Vis full versjon : Når og hvordan..
fortalte dere mor/far ++ att du var gravid?
Litt nervøs for hva mamma/pappa kommer til å si! :shock:
Jeg var i USA da jeg fant ut at jeg var blitt gravid, så eneste måten jeg kunne gjøre det på var å ringe hjem til mamma og fortelle det...
Hu ble helt i 100 - kjempeglad.... Var så deilig å høre det....
Visste jo at den store nyheten ville bli tatt godt i mot, men ikke såååå godt tatt i mot... Hu hadde jo belaga seg på at jeg skulle være borte 1 år, så hu ble utrolig glad da jeg fortalte at jeg skulle komme hjem med en liten :baby: i :gravid: etter bare 4 mnd.....
Hu tok seg av å ringe rundt til resten av familien for å stolt fortelle at hu skulle bli bestemor :snill:
Andre måter å gjøre det på kan være å kjøpe feks. kopper som det står "til verdens beste bestemor/bestefar" på.... Eller gi en blomsterbukett med et lite kort hvor det står noe koselig og "hilsen den lille i magen" ......
Lykke til hvertfall, det går nok så bra skal du se..... :klem:
Håper mamma blir gald å :) Hu blir sikkert litt sjokkert men.. Tulla med hu på julaften og sa jeg hadde en gave til dem. Så sa jeg hu skulle bli bestemor! :D
Fikk sjokk hu, men håper hu blir glad når jeg sier det. Trenger jo litt støtte av hu mor :rørt:
Mamma ble litt sjokkert med en gang, men hun gledet seg etter bare et par minutter :fnis:
Nå gleder hun seg enda mer til barnebarn nr 2 :hyper:
Pappa ble glad med en gang, fortalte han det i uke 12.
:bryn: sine foreldre hadde 1 barnebarn fra før, så vi kjøpte bestemor og bestefar kopper til dem. Da de åpnet dem, ble det stille i 1 min før de skjønte hva om var på gang :mhmm:
Alle ble egentlig kjempeglade!
Mamman din får sikkert et lite sjokk med en gang, så blir hun nok helt i 100 når det går opp for henne at hun skal bli bestemor :klem:
Lykke til :klemmer:
Jeg synes det var greit å fortelle det til mamma og pappa. De bor hver for seg,så jeg fortalte dem det til forskjellige tidspunkt. Tror jeg var rundt uke 5 når jeg fortalte det til mamma, og uke 8 da pappa fikk vite det.Begge ble litt paff til å begynne med, men det var ingen sure miner. Var mere redd for å fortelle det til besteforeldra mine (bor hjemme hos dem), så der måtte jeg få tanta mi og mamma til å fortelle dem det.De var litt amper den første tiden etterpå, men det ordna seg..Nå gleder de seg like mye som resten av familien de også :)
Okai, :) hvor gamle var dere da dere fortalte det ??
Mamma reagerte overraskende bra. Hun tok det helt rolig og gjorde alt for at jeg skulle føle meg trygg. Da testen viste seg å være positiv satte vi oss ned for å snakke om hva som var positivt med dette og hva som kunne bli en utfordring. Hun snakket så med kjæresten min og forklarte han hvordan hans roller under dette svangerskapet kunne bli.
Hun fantes ikke sint, men selvfølgelig litt bekymret for at yngste jenten skulle få en liten en. Jeg tror moren din vil takle det bra, bare stol på instinktene dine :)
De fleste mødre har det med å ta slike ting veldig bra!
Vi fortalte det når jeg var ca 5 uker på vei.
Gjorde det på følgende måte: kjøpte en smokk og skrev med tusj på smokken OKT 05. denne pakket vi inn og gav som gave til de vordende besteforeldrene,de ble kjempeglade og veldig rørt:)
Ellers så har vi sagt det til våre bestemødre,søsken og noen venner vi stoler på. Men sier jo helst at det ikke er "offisielt" før etter påske (uke 12):hyper:
Okai, :) hvor gamle var dere da dere fortalte det ??Jeg var enten 19, eller så fortalte jeg det få dager etter jeg fyllte 20..husker ikke helt
første gang ringte jeg og sa det, men denne gangen har jeg ikke sagt noe ennå :flau:
ehmm.....
sendte mail jeg.... :flau:
Har/hadde ikke så god kontakt med foreldra mine, og det var jo ikke planlagt, og vi visste ikke hva vi ville, og hvordan dem ville reagere...
De tok det veldig bra, og gleder seg til å bli besteforeldre.
Fortalte det til søsken etter 12 og 14 uker. De gleder seg til å bli tanter og onkler alle sammen :)
siden jeg bare er 19, så var jeg 19 da jeg fortalte det... :)
Trultemor88
23-03-2005, 19:05
Mamma og Pappa ble ikke så kjempe glade da de fikk vite at jeg var gravid!Men grunnen til det er jo at jeg er 16 år,17 da barnet kommer!
Men grunnen til at hun reagerte slik hun gjorde er fordi hun vil at jeg skal ha det bra,så det er jo forstålig!
Nå virker det som om hun gleder seg til å bli bestemor,hun spøker litt og gir meg råd!
Jeg fortalte det til foreldra mine ett par dager etter jeg fikk greie på det, i 5 uke!
Nå er jeg i snart i uke 10:snill:
Det finnes vel ingen annen måte enn å sette seg ned å fortelle dem det!
Bor man langt unna så går det jo ann å ringe,men tror de setter bedre pris på å høre det direkte av deg når du er tilstede!!!
Hvor gammel er du?
klemmer
Mollyana
27-03-2005, 22:30
jeg var 18 år og bodde med kjæresten min, så jeg var ikke så veldig nervøs for å fortelle det.. jeg hadde jo på en måte allerede startet livet mitt.. hadde jeg bodd hjemme og/eller ikke hadde kjæreste ville jeg nok vært mer nervøs
jeg var 18 år og bodde med kjæresten min, så jeg var ikke så veldig nervøs for å fortelle det.. jeg hadde jo på en måte allerede startet livet mitt.. hadde jeg bodd hjemme og/eller ikke hadde kjæreste ville jeg nok vært mer nervøs
Signerer denne!
Trampe82
22-05-2005, 11:51
Sa det rett ut.. har ladri vært så nervøs før, noe som var rart for jeg er forlovet med samboeren min som har jobb..De trodde utdannelsen og alt kom til føyken.. De er langt i fra flinke til å måtte omstille seg bort fra det de hadde forventet. De har nettopp blitt besteforeldre til nr 3, så da bekymret de seg mer over meg enn å glede seg. Er lei meg og litt sinna på dem. Men jeg tror det har noe med måten man sier ting på. Jeg var nervøs og sa det på en ikke så positiv måte. Om man viser at man er glad, så er det lettere for dem og bli glade også...
Tidl. bruker
22-05-2005, 22:27
Da jeg var gravid fant jeg det ut ganske sent.
Var vell 13 uker da jeg selv fant det ut. Da var jeg 17.
Fortalte det til mamma 5 dager før jeg ble 18, altså for ett år og en dag siden!
Og til pappa 3 dager før eg ble 18.
Gruet meg veldig. Spesielt med tanke på at det bare var ett år siden eg tok abort. Brukte flere dager på å manne meg opp.
Mamma tok det ikke så veldig bra! Det var midt mellom to eksamener, hennes mor og far hadde nettopp flyttet fra hverandre osv. Så hun fikk sjokk.. Men etter en stund godtok hun det. Pappa sa bare åja.
hehe, mor var på tur til tromsø når eg fikk vite at eg var gravid, sendte henne enkelt en tekstmelding hvor eg skrev: gratulerer, du skal bli mormor! hehe... hun fikk litt sjokk. far fikk vite det noe senere, ca etter 1 svangerskapskontroll i uke 8 tror eg, men det var fordi eg fortalte det til farmor først, og hun klarer jo ikke holde seg noe særlig, så hun hadde ringt til far min og sagt at eg hadde noe viktig å fortelle han... og da ringte han til meg, og då måtte eg jo bare si det som det var... men han tok det fint då...
Jeg fortalte det til mamma 5 minutter etter at testen viste positivt. Hun tok det kjempe greit!:) Selvfølgelig synes hun jeg er litt ung, men skjønner at jeg er 18, og lever mitt eget liv nå. Pappa har jeg ikke så mye kontakt med, så når jeg fortalte det til han, fikk jeg bare et enkelt "gratulerer" og ferdig med det.
Tidl. bruker
05-07-2005, 23:19
Jeg skrev "Jeg er gravid" på en SMS og holdt den foran mamma. Jeg var 16 og likte ikke prate om noe som angikk sex med mamma(det liker jeg ikke den dag i dag heller, for den saks skyld. Jeg er 20 nå).
babyborn
25-07-2005, 22:30
første gang ringte jeg og sa det, men denne gangen har jeg ikke sagt noe ennå :flau:
men...kossn har du klart å holde d hemmelig sååååå lenge??? d e jo ikke længe til du ska føde ....
babyborn
25-07-2005, 22:40
Samboern min fortalte d først til mamman min, en gang han kom fra en fest...ho snakka ikke nåt om d, før æ fortalte d igjen dagen etter...ville vel ikke prate om d, siden d kom fra en full person...
Vi trudde mamma hadde sagt d til pappa, men nei...
han fikk vite d, da vi fortalte lillebrorn min at han sku bli onkel igejn (han e onekl til 10 fra før)....
pappa sa da at han ikke trudde noe på d, siden han ikke hadde sett mæ kvalm å dårli - sa t han at d har æ ikke vært i d hele tatt...
resten av søsknan mine fikk vite d over sms eller telefon...sånn litt nu å da...ettersom d passa å si d..
foreldran til samboern min, og søsknan hannes, fikk vite d, samme dag som vi hadde vært på 1. sv-kontroll (uke 11)....æ gadd ikke dra før; siden d va bestemt at vi sku ha lille nurke :baby: vi fant ut at d va like greit å si d da; for snart ville d synes mer å mer...syntes litt da; men ikke så godt,under klærne.
ALLE sammen glede sæ til lille "Felix" kommer..
søstran mine har døpt magen min for Felix....
sjøl kalle vi den lille for "LILLE" eller "NURKE"
bambi_mamma
09-08-2005, 19:26
Ehm jeg fant ut at jeg va gravid på en litt snodi måte... hehe
Jeg mente at jeg bejunte å legge på meg, å sa til min mor på spøk "Tenkt om jeg er gravid=P"
for min søster fikk unge da hun var 17..
Etter en stund så lurte jeg på når jeg skulle ha mensen jeg kom til mor min å spurte når jeg skulle hatt den, hun svarte at dn skulle jeg hatt for 2 uker siden...
Hun har slev hatt 3 unger å så tydelige tegn på at jeg var gravid.. Dagen etterpå kom hun hjem med en graviditets test, hun var med meg på badet når jeg tok dn:P jeg viste verken frem eller tilbake med de to strekene på den så jeg ga den til mor min=) Jeg ante fred å ingen fare tenkte for meg selv jeg er jo ikke gravid, mn da hun bejunte å gårte å si Milde-moses å slike ting forsto jeg fort tankegangen=)
http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/rodme.gif smugtitter her jeg,
hører lissom til nm jeg da http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/_plystre.gif
(nybaktmamma.com)
vel, en a de første dagene i juli 04 maste mamma no vanvittig om jeg var gravid.
noe jeg "ikke" var http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/gal.gif
4 juli kjente jeg noen spark.
så dagen etter,tok jeg test, den var veldig positiv...
time hos legen dagen etter...
hun fant hjertelyden :dåne:
(å den hører man langt uti svangersk.)
å mente jeg var 17 uker på vei ca :sjokk:
fikk time på ahus samme dag,ul...
19 uker på vei.
å jeg visste ikke at jeg var gravid,herregud...
mn nå er jeg lav og tynn, ble glad når jeg la på meg litt før jeg fant ut at jeg var gravid...
tror også jeg holdt inn magen uten å tenke over det....
avbestilte fylle-turen dagen etter til Kos.
passet ikke å være der 2 uker.
så uka etter,ble det tyrkia.
mamma ble ikke sjokka, sa vel bare jaja,visse jo det...
sa det var mitt og vårt valg.
lillesøster og storebror gleda seg masse.
pappa ble glad...
sambo fortalte det til faren og sambo hans rett etter middagen.
de ble stum,så han sa: "dere trenger ikke å bli sinna,forsent å ta abort"
de gledet seg raskt.
mora,lillesøs og sambo t mora fikk brev,for vi var i tyrkia når de kom hjem.
venter,venter og venter på at a sku ringe.
vi visste når de var hjemme.
moren trodde sambo hadde rømt når a så brevet :haha:
ble stum,lillesøs spurte hva det var.
hu sa "jeg skal bli farmor,du skal bli tanta"
jenta skreik høyt og jubla vilt.
farmora ringte og gratulerte & gledet seg :lettet:
Lille_blomst
18-08-2005, 22:48
Det var i grunn ikke noe vanskelig i fortelle. Mamma har vært klar for å bli mormor i noen år nå... Men hun hadde nok ikke regna emd det skulle skje med det første. Vi satt bare rundt frokostbordet da temaet barnebarn kom opp. mamma og pappa snakket om å få barnebarn, og tulla med at de snart skulle få barnebarn. Da sa jeg bare "tja, dere skal ikke se bort i fra det..." de ble kjempeglade. Alle er helt i hundre her og jeg er strålende fornøyd med all støtte og hjelp jeg får hjemmefra. Foreldrene til samboeren min er minst like spente. Vi er veldig heldige sånn sett. :hyper:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.