PDA

Vis full versjon : Noen gravide her med laktoseintoleranse?

Rita83
18-02-2005, 09:34
Jeg bare lurer på om her er flere som er gravid og har laktoseintoleranse?

"Mistet" dere intoleransen under svangerskapet?

Jeg "mistet" den sist, og håper det samme skjer nå, men så kommer den jo tilbake 1 dag etter gullet har kommet ut av hulen sin (iallefall hos meg :mumle: )

_Elisa_
18-02-2005, 10:36
Får fortsatt like vondt i magen av melk, som jeg bruker. Ikke noe forskjell:trist2:

Vipp!!
18-02-2005, 11:52
Har også laktoseintoleranse, men lite forskjell... Men jeg får ikke så lett diarè hver gang jeg får i meg melkeprodukter, men hodepinen og mageverken kommer med en gang som vanlig...

jamjam
18-02-2005, 12:00
Tålte melkeprodukter litt bedre enn til vanlig i forrige svangerskap.
Men tåler det ikke denne gangen. Liker inne laktosereduserteprodukter,så jeg påfører meg rett som det er litt smerte og diare så jeg skal slippe å tygge kalsiumtabletter.

trolljenta25
18-02-2005, 17:52
Ja, jeg har også mistet den og er kjempeglad for det. Jeg drikker sjokolademelk hver dag jeg nå, noe som er det beste jeg vet. Det har jeg ikke kunnet gjort uten å betale for det, på mange år. Mannen kunne ikke fatte hvorfor jeg kjøper dobbelt så mye melk som vanlig og trodde vel hormonene mine gjør meg gal (det gjør de nok litt men...). Jeg har ikke hørt om dette før engang jeg, og er kjempeglad at kroppen min funker sånn til babyens beste.

Åh, nå fikk jeg lyst på mere sjokolademelk.....:borte:

Rita83
11-03-2005, 21:50
Tusen takk for tilbakemeldinga :klemmer:

Dere vet at det finnes reseptfri medisin for laktoseintoleranse? Kerutabs heter de. De er dyre, 340 kr for 100 tabletter, men de fungerer. De inneholder enzymet laktase(spalter laktosen (melkesukker) til glukose og galaktose) som kroppen har for lite av ved intoleransen.

De er verdt å prøve hvis dere ikke har prøvd dem enda :blunke:

Mettemor
15-03-2005, 13:33

Dere vet at det finnes reseptfri medisin for laktoseintoleranse? Kerutabs heter de. De er dyre, 340 kr for 100 tabletter, men de fungerer. De inneholder enzymet laktase(spalter laktosen (melkesukker) til glukose og galaktose) som kroppen har for lite av ved intoleransen.

Visst jeg spiser dem , kan jeg drikke sjokkomelk da ? har ikke turt å prøve en gang , er redd for de enorme magemsertene og diarren ...:kvalm:

jamjam
15-03-2005, 14:00

er egentlig særdeles lite glad i smaken av melk også,så like glad med å ikke tåle det jeg.. :)