse :)Og det fungerer kjempe fint for oss :):klapp:
Ellers så kjøper vi gave til oss selv :)
Ikke tenk på at dere får sure ansikter! Voksne folk er da ikke unger, for min del synes jeg ikke at dere skulle gitt dem noen ting hvis de skulle oppføre seg som 13åringer!
Lykke til uannset :) Husk det er tanken som teller uannset hva andre sier :klapp:
Synes det er familie hyggen på julaften som teller mest jeg. Selvfølgelig er det koselig med gaver, men synes det blir helt feil at det skal fokuseres på store,dyre gaver. Synes det er tanken som teller! Håper du får en fin jul :stakar:
Ronja Røverdatter
22-11-2002, 16:26
Synd å si det men jeg tro Mamman din har missforstått det hele med julen jeg... Trodde det dreide seg om å glede hverandre, tilbringe tid sammen osv. Ting som man ikke kan verdsette i penger. Hmmm Tror jeg hadde blitt litt arg jeg hadde dette vært min Mamma. Ønsker deg en riktig god jul alikevel. Og det ER tanken som teller :)
Tidligere bruker
22-11-2002, 18:31
Det er tanken som teller!
Pris på en gave har ingen betydning. Så du skal kjøpe det du syns du har råd til!
God Jul!
DL
Du skal i alle fall ikke gå å kjøpe noe dyrt til de, bare fordi moren din forventer det. Det er fortsatt tanken bak som teller, og ikke tallet som sto på prislappen.
Hun har fått beskjed om at dere har dårlig råd, da syns jeg ikke hun har noen grunn for å bli sur. Om hun likevel skulle bli det, så syns jeg ikke du skal ta det så tungt.
Du kan ikke finne noe som U]ser[/U] kostbart ut, da?
Kos deg i julen, du!!! :)
Tidl. bruker
29-11-2002, 13:57
Tanken som teller:D
Det er ikke noe hyggelig når det blir sånn :(. Du har jo vært ærlig og fortalt at du ikke har så mye penger akkurat nå, så hva kan de forvente da???
Det er fremdeles tanken som teller, for de aller fleste :stakar: !
Håper du får en hyggelig jul!!
Vi har fått laget kalendere med bilder av storesøster, vi. Dette får både oldeforeldre og besteforeldre. En ubetalelig gave til en fornuftig pris! Det ER tanken som skal telle!!!
I denne sammenheng skal jeg være veldig barnslig og si at
"de som sier du er dum, de er dumme de!!" Tenk å bli sur for at de ikke får fine nok gaver! Skulle ikke fått noe som helst, vet du;)
Apropos julegaver; svigermor ringte i går kveld for å forsikre seg om at hun fikk julegave fra oss. Hun presiserte flere ganger at hun hadde kjøpt til oss, og ville gjerne vite om vi hadde kjøpt til henne. Huff. Masekjerring!
Pussige svigerforeldre/ foreldre.....
I min familie er det gaver til barna som teller. De eldre har jo det meste og mine foreldre vill ha blitt sure om vi kjøpte like fine gaver til dem som de gjør til oss.
Gleden ligger jo like mye i det å gi som i det å få. De høres jo helt ut som de går i barndommen jo. Selv jeg som normalt har vært veldig gavefokusert har jo roet meg med årene. Å lese denne diskusjonen har iallefall lært meg hvordan jeg ikke skal bli som mor eller svigermor.
anworren
08-12-2002, 01:35
Blir heilt irritert av å lese kor teite foreldre og svigerforeldre kan vere! Har heldigvis familie som ikkje vert sure av at det kan vere litt prisforskjell på gavene. Det er ikkje alltid ein har like god rd, og foreldregenerasjonen burde vite det! PFØY, for nokre idear enkelte har! Ikkje la dette ødelegge jula for deg!
GOD JUL!
stein.antonsen@c2i.n
09-12-2002, 23:41
Jeg blir :sint: når jeg leser det du skriver. Du har helt rett i at det burde være tanken som teller. :bonk: Den fineste gaven hun kan få er jo på veg::baby:
El liten jule:stakar:
:hjerter: :hjerter:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.