PDA

Vis full versjon : Når Jm sjekker modning..

Struttemagen
25-11-2002, 09:57
Jepp.. 3 dager til termin og dersom jeg ikke har født i løpet av det neste døgnet bærer det til Jm for å sjekke modning og evt åpning..:uff:

Lurte derfor på om det var noen som har gjort dette før her som kan forklare litt om hva hun vil gjøre?

Og betegnelsen " røske litt opp" som jeg ser flere bruke :p ....
Litt mer konkret kanskje..:???: :???:

Skjønner det grunnleggende altså, men lurte altså på om noen hadde litt mer detaljer og kunne fortelle hvordan de opplevde det og om det evt hadde noen hensikt:D

Takker og bukker for svar!

Klemmer fra en sprekkeferdig Struttemagen
T-3:cool:

Lille Blaa
25-11-2002, 10:42
Sorry, Struttemage!! Dette vet jeg ingen ting om! Men håper du får svar, det kan jo hende det er flere a oss som behøver en slik runde etterhvert;)

Uansett, lykke til fremover!!

LB, T-13

Dahlia
25-11-2002, 10:46
Da jeg ventet jr. for snart 6 år siden var JM inne og røsket opp etter 16 dager på overtid...

Det var kjempemodent og hun sveiva rett og slett en finger rundt tappen noen runder for å løsne litt som hun sa... Det var ubehagelig, men ikke vondt.. Det småblødde litt etterpå. Dagen etter var jr. født :)

Vet ikke om du ble veldig klokere, men lykke til med JM besøk :)

Happy
25-11-2002, 11:20
Huff! Jeg syntes den "røskinga" var grusomt vond! Kommer ikke til å la noen komme til der inne før fødselen er godt i gang, denne gangen. Babyen kommer jo likevel når den er klar. Jeg ser ikke poenget med at jordmor skal inn der for å tulle:sint: .

Lykke til med de siste dagene Struttemagen :klem: og lykke til med:birth:

susse
25-11-2002, 12:01
Legen røska opp litt hos meg 2 uker før termin sist. Var da helt moden og myk i følge han. Han putta rett og slett fingern oppi og prøvde å tøye på åpningen ( hadde 1 cm).....dødsvondt !!!! jeg blødde en del etterpå, og etter noen timer gikk slimproppen.
Jeg tror det var like mye sexen kvelden før som virka ! Venninna mi har gått på overtid med begge sine, og etter røskinga har hun født samme natt begge gangene, så det kan nok ha noe for seg !
Vonda ? JA "!!! Men kan være verdt det :D
Lykke til struttis:klapp:

MøreMia
25-11-2002, 12:12
Tror de færreste vil "røske" før man har kommet på "gal" side av T... Da jeg var hos sjekk forrige helg på T-6 var hun veeeldig forsiktig, ville ikke påvirke noe som ikke var i gang. Det var derimot modent og hun fikk inn en finger. I tillegg sa hun at mormunnen var midtstilt, hva nå det måtte bety...?:???:

Vel vel, går her enda jeg, til tross for en viss modning for over en uke siden... :leiseg:

Snakker meg litt bort her men med storebror ble det "røsket". Ikke spesielt vondt men noget ubehagelig. Jm dro rett og slett fingeren rundt der oppe, og om jeg ikke husker helt feil var gutten født 2-3 dager etterpå.

Klem til deg fra meg sister! :D

Mia T+2 :uff:

Ellie
25-11-2002, 23:43
Har vært hos jordmor i dag og fått "røsket" opp, er en uke på overtid og helt klar for at noe skal skje.
Hun gikk inn med fingrene og konstaterte god modning og 2 cm åpning! Det var litt ubehagelig, men ikke noe særlig annerledes enn en GU synes jeg, og hvis det skulle få ting til å skje (krysser alle fingre :D ), var det absolutt verdt det!