PDA

Vis full versjon : Barbering

Unregistered
24-11-2002, 01:44
Lurer på om dere barberer dere nedentil nå som gravid (de som gjør det ellers...)? jeg pleier å være glattbarbert med en liten stripe forran. Tenker endel på gu og dette... Vet jo at legen ikke bryr seg, men likevel... Eller skal man la håret gro? Det er vel der for å forhindre bakterier...
Noen synspunkter?

Mariel
24-11-2002, 02:00
Jeg barberte meg nedentil så lenge jeg kunne, men nå på slutten er det så og si umulig!:D

Meg
24-11-2002, 02:39
Dette ble behørig "diskutert" for en stund tilbake, her er linken:

http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=1655

Håper den er til litt hjelp:)

Meg

Tidl. bruker
24-11-2002, 05:03
Eller rettere sagt; mannen min. Han MÅ i allefall hjelpe meg nå som magen er stor, men han gjør det så gjerne ellers også.http://www.click-smilie.de/sammlung/liebe/liebe087.gif

Kommer nok til å barbere meg før fødselen også, men litt i forkant sånn at jeg ikke er helt barnerumpe liksom.:D

Happy
24-11-2002, 12:05
Jeg tar bort hårene så lenge jeg når. Det er allerede så mye pes at det ofte bare blir annenhver uke, men det er greit nok. Etterhvert må jeg nok ha hjelp, men jeg vet jo at jeg kommer langt med et speil når magen kommer i veien...

Unregistered
24-11-2002, 12:24
Jeg har hørt at det å barbere seg nedentil(altså rundt kjedeåpningen) kan spare oss for "luggesmerter" hvis vi må sy etter fødselen.
Dette kan jo selvfølgelig bli en krvende jobb etterhvert som pondusen vokser, men til no sånt skal det vel ikke være så vanskelig å få litt hjelp :)

Delaylah
25-11-2002, 12:49
Leste en plass at det er vanlig at Jordmora eller en hjelpe-pleier barberer gravide nedentil før fødselen. Så, det er sikkert ikke noe i veien for det.
tror gjerne a mye hår nedentil er med på å samle bakterier fremfor å beskytte mot dem. Har man lange hår, skal de ikke mye til før de drar med seg e-coli bakterier fra endetarmen og forårsaker uvi. Jeg barberer meg iallefall minst 1 gang i uka, og kommer til å fortsette med det.

Monstra
25-11-2002, 13:02
Jeg har aldri hørt om at det er vanlig å bli barbert før fødselen... Jeg synes det blir litt vel mye hysteri rundt det å få fjernet alt hår på kroppen. Det er faktisk normalt med hår båder her og der. Jeg tror faktisk det er mindre sjanse for at bakterier kommer seg fra endetarmen og fremover hvis det "står noe i vegen..."

Under de to første svangerskapene barberte jeg meg aldri og det gikk helt fint.

Denne gangen har jeg og sambo et lite rituale på akkurat det med barbering - så på min første kontroll i dag - var jeg nybarbert... var bare igjen en liten trekant øverst.

snuppis
26-11-2002, 18:52
Tror det var mer vanlig å bli barbert før fødselen før i tiden... Har ikke hørt om at det praktiseres nå...
Jeg barberte meg frem til den 7.mnd... Da ble jeg for stor og syntes det ble for tungvint. Men noe har skjedd med hårveksten min iløpet av sv.skapet. Håret på leggene vokser nesten ikke, heller ikke d nedentil... Pussig?

Tidl. bruker
29-11-2002, 13:37
Klarer ikke barbere meg lenger pga bekkenløsnigen:(