Vis full versjon : Det er så lenge til UL ..
Hm. Jeg er 6+4 og VIL på ultralyd snart .. blør litt og er jo dermed litt bekymret. Men tiden jeg er satt opp på hos gynokologen som fastlegen min har henvist meg til - er en time den 24. september. Det er jo over EN mnd til!!! Er det vanlig å gå så lenge gravid før man får UL?
Vil jo se Knøttet snart da .. se at alt er som det skal ... blir jo snart helt :gal2:
grumph.
Hvor tidlig var /skal dere på UL?
Du bør absolutt få en time snarest. Ring til gynekologen og si at du blør og er bekymret. En måned er alt for lenge å vente.
Jeg skal til UL om en uke og vil da være 7+3
mon 6+3
I mitt forrige svangerskap var jeg på ultralyd i uke 20, litt seinere enn jeg tenkte meg.
Nå blir det vel ultralyd sikkert i uke 18, det er vel det som er mest vanlig, men dersom du blør litt, så ville jeg ha vært snart til en.
En skal jo ikke gå rundt å bekymre seg!
Det vanlige er jo ultralyd i uke 17 - 20 fordi det er da man lettest kan bedømme størrelse i forhold til termin. Så din ultralyd i uke 9/10 eller hva det var er egentlig tidlig.
Men hvis du er bekymret bør du vel kontakte legen din.
Du bør KREVE en ultralyd nå med en gang dersom du blør! Du har krav på det! Kan jo ikke vente i over en måned, det er jo helt umenneskelig!!
Be legen din henvise deg til ul på sykehuset med en gang. Gjør ikke han det, ringer du på kvinneklinikken, eller til informasjonen og spør etter vakthavende gynekolog. Så forteller du at du er gravid, og at du blør og at du er livredd. Da kan de ikke annet enn å ta deg inn til en kontroll, MED ultralyd.
Lykke til!
*takk* for fine svar. Skal ringe med en gang
:uff:
Legen din kan ikke mene seriøst at du skal vente en hel mnd:bonk:
Da jeg begynte å blø, kom jeg på UL dagen etter og en uke etter det igjen, for å kontrolere at alt var bra. DET VAR DET:klapp:
Jeg hadde ringt legevakt eller Kvinneklinikken å forklart saken.
Det er ikke bra for verken deg eller babyen at du går rundt å er redd!
Lykke til. Håper det går bra:)
Koz indi & egget 7+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.