Vis full versjon : Hjelp! Haster! Jeg tror jeg mister!!!
I går hadde jeg en følelse av at :baby: ikke levde lengre, men jeg avfeide tanken og tenkte at slik tenker vel alle gravide fra tid til annen.
Da jeg la meg i går var puppene super ømme... Da jeg våkna nå var de ikke det, i det hele tatt!!!!
Hva skjer? Hva gjør jeg??? Har jo ikke blødd, men tror ikke dette går bra..
Torbjørg
04-02-2005, 07:58
Uff, det er ikke noen god følelse. Ta kontakt med legen din. Tror det er det lureste akkurat nå. Hun kan gi deg bedre svar enn det vi kan her inne.
På den andre siden så er det mange som går symptomfrie hele svangerskapet så det betyr ikke at det er noe galt selv om brystene dine ikke er ømme.
Skal :kryss: fingrene for deg og håper at alt går bra...
Lykke til! :klem:
marlotte
04-02-2005, 08:20
Lykke til, skal :kryss: fingrene for deg!!!!:klemmer:
Ta en telefon til legen din!!
Ellers var mine pupper ømme når de selv ville det, så det trenger absolutt ikke bety at du mister. Prøv å slappe av, og som sagt ta en telefon til legen din. Det er ikke noe moro å gå å være urolig. Lykke til!!!!!! :klemme:
Hei hei.
Ta kontakt med legen din og få det avklart med en gang. Jeg fikk ultralyd på sykehuset samme dag. Det er bedre enn å gå rundt å ha det så vondt at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg!
Lykke til, jeg krysser fingrene mine for deg og den lille!
Kjære Pusa... :comfort:
Ta kontakt med legen din - om enn ikke bare for å få mistankene dine avkreftet..
Jeg har ennå ikke hatt antydning til en øm pupp - og vi er jo ca like langt på vei..
Måtte det gå bra med det lille mirakelet ditt - jeg krysser armer og bein!!
:klemmer:
jannicke
04-02-2005, 09:04
At brystene ikke er ømme lenger er ikke no tegn på at du har mistet. Så tror ikke du skal være redd så lenge du ikke har smerter i magen eller blør. Mine bryster har vært skikkelig ømme og plutselig ikke ømme i det heletatt. Men var på UL forrige uke. Og der var det en liten med ett bankende hjerte. Er veldig vanlig at symptomer kommer å går i begynnelsen. Så ikke bli redd av sånt, da vil du bli unødvendig mye bekymret og det er jo ikke bra for den lille det heller. Ringer du legen vil han nok si at alt er helt i orden.
Lykke til med svangerskapet!!!
Pricilla
04-02-2005, 09:53
hei! Jeg kan trøste deg med at sånn har jeg tenkt 100 ganger, men 2 ultralyder har vist liv i uke 8 og 12. Så alle tenker nok sånn, og panikkfølelsen er ikke god.. det vet jeg...
Jeg har ømme pupper midt på dagen, og på kvelden - men om morningen er de ikke litt ømme engang - så det er normalt at det kommer og går. vent til litt utover dagen, så blir de nok ømme igjen...
Da jeg var i uke 7 var de ikke ømme et par dager - og jeg ble kjempenervøs, men så ble de ømme igjen.. dette kommer og går.
Ta det med ro, så lenge du ikke blør eller har veldig vondt i magen så er det nok ikke noe galt... Kanskje du kan ta en UL for å roe deg ned litt? :klem:
Flying Biscuit
04-02-2005, 09:53
Opplevde akkurat det samme, omtrent da jeg var like langt på vei som deg. Over natta forsvant alt jeg hadde av symptomer. Og i tillegg hadde jeg noen ille smerter den natta. Jeg var overbevist om at alt var gått galt. Men jeg tok heldigvis feil :)
sommerfugl2
04-02-2005, 11:01
Mine pupper var ikke ømme så tidlig i svangerskapet...hadde egentlig få tegn på at noe var i gjerde i det hele tatt!!
Bare sånn at du vet!!
Så lenge det ikke er blod,så tror jeg du skal ta det med ro!
Lykke til kjære deg!!:klemme:
Hei.
Ømme bryster eller ikke ømme bryster betyd INGENTING i denne sammenheng! Jeg vet alt om hvor lett det er å bli bekymret når man går gravid, ikke minst før de magiske 12 ukene er gått, men prøv å slappe av! Ring lege eller jordmor om du føler at det hjelper. Blod og smerter er det du skal være på vakt for. Ikke blod er et meget, meget godt tegn.
Lykke til!
Tror ikke du mister pga at puppene er ømme. Dersom du skulle blø og det er smerter i bildet da bør du ta kontakt med lege. Håper at du føler deg litt bedre, men tror ikke at du er alene om disse følelsene. Har hatt dem selv. :klemme:
Tusen, tusen takk jenter for alle støttende og beroligende ord.
Jeg fikk panikk rett og slett. Dro ned på privatklinikken og fikk tatt en UL og blodprøver. De kunne ikke si så mye i dag, alt så ok ut, men den er vel for liten til å kunne se om hjertet slår.
Men alle der nede var fantastiske, legen tok meg på alvor og var virkelig grei.
Skal ta nye prøver på mandag også ny UL på onsdag.
Kommer ikke til å være menneske de neste dagene...
:kryss: for meg jenter!
Tidl. bruker
04-02-2005, 16:24
I går hadde jeg en følelse av at :baby: ikke levde lengre, men jeg avfeide tanken og tenkte at slik tenker vel alle gravide fra tid til annen.
Da jeg la meg i går var puppene super ømme... Da jeg våkna nå var de ikke det, i det hele tatt!!!!
Mine bryster er IKKE til å stole på. Går opp og ned med ømheten HELE tiden - og jeg synes ikke de har vokst EN cm.
Jeg var redd for å miste i uke 5 da jeg hadde store smerter og spottet, ble lagt inn på sykehuset, men ingen fare.
De sa der inne at om du ikke hadde store smerter i magen og blødde klumper - da mistet du IKKE. Så ikke vær redd :comfort:
Når skal man kunne se et hjerte som banker da?? Noen som vet??
Tidl. bruker
04-02-2005, 16:38
Når skal man kunne se et hjerte som banker da?? Noen som vet??
Jeg så hjertene banke i uke 6+6. IVF klinikkene bruker å kalle inn til tidlig UL rundt uke 7.
Leser om mange som har sett hjertet slå når de var like langt på vei som jeg er nå :lei_seg:
Klarer ikke være optimistisk nå :leppe:
Leser om mange som har sett hjertet slå når de var like langt på vei som jeg er nå :lei_seg:
Klarer ikke være optimistisk nå :leppe:
Kan det hende at du ikke er så langt på vei som du tror? Som regel blir folk flyttet frem på ordinær ultralyd, så kanskje du ikke er 6 uker på vei enda? Da er det vel heller ikke så usannsynlig at de ikke kunne finne hjertet på ul. Føler med deg, det er pyton å gå rundt og tro at en mister (eller miste...). Men prøv å slappe av, se en film, ring en venninne, legg kabal eller vask huset eller et eller annet. Som andre her inne har sagt; ingen blødninger er et veldig godt tegn. Og en annen ting; det er faktisk en sjanse for at alt går bra :snill:.
Lykke, lykke til! Krysser fingrene for at knøttet ditt klorer seg fast!!
Klemmer fra Rasmine
Kan det hende at du ikke er så langt på vei som du tror? Som regel blir folk flyttet frem på ordinær ultralyd, så kanskje du ikke er 6 uker på vei enda?
Jeg er nok nøyaktig så langt på vei som jeg tror, etter som dette er en IVF baby.
Mokkitrollet
04-02-2005, 18:05
har du gått på crinone, eller annet progesterontilskudd pusa??
og eventuelt når sluttet du på det?????
progesterontilskudd gir hvertfall meg ømme pupper. i det jeg slutter med det, tar det ikke lange tiden før puppene ikke er ømme mer....
mine pupper har så og si ikke vært ømme,så jeg ville ikke stolt på det. men jeg har hatt panikk flere ganger, og du vet jo hvordan det går med meg....
det er vanlig å få panikk. vi har slitt så lenge for å klare dette, og da skal det så lite til før vi engster oss unødvendig....
de fleste sier at det er ikke vanlig å se hjerte slå før i uke 7...
Jeg har ikke så veldig ømme pupper i det hele tatt, men de er i hvert fall mer ømme om kvelden en om morgenen.
Nova
BabyLykke
04-02-2005, 18:11
De første ukene var puppene mine også av og på ømme hele tiden.
Plutselig superømme og harde, så ikke det..! Det er helt normalt, og
som andre sier, så lenge du ikke blør, så ta det med ro!!
Det du kan, hvis du er nervøs, er å bestille en ultralyd til uke 7,
da ser man hjerte slå, og blir rolig med engang!!
lykke til med den lille, dette går nok bra;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.