Vis full versjon : Bekkenløsning ulikt fra svangerskap til svangerskap?
Tidl. bruker
27-01-2005, 11:29
Er det noen flergangsfødende med bekkenløsing her, som har opplevd bekkenløsninga veldig ulikt fra svangerskap til svangerskap?
Sist hadde jeg utrolige smerter i korsryggen og nedover setet og lårene. Mannen maserte og maserte. Som en dunkende smerte. Utrolig vondt og plagsomt.
Denne gangen er det i lysken og sprer seg nedover. Jeg blir helt stiv og støl etter en dag på jobb, og jeg går liksom litt trippende. Som om ting låser seg.
Er det vanlig at det er så ulikt?
Tidl. bruker
27-01-2005, 12:09
Er det noen flergangsfødende med bekkenløsing her, som har opplevd bekkenløsninga veldig ulikt fra svangerskap til svangerskap?
Sist hadde jeg utrolige smerter i korsryggen og nedover setet og lårene. Mannen maserte og maserte. Som en dunkende smerte. Utrolig vondt og plagsomt.
Denne gangen er det i lysken og sprer seg nedover. Jeg blir helt stiv og støl etter en dag på jobb, og jeg går liksom litt trippende. Som om ting låser seg.
Er det vanlig at det er så ulikt?
Jeg har hatt to svangerskap uten bekkenløsning, og nå når vi skulle prøve å få sistemann, så har jeg hatt kraftig bekkenløsning fra jeg var ca 10 uker på vei. Jeg tror det er veldig forskjellig fra graviditet til graviditet. Jeg har det også slik at etter en hel dag så er jeg så stiv og støl at når jeg reiser meg etter å ha sittet en liten stund, at jeg nesten ikke kan gå. :lykketil:
Jeg har hatt bekkenløsning i tre svangerskap. Det første varte bare i 21 uker, og plagene var ikke så veldig store. I mitt andre svangerskap kjente jeg bekkenløsningen ca fra uke 16. Denne gangen kjente jeg smertene allerede i uke 9, og nå, i uke 16 er det ganske ille.. :( Den eneste forskjellen hos meg er altså hvor tidlig det startet. Smertene er de samme. Så langt iallefall.
Men jeg har hørt om de som har forskjellig 'type' bekkenløsning i svangerskapene sine. Hvorfor et jeg ikke. :vetikke:
Hiawatha
28-01-2005, 11:04
Forrige svangerskap ante jeg ikke hva bekkenløsning var...
Dette svangerskapet kan jeg skrive bok om det...Jeg kjenner bekkenløsningen midt på rompa , innsden av lårene og i lysken akkurat slik du beskriver det :urk:
Ergo kan den nok variere STORT fra svangerskap til svangerskap !
God bedring :-)
Hiawatha
MokkMokk
28-01-2005, 12:15
Jeg har det litt som deg Electronica; forrige gang satt smertene mye i korsrygg, baken, strålte nedover lårene. Hadde litt smerter rundt symfysen, i lysken og nedover i front, men ikke på langt nær så ille som på baksiden. Sist kom symptomene for fullt da jeg var rundt halvveis, og de kom ganske gradvis.
Denne gangen kom vondtene som kastet på meg i løpet av en helg, allerede for et par uker siden. Nå sitter smertene hovedsakelig mellom bena - tipper de stammer fra det indre/ nedre bekkenbenet "inni der", og stråler nedover. Har også mye brennende smerte rundt symfysen. Denne gangen kjenner jeg ingenting i ryggen, men pga. at jeg sikkert går/ belaster feil for å kompensere, så er det er sant helv*** å bli massert på baken/ bakside lår hos fysio, pga. stive, ømme muskler. :au:
Jeg kan ihvertfall skrive under på at symptomene kan variere veldig fra svangerskap til svangerskap. :nemlig:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.