PDA

Vis full versjon : Lilas nestsiste jordmor kontroll

Tidl. bruker
20-08-2002, 19:19
Snufs... er ikke noe glad for det men...
Jordmoren min blir sykemeldt fra 2 september og 4-6 uker fremover pga en operasjon, så i dag var nestsiste kontroll hos henne:(
Her er dagens info:

Uke: 37+2/38+0
Vekt: Ikke veid
Bt: 120/60
Hb: Ikke målt
Urin: Neg
Ødem: 1
Leie: Hode bevegelig:uff: syntes han kan feste seg nå, er sååå redd for vannavgang midt i butikken da:(
Fl.min: 148
Sf.mål: 35cm!!! :soh: :soh: :soh: vokst over 2cm på 10 dager:uff:
Jordmor kunne fortelle meg at en "ferdigvekt" på jr litt i overkant av 3,5 kg kunne hun nesten garantere pga sf.mål, kjenne på magen, og det at legen min sa ca 3 kg ved forgje kontroll med u.l..
Syntes det er helt ok, var litt redd for kjempe baby, men ser ut til at jeg slipper det:p
Ellers så var kontrollen fort unnagjort, spurte ang det at magen er vond når lillegutt beveger seg og fikk ett svar som høres vettug ut... babyene våre lager rett og slett ett "gnagesår" på innsiden av livmoren som gjør at bevegelser og evt kynnere gjør litt ekstra vondt om det klemmer på rett sted..

Ny kontroll den 27, da og kontroll av livmorhals og åpning :D

Lila og lillegutt:baby:

Wanja
20-08-2002, 19:44
Hei Lila:)
Kjempeflotte tall!!!:klapp: :klapp:
Jeg selv skal til kontr torsdagen,gleeder meg...like spennende for hver gang :D
Synd hodet til den lille ikke har festet seg orntlig...men *krysser fingrene* for at det helt sikkert går bra!!?
Hodet til lillegutten min har faktisk vært festet i rundt 5-6 uker nå...først var det litt bevegelig...og neste kontr satt det bomm fast:klapp: :klapp:
Alltid typpiskt at når man endelig får noen man liker innen helsesektoren...må du av en eller annen grund bytte?!
Jeg kan ingenting med doktoren "min"...og er begynnt å gå bare til jordmor...men så er hun bare vikar...og skulle kanskje slutte *snufs* ..Men fikk faktisk vite i dag at hun skulle ha de som har termin i sept :D :D Sååå bra da,er jo nok at vi evt må forholde oss til mage jordmødre på føden...:bonk: :bonk:
Til tross for ganske stort Sf-mål...får du jo egentlig en liten unge..Hm,eller?? Er da ikke helt inne på det...men de tar jo mye feil når de bare anntar diværse...:bonk:

Wanja35+2:findag: