PDA

Vis full versjon : Kaffe!!!

tulla
11-08-2002, 23:51
Vet at man ikke skal drikke mye kaffe, 3 kopper max har jeg lest. Hva er det som ikke er bra med koffein? Har så vanskelig enkelte dager å holde meg til "kun" 3 kopper. :bonk: Er det noen som vet hva jeg risikerer / utsetter barnet for med kaffen?

Lillian
11-08-2002, 23:55
Jeg er også kaffoman, og sliter med å holde meg til den tilmålte mengden. Jeg har hørt at koffein øker hjertefrekvensen og stresser babyen på samme måte som oss voksne. Jeg har allikevel ikke dårlig samvittighet så lenge jeg ikke overdriver. Nyter kaffen min, men drikker ikke mer enn nødvendig. Det var denne gylne regelen da, som gjelder for det meste annet også under svangerskapet; alt med måte! :)

I am
12-08-2002, 12:58
Jeg har hørt at man kan få "hyperaktive" barn av å drikke kaffe, men jeg synes det høres litt ekstremt ut. Vi har en kjempefin kaffeautomat på jobb hvor jeg kan velge hvor sterk kaffen skal være.

I am 5+0

Polyanna
12-08-2002, 15:57
Det er ingen "magisk" grense på 3 kopper, men jo mer jo verre, som med så mye annet. Jeg tror på ingen måte det er noe "farlig" som tikker inn akkurat ved 3 kopper en og annen dag.

Jeg har lest en del artikler om dette, men denne er den eneste jeg har tatt vare på. Dessverre er det den som er mest ekstrem i konklusjonen, de andre snakker mer om 3-4 kopper.

http://www.doktoronline.no/pub/news/31123000.html

Du kan jo prøve å drikke halvt om halvt koffeinfritt og vanlig? Hører det er mange som har gjort det.

Selv mistet jeg lysten på kaffe da jeg ble gravid, så jeg slipper dine kvaler, men husk at ingen av disse "farlighetene" gir oss garantier for å skade barnet vårt. Det går bra for de aller fleste, selv om de synder litt. Og ingen av oss klarer å være helt perfekte i alt man skal og skal ikke gjøre.

tulla
12-08-2002, 16:05
Uff, det var en fæl artikkel! Nei, man får prøve å leve "normalt" med modifikasjoner.... Har mange laster, men har i hvert fall kvittet meg med røykingen! :klapp:

Pope
13-08-2002, 11:14
Denne diskusjonen minnet meg på en e-mail jeg fikk inn igår. Må derfor bare legge et bilde igjen her.....Spm var "Drikker du for mye kaffe?"
Og så må jeg bare teste dette ut dette nye ved SM, om jeg klarer å legge ved et bilde...

Tidligere bruker
13-08-2002, 12:22
Jeg har i det siste fått sinnsykt mye halsbrann, og blir bare verre av kaffe. Dessverre:(

Amadala 22+1

Pope
14-08-2002, 11:01
HAHAHA....

Det tok en dag for å få lagt inn det bilde jeg la ved min melding igår.....Men da fungerer det hvertfall.

Pope

tulla
14-08-2002, 15:17
Hehe!
Prøvde med koffeinfri kaffe igår, men i dag blir det ordentlig kaffe! Må jo holde meg våken deler av dagen i hvert fall.... :sover:

Trilla
14-08-2002, 15:26
Vet dere hva - jeg synes at vi av og til faktisk kan bli litt for opptatte av hva vi spiser og ikke spiser / drikker.
Jeg synes det er superflott :klapp: at gravide slutter å røyke (er litt stolt av meg selvda ;) ) og at man holder seg unna alkohol. Visst er det viktig å gi babyen "riktig" mat, men den den evige dårlige samvittigheten for at man ikke har spist 5 om dagen og kanskje drukket litt for mye kaffe jobber jeg med å holde unna. Er kanskje litt lei nå, enten spiser jeg for lite eller for mye eller for usunt.... har rett og slett tatt et lite oppgjør med meg selv... koser meg med magen, en ekstra is innimellom..