PDA

Vis full versjon : Kakeglasur?

Ingbing
14-02-2005, 00:08
Er det noen som har en oppskrift på en god glasur til å ha på en sjokoladekake?
Laget en sånn ferdig-kake i dag, bare for å se om det var noe tess, men i den pakken var glasuren sånn melisbasert og den smaker veldig lite, så jeg lurte på om noen hadde en som ikke var melisbasert som smaker veldig veldig godt:-) Det er jo glasuren som er best da:hyper:

kiddo
14-02-2005, 11:59
Helt enig med deg, glasuren er prikken over i'en!! Denne fant jeg for en stund siden - og har testet den ut. Nyyydelig smak :-) Nok til en langpannekake.

150 g mørk kokesjokolade
1 ts kaffepulver
50 g margarin
1/2 dl lettmelk
2,5 dl melis
1 stor ts vaniljesukker

Smelt sjokoladen i margarinen. Tilsett kaffepulver og melk, avkjøl litt. Ha i melis og vaniljesukker. Smør dette på kaka når den er litt avkjølt.

Lykke til!

Arken
14-02-2005, 16:06
Helt enig med deg, glasuren er prikken over i'en!! Denne fant jeg for en stund siden - og har testet den ut. Nyyydelig smak :-) Nok til en langpannekake.

150 g mørk kokesjokolade
1 ts kaffepulver
50 g margarin
1/2 dl lettmelk
2,5 dl melis
1 stor ts vaniljesukker

Smelt sjokoladen i margarinen. Tilsett kaffepulver og melk, avkjøl litt. Ha i melis og vaniljesukker. Smør dette på kaka når den er litt avkjølt.

Lykke til!
Oj-oj, nam! Den der må jeg prøve ut :nam:

LadyBee
14-02-2005, 16:24
Mektig, mektig. Og ikke noe for gravide med risiko for å spise hele kaka selv, fordi en da er garantert halsbrann. Men min favoritt er ganache av kokesjokolade og kremfløte: Kok opp en dl fløte, og rør inn 100g hakket sjokolade til du har en jevn røre. Jeg bruker den av og til varm, som saus, og av og til lar jeg den kjøle til kremkonsistens over natta.

umbilicus
14-02-2005, 18:35
...:)