Vis full versjon : Tar dere mannen med på kontroller?
Da jeg var på første kontroll hos legen min, sa hun at jeg gjerne måtte ta med mannen min på kontrollene heretter.
Skal på ny kontroll på torsdag, men er litt usikker på hvorvidt jeg skal "invitere" ham med. Regner med at det bare skal måles blodtrykk og vekt og sånt - og ser ikke helt for meg at det er så viktig hverken for ham eller meg at han tar seg fri fra jobben for å overvære det...
Men det er kanskje feil tankegang av meg?
Det blir jo så mange lege- og jordmorbesøk i månedene framover, han skal alltids få bli med når det begynner å bli litt mer håndfast, dvs. når magen blir større.
Hva gjør dere?
Mannen min har vært med på en del kontroller, men det er mest fordi at jordmora og legen min (de jobber veggivegg) har UL-apparat på kontoret, så da er det litt stas og være med å se på UL. Ellers så har han vært med hvis det har vært noe spesielt eller noe han har lurt på. Men han har ikke vært med på de vanlige sjekkene, for det er jo ikke så interressant!
Lykke til :cool:
Klem fra BigMama 32+6:baby:
Tidligere bruker
20-08-2002, 13:48
Jeg tar han ikke med på kontroller, men har får jo full rapport.
Han var selvfølgelig med på UL, og skal også være med på fødselsforberedende kurs hos jordmor.
Amadala 23+1 :)
Hei Du......
jeg har med sambo hver eneste gang..Ikke fordi at jeg absolutt vil det, men fordi han vil..
jeg tror han synest han blir litt mer involvert på den måten..
Vi har UL hver gang vi er hos legen og sambon er rimelig begeistret for å få se sitt lille vidunder...
det er nesten mer samspill mellom han og legen, enn det er mellom meg og legen...
Det er ille koselig at han vil være med, at det er viktig for ham å følge med....
Hilsen tjorven og knøttet (16+4)
Mannen min er alltid med:)
Jeg venter barn nr 3, og mannen min har vært med kun på UL i alle svangerskapene.
Han har ikke ytret noe ønske om å være med på de vanlige kontrollene, og jeg har heller ikke noe behov for å ha han der.
Men på fødselen- da er han HELT med :)
Mannen min mener han har gjort sitt og synes det er altfor mye styr. Han vil vente til bebi'n kommer ut...latmasken..
Min er også med, og det er fordi det er han selv som vil det. Jeg synes det er bare koslig at han vil følge med jeg da. Nå vet jeg ikke om han kommer til å være med hver mnd til jordmor, men det skal han få lov til å avgjøre selv. Vi har litt greie arbeidstider vi da, så vi slipper å ta fri :)
Heisann
:)
Jeg har spurt samboer om han ønsker å være med på kontrollene. Han har faktisk veldig lyst til det, men det blir nok senere når det begynner å vises mer på meg. - Da dukker det nok opp en del spørsmål inni hodet hans som det kan være greit å prate med "fagfolk" om.
:)
Vi syns det er greit at jeg går alene nå i starten.
Men, UL vil han absolutt være med på, har han sagt! Så det blir det første han blir med på.
Jeg kommer til å spørre han før hver kontroll jeg skal på om han føler for å være med eller ikke.
Tidl. bruker
20-08-2002, 16:51
Min mann er ikke med å¨kontrollene hos lege, men han er på på alt ellers. Skal være med UL og alt ellers.
Tidl. bruker
20-08-2002, 16:54
.....
Tiddelibom
20-08-2002, 17:31
Samboeren min var med aller første gang, da var vi hos legen. Det fikk ingen av oss noe særlig ut av. Neste kontroll var til jordmor, og da var han også med. Det var stas, for da hørte vi hjertelyd. Ellers har han vært med på UL, han skal være med på svangerskapskurs og på den samtalen vi skal ha med jordmor.
Jeg tror begge synes det har vært greit sånn.
Hilsen Tiddelibom 30+5
på svangerskapskontroller, men på UL og journalskriving så er han med...
også selve fødselen da selvfølgeli(for oss)
Jeg synes det hadde vært masse mas jeg å ha han med til legen.. da hadde vel ikke jeg fått snakket stort med legen, dessuten så tror jeg han ville følt seg litt "tilovers" der inne..
Men han forlanger full rapport når jeg kommer hjem fra kontroll da:lol: Søte snille mannen min:elsker:
:findag:
Av erfaring fra sist er ikke mannen med. Han var med på en kontroll, og satt bare og venta liksom. Jordmor snakka ikke med ham. Var meg hun snakka med. Like greit å la ham slippe.
UL var han med på sist, denne gangen passa han jenta i korridorene mens jeg lå på benken. Han skulle nok likt å være med men sånn ble det engang ikke.
Skjønner utmerket godt argumentene om at det blir mye om og men hvis begge skal være med til enhver tid. Ikke tenk videre på det. Han er en like god far selv om han ikke blir med.
Nellevis
20-08-2002, 23:52
Det var egentlig meningen at han skulle være med på den siste kontrollen hos JM, men jeg blingsa litt på datoene og fant ut dette et par dager før og da passet det dessverre ikke for han likevel...:leiseg: Og det var så trist, for jeg ville så gjerne at han også skulle få høre hjertelyden... Men på UL var han selvsagt med!!!
Så vi får se på neste kontroll om det passer litt bedre da - ikke det at han er så overivrig, men det er liksom ikke bare meg og babyen det gjelder - han er jo med han også!!!
Malinmor
21-08-2002, 00:18
Happiimannen er alltid med og vil det selv. Nå har vi gått til sv.kontroller helt siden februar 2001 og han har vert med på alle:klapp: (vi får to meget tette barn);) Vi får også ul hver gang og det er alltid like spennedes. Han synes også det er en fin måte å støtte meg og babyen på og vise sin interesse:klapp: Synes han er hærlig flink da:D
:stakar: :findag:
kjæresten min har fått beskjed av meg at han Skal være med til jordmor!
jordmoren vår vil også helst at han skal være med.
han har aldri vært med meg til legen, for han snakker jeg ikke noe særlig med, det blir bare målinger og ferdig med det. men han sitter ofte på venterommet og venter da.
han har vært med på alle ultralyder selvfølgelig.
tror ikke han bryr seg så mye om å være med til jordmor egentlig, for det skjer ikke mye spennende der, ikke spør han om noe eller sier noe heller. men han blir da med likevell, så lenge jeg sier han skal ;)
Nei, trenger ikke mannen min til å være med å holde meg i hånden hverken hos lege eller jordmor. Nå har jeg gått til jordmor nesten hele svangerskapet, og han var med èn gang. Mest for at jeg hadde skrytt av hvor fantastisk det var å høre hjertelyden. Jeg syns riktignok ikke det er like fantastisk nå som før. Han syntes at hele kontrollen var kjedelig for han. Det var jo bare meg jordmor brøy seg om allikevel, og det er jo sånn det skal være. Dessuten, syns ikke han at hjertelyden var så fantastisk å høre han heller. Det mest fantastiske for han var da han kjente liv utenpå magen første gangen. Han var med på UL og på journalskrivingen på sykehuset, samt 1 gang da jeg var på sparketest på sykehuset, det er alt.
Hilsen Miro:) T-11
Min er ikke med til legen. han har vært med en gang til JM og det syntes han var greit. Nå er det ikke så lenge igjen, så nå skal han være med til de kontrollene hos JM. Ellers er han med på UL og vi skal på dagskurs på SIA.
Dette er helt greit for meg.
30+4/29+1 UL
Min mann var kun med på UL
Synes dete r nok jeg..
Hender han venter på venterommet da ;)
Klem
Vimsen T-13
Lonestar
22-08-2002, 17:32
Min mann insisterer på å være med han. Vil ikke gå glipp av noe nei!:lol:
LeiaOrgana
22-08-2002, 17:35
HanSolo (:lol: ) var med på ultralyden. Ellers oppdaterer jeg ham når jeg har vært på de vanlige kontrollene.
Marielle
30-08-2002, 00:39
Mannen min har vært med på alle kontroller så langt. Begge vil ha det sånn, og ofte har han flere spørsmål til legen enn jeg har. Jeg opplever også at det er greit at han korrigerer meg på en del ting. Jeg har for eksempel en tendens til å si at alt er bra med meg, fordi jeg hater å klage til leger. Da kan mannen min fortelle at jeg har da hatt vondt, og har hatt litt plager etc.
Jeg vil at mannen min skal få lov til å være (omtrent) like gravid som meg, og da må han få lov til å være med på alt som skjer.
Marielle og Lykkeliten 19+0
Tidl. bruker
30-08-2002, 23:18
Hei!
Da jeg gikk gravid sist, var mannen min med en gang til jm, og en gang til legen da jeg ble skikkelig syk på slutten av svangerskapet. Han var også med på UL.
Denne gangen var han med på den første UL, men skal ikke være med på den neste.
Han føler han har sett barnet, og han ser magen, og det er liksom nok. Skjer det noen komplikasjoner, kommer han selvfølgelig til å være med, og det samme hvis jeg ber han om å være med.
Men det er som du sier, vekt, blodtrykk og SF mål det går på under kontrollenen, og om mannen kan gjøre så mye fra eller til vet jeg ikke.
Klemz
Eg har spurt han og han har sagt det at han vil være med når eg skal på UL men det er jo nesten en self.. Men de vanlige kontrollene gidder han ikke ta seg fri fra jobb for det er som han sier han få jo vite alt av meg etterpå alikevel.
Er litt gled han ikke er med også liker ikke at han ser hvor tung eg er blitt etter at eg ble gående hjemme med go jenta vår.
Og er det noe han lurer på så hører eg med legen for han og sender info videre sånn.
Synes det er greit sånn vi men det er jo opp til hver enkelt snartpappa og avgjøre hva de vil og synes de trenger.
lillemor
06-09-2002, 15:29
...
lillemusmeg
06-09-2002, 18:26
Opprinnelig melding fra Julita
Mannen min mener han har gjort sitt og synes det er altfor mye styr. Han vil vente til bebi'n kommer ut...latmasken..
:klapp: Ikke værst!
Mannen min var med når det passet. Greit for meg også, for han kan gi litt andre synspunkter på ting enn meg. Og han sier det rett ut når jeg er skikkelig dårlig, mens jeg som regel sier "det går bra".
Med førstemann så var sambo med på kontrollene som var etter UL, dvs. at han var ikke med på de 4 første kontrollene, men resten var han med på. Jeg ville ha han med og han så ingen grunn til IKKE å være med, og jeg synes det var godt å ha han med. :) Dessuten så var det han som husket på det jeg skulle spørre jordmor/lege om når jeg glemte det av selv... ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.