Vis full versjon : Ikke fornøyd med jordmor
Heisann, må bare beklage meg litt :uff:
Da jeg ble gravid ble jeg nærmest "truet" av jordmor-bekjente til å ha i allefall halvparten av svangerskapskontrollene hos jordmor. Fy-fy meg som bare hadde tenkt å gå til legen!
Hørte det skulle være sååå fantastisk hos jm, de hadde alltid god tid og kom til å ta opp masse temaer som legen overhodet ikke ville tenke på.
Troppet opp hos jm, jeg, men for en MERR! Snakker bare om seg selv, enser meg knapt hvis ikke jeg lurer på om hun skal måle Hb, vekt e.l. Gir henne urinprøven og i neste øyeblikk spør hun om jeg har urinprøve med :gal2: Kunne fortsatt med flere teite eksempler.
Prøver å ta opp tema som permisjon med henne, men da snakker hun bare om sommerferien sin......argh!
Nei, jeg har det mye bedre hos min omsorgsfulle lege, det kjipe er bare at jm holder til på samme helsestasjon hvor jeg vil gå til kontroll med barnet; er litt kinkig å stoppe å gå til henne hvis jeg treffer på henne i all ettertid der! Ikke?
Ble langt dette, men det jeg egentlig lurer på er om noen har bedre erfaring med sine jordmødre, for teorien bak jordmorkontrollene høres jo bra ut.
hilsen (litt fustrert) fabel, 28+1
Høres ut som om du har hatt skikkelig uflaks! Jeg ville bedt om å bytte jeg - blås i hva de måtte tro og mene om det på helsestasjonen. Eller føler du for å heller kun gå til legen, så gjør du det. Det er din graviditet!
Lykke til! :)
Tidl. bruker
20-08-2002, 23:03
.....
Hadde aldri i verden gått til en slik jordmor!
Selv går jeg ikke til jm i det hele tatt, ikke fordi jeg ikke har lyst men fordi det simpelthen ikke finnes jm her jeg bor :bonk:
Har det veldig greit hos legen, han drar litt paralleller mellom mitt svangerskap og "sitt" eget da, men det synes jeg bare er litt søtt...;)
Denne damen høres ut som om hun ikke er intr. verken i jobben sin eller sine pasienter. spør du meg. Nei, bry deg ikke om du treffer henne aldri så mye etter fødsel, slutt å gå til henne, forhåpentligvis fører det til at hun "går litt i seg selv"...?
:cool: :cool: :cool:
Min jordmor er heller ikke ei jeg vil velge omigjenn
Hun har ikke barn selv, og kan egentlig ikke forklare alt så godt som jeg vi vite ting. Eh, ja..
Jeg har hele tiden ligget langt over den grønne linja på SF mål,
sist jeg var hos henne sa hun at oi dette var ikke bra å huff, dette
måtte vi passe på. jeg spurte hvorfor, så ville hun ikke svare, det endte med at jeg gikk dritredd helt til jeg fikk snakket med legen min som forklarte at alt var i orden ( er forøvrig for første gang kommet innpå tuppen av den grønne linja:) )
Jeg føler heller ikke jeg kan stole på jordmor helt, men jeg fortsetter å gå, hun tar undersøkelsene grundig, så får jeg heller få info andre steder..
Toby 29+0
Ser at du Fabel lurer på om det er nien som har opplevd noe annet. Og det har jeg.
Min JM er engasjert og veldig flink til å ta seg tid til meg. Jeg hadde med min kjære en gang, og han lurte på noe. Da sa hun at det var koselig at han spurde, og det viste at han var en engasjert mann. :klapp:
Jeg vet også at det er bare å ringe eller komme innom hvis det er noe jeg lurer på.
Hun forklarer tingene veldig godt. Eneste jeg har reagert litt på, er at hun er veldig dyktig, og derfor bruker øye-mål på ting. Som at hun ville ikke måle SF i uke 16, for hun kjente at den var normal sa hun.
Jeg er veldig glad for at jeg går til henne, for hos legen føler jeg det er litt inn, måle og ut igjen. Legen min er også kjempe flink og hyggelig, men hun har ikke tid til å prate.
Og så må jeg rose systemet her. Her begynner de med kontroll hver 14 dag fra uke 28! :klapp:
Dette ble mye ros om min kjære JM, men slik har jeg det.
30+3/29+0 UL
Kathinka
21-08-2002, 00:55
Noen jordmødre er flinke og andre ikke!
Jeg har en strålende jordmor:klapp: , jeg hadde henne i mitt forrige svangerskap og sørget for å få henne denne gang også.
Hun er et skikkelig omsorgsmenneske, og jeg føler meg trygg på at hun vet hva som er best, og at hun følger meg godt opp. Føler meg mer på "rullebånd" når jeg går til lege enne hos jordmor.
Men det er nå "min" jordmor da :).
Men jeg har hørt mange historier om andre sorter jordmødre... Slik som "din"... de skulle kanskje hatt en annen jobb!?
Hilsen Kathinka 27+5
Jeg synes også du skal bytte jordmor eller bare gå til lege hvis du ikke er fornøyd og har mulighet til det. Det er jo uansett ikke hun som er helsesøster for barnet etter fødselen.
Jeg er kjempefornøyd med min jordmor. Eneste ulempen er at et av kommunens sparetiltak er å kun ansette èn jordmor for hele kommunen, og hun holder til et stykke unna der jeg bor. Men det er verdt det for hun er kjempeflink!! :D
Det er med leger og jordmødre som med frisører og andre yrker. De fleste gjør en helt grei jobb, noen er ekstremt dyktige og yter mer enn forventet og så finnes det ikke så rent få som er mildt sagt elendige. Man må bare finne en i de to første kategoriene og styre unna de i den siste.;)
Koala 23+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.