Vis full versjon : Miro har fått svangerskapsforgiftning (Preeklampsi)
Jada, akkurat i dette øyeblikk skulle jeg vært på Aker Brygge og spist is med de andre:leiseg: Det skulle visst ikke bli sånn.
Var til kontroll hos JM i dag og der ble det konstantert: Høyt blodtrykk, eggehvite i urinen, og såklart har jeg ødem på nesten 3.:( Jeg fortalte i tillegg at jeg har hatt litt vondt i hodet de siste dagene.
Hun tok ingen sjanser og sendte meg til Bærum sykehus for videre prøver. Etter registrering av BT og at jeg måtte tisse litt til, så ble det diagnostisert Preeklampsi type 1. Mitt høyeste BT var på 161/99 det er jammen i meg høyt. Det ble foretatt indre undersøkelse, og konstantert at jeg var så lukket og låst som bare det, og livmormunnen var lang, altså laaaaangt fra klar og moden... snufs, snufs :leiseg:. Hadde det vært noe åpning og noe klart så hadde de vurdert tiltak. Legen vurderte videre innleggelse til observasjon, men det var ganske fullt der nå, så hun beordret meg hjem til å ligge i ro til i morgen. Da skal jeg tilbake for ny kontroll.. Jeg tok også noen blodprøver som jeg skal få svar på etterpå, da skal jeg ringe føden.
Ja, jenter det er jo egentlig ikke krise, pre type 1 er jo ganske mildt da. Men det er bedre å ta forhåndsregler enn ikke å gjøre noe i det hele tatt.
Tilbake i morgen for ny sjekk, håper det er bedre.
Hilsen Miro som nå går å legger seg i sengen T-12
Det var kjedelig å høre om svangerskapsforgiftningen din.
Det er nå likevel godt at du er kommet så langt ut i svangerskapet, bare noen dager igjen før full tid, så alt er jo klappet og klart til at nurket kan melde sin ankomst. Hvil deg godt til i morgen når du skal på ny kontroll!!!!
klem fra sol
:stakar:
Tuneland
20-08-2002, 18:03
Huff da, Miro, det var ikke bra!:stakar:
Den eneste trøsta er vel at du nå ikke har lenge igjen, selv om mormunn er lang osv.
Men for all del, Miro, gjør som du får beskjed av fra legen - hold deg i ro!! Ingen utskeielser med ommøblering eller lignende nå altså!! Finn deg en god stilling i sofaen, ei god bok, og slapp av!
Ønsker deg alt godt!
Varme klemmer fra Tuneland 35+0
Hei Miro!
Kjedelig å høre om svangerskapsforgiftningen. :(
Vet selv hvordan det er når ting ikke blir helt som en trodde... :uff: :uff:
Har bare et lite tips...
Hvis det blir sånn at de legger deg inn på observasjonsposten med tanke på å sette deg i gang - så prøv å drøy igangsettinga så lenge som mulig. (....om det er mulig). Har selv blitt satt på modningspiller i dagevis og drypp, før fødselen endte i akutt keisersnitt.
Sier ikke dette for å skremme - for det var ikke S Å gale - men hadde jeg fått gjort det igjen hadde jeg valgt å vente til jeg modnet mer, eller valgt keisersnitt - fremfor å føde i dagevis.
Svigermor er jordmor, og hun sier at de fleste helt umodne som blir satt igang likevel ofte ender i keisersnitt, så hvorfor ikke ta keisersnitt med en gang...?
Jaja...det blir vel et medisinsk spørsmål! :) :)
Lurer du på noe mer så bare send meg en pm. :)
Kjære deg!
Kan tenke meg at du ikke har det noe særlig akkurat nå. Føler med deg :stakar: Svangerskapsforgiftning er ikke til å spøke med selvom du har fått den mildeste graden. Godt å vite at du får skikkelig oppfølging i hvertfall. Det beste du kan gjøre nå er å slappe mest mulig av, gjerne med en god bok. Kan absolutt anbefale Gro Nylanders nye <<På vei>>:klapp: (Om du ikke alt har lest den da.) Ønsker deg lykke til videre, og kjenner jeg deg rett kommer du ikke til å legge disse sidene helt på hylla;) Håper å få se innlegg av deg om hvordan det står til i denne siste og litt frustrerende:uff: ventetiden som gjenstår!
Stor :klem: Frida T-19
kokkemor
20-08-2002, 18:42
hei
Synd at du ikke er helt i form.
Godt at det er sjekket ut på sykehuset .
Ta vare på deg selv så lenge, og lykke til i morgen :kidoki:
Masse bedrings hilsner fra kokkemor
:mervink: :mervink: :mervink:
Tidl. bruker
20-08-2002, 18:47
Ikke bra, ikke bra... Men det er i alle fall godt å høre at du tar legens råd om å holde deg i ro alvorlig! Merka selv hvor redd jeg ble etter siste jm-kontroll, hvor det ble påvisst litt høyt bt (til meg å være), samt litt eggehvite. Blir jo så innmarig redd for at det skal skje noe med den lille...
Håper du føler deg bedre og at kanskje også muse-arma kan få litt hvile nå når du er beordret i ro. Bruk det lille du har av overskudd på oss da, please!!!!! Og be Geir om å stelle pent med deg!
Murmeldyret
20-08-2002, 18:48
God bedring til deg!!:stakar: Det er stusselig med svangerskapsforgiftning helt i slutten av svangerskapet, men det hadde jo vært værre om det hadde skjedd tidligere. Vet at det er en mager trøst........men håper alt ordner seg for dere snart, og at bebissen kan komme ut.
Klemmer fra Murmel og :baby:
GOD KLEM TIL DEG VENNEN! :klem: :klem: :klem:
Leit at du skulle få denne plagen nå helt mot slutten. Ikke god det der. MEN en trøst er det jo - og det er jo nettopp dette med at det nærmer seg slutten med stormskritt! :klapp:
Du blir tatt godt vare på nå. Det er også godt å tenkte på. De kommer ikke til å ta noen som helst sjanser vedr. forgiftningen, så det kan du være helt trygg på.:)
Nå må du være flink jente og hvile og hvile og hvile. Det er det eneste du skal gjøre nå. Om det kan hjelpe deg litt på vei, så tenk på meg som har mer eller mindre ligget i 8 uker nå. Alt går!!! Og hvis ikke den tanken hjelper om du skulle bli rastløs, så får du tenke på at når :baby: snart kommer, så kan det bli en stund til du kan ligge i sengen en hel dag, kveld og natt:)
Hold oss oppdatert! Jeg følger deg videre og ønsker deg alt godt!
Sender massevis av gode tanker! :stakar:
Vet veldig godt hvordan du har det. Jeg fikk konstatert svangerskapsforgiftning i uke 32. Men heldigvis var den veldig mild og jeg fikk krangelt meg til å være hjemme. Er bare på regelmessige kontroller på sykehuset. Har vært flittit å ta livet med ro og det har tydeligvis hjulpet godt ;) . Slapp bare av så godt du kan den siste tiden så skal du se at ting ordner seg.
Lykke til! Hilsen Sabrina og knøttet T-15
Miro da...:stakar: :stakar:
Det var jo ikke sånn det skulle være....huff, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne. Masse :klem: :klem: fra meg til deg.
Da er det jo i grunnen ikke noe annet å gjøre for deg enn å ta deg skikkelig med ro de nærmeste dagene, får håpe at blodprøvesvarene er snille og at kontrollen i morgen viser litt bedring av tilstanden din :)
Huff...har egentlig ikke annet å si deg akkurat nå annet enn at du er i tankene mine og at du nå må slappe helt av og la hus og hjem være hus og hjem. Det viktigste er nå at tilstanden din ikke får lov til å utvikle seg ytterligere slik at det blir fare på ferde.
Kos og klem og masse "føl-deg-bedre" tanker fra Mormona T-12
Stakkars Miro-vennen!!
Det var jo ikke SÅNN det skulle bli !!!
Men knakjse et lite lyspunkt kan være at de setter deg i gang så fort som mulig ??
Bare PRØVER å se litt positivt på det jeg asså :)
GOD BEDRING SNUPPA!!!
Klem
Vimsen T-14
Tidl. bruker
20-08-2002, 21:12
:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: Sender deg bare MASSE!!!!!!! gode klemmer, ønsker deg god bedring og slapp god av nå Miromor... Så satser vi på at morgendagen blir bedre
Lila;)
Kjære Miro
Sender deg en ekstra stooor :stakar: !
Ikke kjekt å få en slik beskjed.
Men de har deg under oppsyn og du blir tatt godt vare på.
Heldigvis har du kun 12 dager igjen til termin.
Tenker på deg...
:klem: fra Stini & Store Håp (i-13)
Polyanna
20-08-2002, 21:24
Stakkars deg, Miro!
Vi som hadde gledet oss sånn til å treffe deg også i dag! :stakar:
Ta det uansett med ro, nå da. Legg deg ned og tenk gode tanker. Og så er det uansett ikke lenge igjen!!
Klemz,
Hei Miro!
Kan bare slutte meg til de andre når det gjelder medfølelse og formaninger om å slappe av.
Venter spent på å høre om hvordan det går med deg i morgen!
Klem fra Katja T-30
Uff da Miro... :stakar: :stakar: :stakar:
Leste innlegget ditt tidligere i dag og har nesten gått og krysset fingrene for deg. Hadde håpet at det bare var falsk alarm.
Enda godt det bare er kort tid igjen, og nå får husarbeid være i fred... vår Miro skal ha fred og ro og masse hvile!
Du må holde oss oppdatert om hvordan det står til med deg!
Klem fra Robyn, T-28
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.