PDA

Vis full versjon : Når kan vi kalle oss høygravide?

MayaM
20-08-2002, 14:57
Jeg gikk og lurte litt på det i går, etter at en kompis spurte om jeg var høygravid nå?

Er jeg det?

Jeg må bare si at jeg ser med skrekk og gru at magen skal bli større. Jeg synes den er stor nok nå jeg.:blush:
Det er tungt å gå med den vekta, og min kjære har startet å kalle meg sin kjære vaggende hvalross :???:

Og hvis jeg er som søsteren min, er det nå magen virkelig kommer. Og folk som ikke ser meg hver dag sier et samme: Nå vokser du fort du! Det er en stor krabat i den magen der?
Du skal se det blie en liten gutt på 4 kg det der ja, akkurat som pappaen sin.....

Men nå havnet jeg litt utenfor det jeg lurte på ja....:bonk:

30+3/29+0 UL

Tove
20-08-2002, 16:51
Heisann!

Man er høygravid når man er 7 mnd. på veg. Det vil si at i dag er jeg høygravid!! :klapp:

Jeg har ikke så veldig stor mage enda jeg da, men den blir vel stor nok til slutt :)

Hilsen Tove som har akkurat 2 mnd. igjen til UL terminen i dag ( 31+4)

Tiddelibom
20-08-2002, 17:22
Kan ikke si jeg føler meg sånn, akkurat (kanskje bare når jeg vagger bortover med ryggvondt og holder meg litt der det gjør mest vondt)?

De fleste som ser meg sier bare - når jeg har fortalt dem når jeg har termin - "du er jo ikke så stor". Kanskje greit - skal vokse i drøye to måneder enda...

Tiddelibom 30+5

Karius
20-08-2002, 18:26
om når vi er høygravide...
jeg tror jeg med hånda på hjertet kan si at jeg er høygravid nå....
Er Giga stor i amgen og vagger som en gås.
Jeg har akkurat 2 mnd igjen til mensterminen min:):birth:

Håper jeg nedkommer rundt de tider eller kanskje litt før denne gangen. Førstemann kom 3 dager før termin. Dvs. at vannet gikk 5 dager før termin...

må ærlig innrømme at jeg har et ønske om at dette svangerskapet snart er over og at babyen kommer:uff:

Gleder meg sinnsykt til å ut å trille tur med den lille:blush:

Skal bli artig å se hvordan den ser ut og om det virkelig er ei jente (som de har sett 2 ganger på UL)
Eller om magefølelsen som jeg hadde helt i starten stemmer ut....

Hvor stor er du bebissen vår????:elsker:

lotus
20-08-2002, 21:10
Eg er i alle fall det! Helt sikkert! Ser ut som et hus, de som ser meg gå kaller meg ikke akkurat "lett-på-tå"...;)

I 8. måned må man kunne kalle seg høygravid - selv om det ikke er "like før"!

hilsen en HØYGRAVID lotus, 33+6

Malinmor
20-08-2002, 23:34
Iallefall fra 7 mnd, mener nå jeg. Jeg føler meg høygravid til tusen og jeg vet det blir"værre" Stærke minner fra ifjor;)

Får litt "hetta" jeg, når det er så kort tid igjen........ca litt over 8 uker til min keiserinne fødsel :uff: Gruer meg litt til det og drømmer om operasjoner om natten:eek: Mne jeg gleder meg til å se hvem, som kommer ut:p

:stakar:

Verdande
20-08-2002, 23:41
Hei!
Jeg er definitiv høygravid, nå syv uker før termin. Men jeg har jo sett ut slik de siste 10-12 ukene også da....

Tror definisjonen er at man er høygravid de siste to mnd.

Er svær nå, og føler meg egentlig ferdig med hele svangerskapet. Håper denne kommer på samme tid som Storesøster, 15 dager før termin. Det hadde vert noe det.

Alle er enige i at jeg er stor, har bare hørt en som sier. Å du er nå ikke så stor da...!

Men tror ikke babyen er noen kjempe, men det får vi snart svaret på. Venter på brevet om ny UL, håper det kommer snart.

Klem fra Verdande, 33+2 som svetter som en hest i varmen!

K@trine
21-08-2002, 02:38
Jeg mente at jeg hadde hørt at fra uke 36 og resten av svangerskapet så var man høygravide, men det stemmer jo ikke med det noen av dere andre har hørt, så da har sikkert ikke jeg hørt riktig.
Lykke til alle store høygravide damer :p
Klem fra BigMama 32+6 :cool: