Vis full versjon : Begynt og tenke på dette med vannavgang jeg
Tidl. bruker
20-08-2002, 21:00
Og rundt det emnet føler jeg en viss panikk...
Er det noe som kan "fremskynde" vannavgang, forskjellige ting?
Mener foreksempel... hva om man har sex, kan vannet gå da?
Er jo helt borte i natten dette, men jeg er i uke 38, hodet til lillegutt er ikke festet, og min mors 4 fødsler har startet med vannavgang... for hennes del da i sengen 3 ganger, og i kantinen på ullvål sykehus en gang..
Hva om det sjer meg og..
Ser jo for meg de pinligeste situasjoner da..
Inne på en full butikk, uten på gåtur, i sofaen til bekjente..
:blush: :blush:
Noen som har opplevd dette, hvordan føles det.. tenker man over hva/hvor osv?
Flere enn meg som tenker sånn?
Jeg føler en viss panikk for å gå i butikker, og slike ting.. spesielt nå som jeg vet at hodet til lillegutt ikke er festet, og vannspruten da mest sanynelig vil stå...
Kan jo ikke llåse meg inne til fødselen starter heller da:uff:
Lila
-Marlene-
20-08-2002, 21:14
jeg har selv helt panikk for dette, men drøyer bekymringen til senere da jeg har lenge igjen...
Har ikke noe erfaring selv på dette området, men har sett for meg vannavgang på de utroligste steder. :p Og med meg om min flaks så ender det vel med søl i soffaen eller bilen til en eller annen.. satt å tenkte i stad på den nye soffaen min.. tenk om den blir griset til osv... MEN det er jo INGENTING vi kan gjøre med det, om vannet går da gjør den det. Prøv å ikke bekymre deg for det du.. det er ikke i dine hender alikevel... kos deg med en tur i butikken og gjør det du har lyst til, ikke la dette ødelege for deg.
Lykke til :)
-marlene- 31+5
Jeg har en tilbakevendende tanke om at vannet går som et fossefall midt i fruktdisken på Spar borte i gata her.....har da selvfølgelig fått beskjed av jordmor at jeg må legge meg rett ned fordi hodet til min lille snupp fortsatt ligger relativt høyt :uff: :uff:
Nei, det er jo som du sier at vi kan jo ikke mure oss inne i flere uker heller....satser på at dersom vannet går i butikken eller ute blant folk så vil jeg ikke tenke på å bli flau, men heller be noen diskret om hjelp.....at jeg kaster meg ned på gulvet i ren kamuflasjetestil er ikke aktuelt :latter:
Det ordner seg nok, skal du se......kanskje går ikke vannet ditt engang....det kan jo hende at du starter med rier ;)
klem fra Mormona T-12
Lavendel
20-08-2002, 22:20
:latter: :latter: :latter: Beklager at jeg ler,men jeg kjenner meg slik igjen... :blush:
Når jeg ventet Hanne så hadde jeg mareritt om at vannet gikk..Men mitt aller største mareritt var at vannet skulle gå i timen,i klasserommet på skolen...:o Jeg var så redd for det...Hadde nesten panikk for å gå inn i klasserommet når jeg var høygravid..Var så redd for at det plutselig skulle fosse skikkelig,og at alle trodde jeg hadde urinlekkasje eller noe i den dur :lol: :o Høres tåpelig ut nå..Men det var det ikke den gang..:o
Tror det er liten sannsynlighet for at vannet skal gå i sofaen til bekjente,eller på butikken..Men HVIS det skjer,så skjer det..Det er ikke verdens undergang :kidoki: Og jeg tror ikke at du/dere ville ha tenkt "Vannet er gått,så flaut..Jeg er jo ute blandt folk :blush:"..Tviler på det...:D
Når vannet gikk hos meg,var jeg ikke i klasserommet..Ikke på skolen engang :lol: Men jeg var hjemme,så det ble ingen flause likevel :kidoki: :D
Det ordner seg skal du se!! Lykke til :D
:klem:
Vannet mitt gikk på sofaen hjemme hos mine foreldre:D
Hodet hans hadde festet seg for flere uker uker siden, så jeg spratt opp. At vannet sildret var det siste jeg tenkte på, for riene mine begynte der og da!
Heldigvis var jeg "hjemme" når det skjedde:)
Med forrige hadde jeg vannavgang midt på natten i uke 33 :o. Hadde hatt litt øm mage hele dagen. Våknet av at jeg måtte tisse, men i det jeg reiste meg opp sa det bare splæsj. Det var ikke så mye tvil om hva det var....
Siden det var så tidlig ville jeg ikke løpe opp trappen til telefonen, det var jo ikke sikkert at hodet var festet. Vekket mannen min, som ikke syntes det gjorde noe om strømmen hadde gått :bonk:. Skrek Det er VANNET som har gått. Da løp han. Trodde selvfølgelig han ringte og ordnet med føden. Men da han ikke kom tilbake etter 10 minutter ante jeg ugler i mosen. Og ganske riktig, han satt sjokkskadd i sofaen :gal2: og hadde ikke gjort noe nyttig....
Uansett hvor og når tror jeg ikke man skal bekymre seg så veldig. Jobber som drosjesjåfør og har sett og hørt mye rart. Somregel er folk fryktelig hjelpsomme i en slik situasjon....:)
Hanne 15+3
Malinmor
21-08-2002, 00:03
Jeg og mannen min hadde sex på termin dagen min(tidlig om morgenen) Syntes det var nokså bløtt i senga etter denne lille "akten" vår, men tenkte ikke mere på det, men stusset litt da og det kunne ikke falle meg inn at jeg hadde hatt vannavgang:???: 2 dager etter terminen var jeg på kontroll og legen sa, jammen kjære jente du er jo i fødsel du...........(da hadde jeg vert litt øm og ubehagelig i magen helt siden den sexen på termindagen min) Så vi fant ut at det var da vannet gikk, men jeg merket det ikke helt selv kan man si:p Og jeg hadde masse fostervann i magen, så jeg regnet med at det skulle splæsje ut jeg da, men neida...........det havnet i senga etter en god stund med mannen:D
Så man skal følge litt ekstra med på slutten da......spesielt om man blir veldig øm og rar i magen og at det føles som at noe er der som IKKE skal være der...........det var det jeg følte iallefall:uff:
Lykketil jenter:)
Verdande
21-08-2002, 00:27
Første gang gikk vannet i madrassen... tidlig om morgenen. Jeg tenkte ikke noe videre over det, og fortsatte å sove en stund til. Men så forsto jeg det.... Kejnte absolutt ingenting på forhånd, og fikk ikke rier før jeg fikk drypp.
Hodet var ikke festa, men spruten sto ikke, det var mer som en jevn sildring. Men jeg måtte ha ny madrass.
Andre gang var jeg forberedt... Hadde med meg tisseplast i bilen, på besøk ol. Holdt meg stort sett hjemme, orket ikek så mye annet heller. Vannet ble tatt under fødselen!
Denne gang kommer jeg til å legge tisseplast i sengen, og ha med meg en stykke når det er en tre uker igen vil jeg tro. Skal på forelesning et par dager før termin, tror nok jeg kommer til å ha med meg tisseplast der også.
Men det er faktisk ikke så vanlig at vannet går sånn uten videre!
Klem fra Verdande 33+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.