Vis full versjon : Dundyne?
Store My
20-08-2002, 18:32
Svigermor har dundyner liggende fra tidligere barnebarn. De er oppbevart riktig, og så gode som nye. Er det greit med dundyne til en nyfødt baby? I forhold til allergier ol.??
:???:
Hjelp
Hei!
Det har vært endel diskusjoner om dundyner de siste årene, og det siste jeg har fått høre er at dundyner ikke er mer allergifremkallende enn syntetiske dyner. Vi kommer til å bruke dundyne i senga til babyen. Dyna brukte jeg faktisk selv da jeg var baby. Den har vært oppbevart "riktig" og er like fin. Har vasket den i vaskemaskinen på "finvask" og tørketromlet den forsiktig. Et tips om du skal vaske dundyner er å brette de sammen og knyte stramt med hyssing rundt slik at dunfyllet ikke klumper seg.:kidoki: Lykke til!:)
Klem Frida1 T-19
Jeg spurte nede på renseriet her i Asker og de sa at man skulle vaske dundyne på 60 grader og tromle dem på medium varme, gjerne med tennisballer for å fordele duna godt.
Helt riktig det dem har funnet ut om dundyner også, midden trives ikke bedre i dundyner enn i synet dyner og dundyner er ikke mere allergifremkallende enn andre dyner:klapp:
Har kjøpt dundyne til småtten i magen.:findag:
LeiaOrgana
20-08-2002, 23:03
Jeg vil også bruke dundyne til den lille. Er mye mer glad i naturmaterialer enn syntetisk.
PS Når du vasker dynen sammenrullet med hyssing, kan det også være lurt å hive inni en tennisball/joggesko. Dette dunker på dynen slik at den ikke klumper seg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.