PDA

Vis full versjon : Har du skillevegg og /eller hjerteformet livmor?

tori67
11-02-2005, 03:57
Jeg har fått vite st jeg trolig har et septum/ skillevegg i livmoren.
Fikk vite dette etter siste MA. Skal til hysteroskopi for og sjekke det ut.

Håper det er noen som kan dele sine erfaringer med meg.

Har du hatt gjenttate aborter?

Når og hvordan fikk du vite om skilleveggen?

Har den blitt fjernet/ operert bort?

Har du fått noen annen oppfølging behandling i forhold til dette ( f.eks pergo)

:snill:

Stini
11-02-2005, 11:09
:comfort:

Har sendt deg en PM jeg.

Forglemmegei
11-02-2005, 20:55
Jeg hadde det faktisk og det er som regel ikke noe problem :D mitt ble oppdaget under keisersnittet:nikker: det var også grunnen til at min lille ikke klarte å snu seg!! Det ble en planlagt setefødsel, men siden hun kom skjevt så ble det snitt!! Min skillevegg gikk temmelig langt ned, men var allikevel ikke noe problem for den lille inni er.. bare litt trangt da!!
Jeg valgte å fjerne min da, siden vi lager barn via prøverør og sjansen for tvillinger er tilstede. Da blir det altfor trangt!!! Jeg fjernet den på Ahus og alt gikk strålende!!! Ble gravid på første prøverørsforsøk etter det :D
Egentlig så jeg bare på meg selv som litt ekstra søt med to hjerter inni meg:fnise: men så har jeg en tendens til å se positivt på det meste!!!
Dette går fint enten du velger å fjerne eller ikke ;) Så ta det helt med ro!!!
Lurer du på noe mer så send pm :klemme:

Forglemmegei
11-02-2005, 21:02
ser nå at du har hatt flere MA, men tror de at skilleveggen er grunnen?? Til meg sa de at noen kan føde for tidlig pga plassen, og noen kan ha litt vanskelig for å bli gravid!!! Men, når man først har blitt gravid så skulle det ikke være noe problem før det var trangt!!!
Hvilket sykehus tilhører du forresten? Han som opererte meg er Ahus sin spesialist på det området... dyktig!!! (og kjekk:flau: )

tori67
12-02-2005, 01:55
Hei

Tusen takk for svar.:snill:

Jeg fikk vite at jeg trolig har en skillevegg, etter siste utskrapning. Gjort på sykehus i Busan, S Korea, av gynekologen som følger meg opp her.

Har aldri hørt om dette tidligere. Første svangerskap gikk problemfritt. Ble fulgt opp av gynekolog hele veien , fordi jeg ikke hadde noen fast lege da. Han brukte UL ved hver undersøkelse. Der endte med haste keiser snitt, pga. hun hadde navlesnoren rundt halsen. Hun lå som hun skulle.

Synes det er litt rart at dette ikke har blitt oppdaget tidligere.

Hvis man har skillevegg i livmoren , kan det gi dårlig vekstvilkår for embyro og morkake. Fester det befruktete egget seg i skilleveggen, i stedetfor livmorveggen vil ikke embyroet få nok naering, pga dårlig blodgjennomstrømning i skilleveggen.

Jeg håper at de har funnet årsaken til mine aborter, og at de kan fjerne skilleveggen.
:klem: