PDA

Vis full versjon : TREEEEEG mage......

Pia Marian
17-01-2005, 14:35
De siste to gangene jeg har vært på do for å gjøre andre ting enn å tisse, har det kommet masse blod med avføringen:shock: Jeg er ikke urolig,altså, men lurer på om det er fler som har hatt det slik???Har tenkt på hemorider.....men blør man så masse da,da? Det er liksom ikke bare på papiret det er rødt...:flau: Å jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det bare er fra "der bak!". Det er ganske ekkelt, synes jeg....:urk: Har hatt slik før også, men ikke når jeg har vært gravid! Noen med erfaringer???:vetikke:

Tidl. bruker
17-01-2005, 14:45
Synes det kan høres ut som hemorider jeg, mener å ha lest det et sted. Men, tenkte jeg skulle komme med et lite tips, jeg merket at magen min ble mye bedre etter at jeg tok ekstra tilskudd av kalsium. Tar 2 tabletter hver dag og livet er mye lettere :)

Søster
17-01-2005, 15:08
Mye blod? =snakke litt med legen sin

Treg mage= passe på å drikke nok (helst vann)

God bedring
:dokø:

Pia Marian
17-01-2005, 15:27
Søster: jeg vet at man skal drikke masse vann, og alt det der! Og at jeg skal snakke med legen..joda, det har jeg gjort tidligere, men dem fant ikke ut noe! Jeg tror også at det er hemorider som Anu antydet, men det jeg lurer på da, er om man blør masse hvis man har det!?:vetikke:

Monikum
17-01-2005, 15:32
Jeg hadde det slik i begynnelsen til jeg var ca 4 mnd på vei.. Slimhinnene er mere ømfindtlig, og kan lett blø litt om man har hard mage.. Så om du ikke har noe vond i forbindelse med det, er det vel lite å bekymre seg over.. Lykke til.

Søster
17-01-2005, 17:01
Er det ikke sånn at hemorider kan sitte på innsida også? kanskje derfor du ikke finner helt ut av dem?
Ellers tror jeg monikum har et godt poeng, og det kanskje ikke er hemorider en gang. Skal ikke det gjøre veldig vondt?

nadine26
17-01-2005, 17:50
Hadde treg mage jeg og for 2 uker siden,snakket med JM og hun anbefalte og spise 2 kiwi hver dag.Det hjalp gitt,nå har jeg ikke treg mage lenger

Tidl. bruker
17-01-2005, 19:25
Jeg har hatt det slik som du beskriver i halve svangerskapet. Har tenkt på hemorider, som det godt kan være. Men tror egentlig mest på at det er sår i endetarmen, som følge av hard avføring. Jeg har brukt duphalac siden oktober (av og på) og det funker som f**, for å si det slik. Det er ikke noe særlig å sitte å bite tennene sammen på toalettet og lide seg igjennom besøket. Prøv med duphalac noen dager, og se om det hjelper.
Lykke til
:klemme:

Pia Marian
18-01-2005, 13:14
Tusen takk for alle svar!!:snill: Jeg skal følge rådene til punkt og prikke;)

Litago78
19-01-2005, 08:27
Hvis du har problemer med treg mage,
er det ett par tips å få som du kan spise for å hjelpe. :sulten:
Det mangen som syntes sviske, druer, kiwi & rosiner hjelper.
Har også hørt at sukkerfri sjokolade skal "sette fart på systemet".
Håper noe av dette kan hjelpe. Lykke til :blafre:

husnisse
21-01-2005, 15:29
som litago sier, svisker, rosiner, kiwi... Jeg hadde lest i BAM at linfrø som hadde ligget i vannet var toppens, men det var ikke sant på meg... Ellers, om du blør mye og i flere dager, så er det nok sikkrere å snakke med legen. Blør det også når du ikke skal på do?