Vis full versjon : Hjelp, det klør
Tidl. bruker
25-11-2002, 23:34
Og det er ikke noe morsomt.
Det klør over alt, spes. inne i hendene, på magen, ryggen - HJELP jeg klør over alt. Er det normalt at det klør over alt når man har svangerskapskløe ? Er i ferd med å bli :grrr:
Finnes det en god kur mot dette her ?
Uff, dette hørtes ikke nos særlig godt ut. Vet dessverre ikke om det er vanlig å ha å kløe overalt, men det er sikkert like greit at du kontakter legen din eller går på apoteket i morgen!
Tidl. bruker
26-11-2002, 00:21
Jeg fikk tips om hvitvask hos jordmor, da det klødde som værst på meg....
Jeg har en ting som har hjulpet meg mye med kløe på magen og bryster. Var så ille at jeg klødde på meg strekkmerker på brystene en natt...:sint:
Da kjøpte jeg en kakaosmør-stift fra bodyshop. Er nå begynt på stift nr 2 og kløen forsvant som dugg for solen.:klapp:
IzziCreo
26-11-2002, 01:01
Joda, kløe over alt er nok ikke uvanlig ;)
Jeg gjorde tre ting for å holde det i sjakk:
- Bade med Natusan babyolje i vannet
- Smøre meg godt med Decubal uparfymert lotion fra apoteket hver gang etter dusj/bad
- Gikk over til vaskemiddel/aoftner som var uparfymert
Gjorde underverker for meg :)
Lykke til :)
Klem Suzie Q T-7
Tidl. bruker
26-11-2002, 03:10
Overalt nesten! Særlig brystene. Jeg blir gææææææææææærn.http://www.clicksmilie.de/sammlung/aktion/aktion060.gif Man klør seg til blods også.
Jeg har ikke funnet noe som hjelper bra, men jeg prøver å holde huden fuktig i allefall.http://www.clicksmilie.de/sammlung/aktion/aktion001.gif
lazylionezze
26-11-2002, 11:35
Siden du klør inne i hendene ville jeg gått til legen med det. Det er vel ikke tørr hud som får deg til å klø der? Heller ikke hud som strekker seg eller noe av det som gjør at en klør på mage og bryster. Jeg fikk allergitabletter av legen min. Det hjalp noe, men jeg måtte slutte på grunn av bivirkninger. Det beste var forresten å bli søvnig av dem og dermed sove om natten istedet for å klø.
Er det fordi huden strekker seg at det klør?
Hvor lenge holder dette på egentlig?
Er ganske mildt plaget, smører med mandelolje,
jordmor ville ikke at jeg skulle bruke kremer, for å unngå at alskens rariteter blir tatt opp i kroppen.
Jeg klør også, særlig på ryggen om kvelden!! :gal2:
Høres ut som du har skikkelig svangerskapskløe. Jeg hadde det i forrige svangerskap. Gå til legen din å be om å få ta blodprøve. Du kan ha forhøyede leververdier. Er dessverre ikke så mye å gjøre med det. Allergimedisiner kan hjelpe. Men det skal følges med på leververdiene dine, så du må få sjekket det opp.
Lykke til!
Mummi
Termin 18. februar
Tidl. bruker
26-11-2002, 18:04
Takk for mange svar.
Jeg tror nå at jeg klør på de stedene der vannet samler seg. Inne i henda og under føttene. Det er helt pyton.
Men når jeg smører meg med en lotion fra natusan, så gir den værste kløen seg. Og hvis jeg er klam inne i henda eller akkurat har vasket dem, ja da starter det på ann igjen.
Det kommer iallefall noe godt ut av alle disse plagene :klapp:
Sweet Candy
02-12-2002, 15:21
Det klør, det klør, tiddelibom........... Ja, nå har jeg begynt å klø også, spes. i håndflatene, nesten en slags brennende følelse!
:grrr:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.