Vis full versjon : Blir litt skremt j
Sitter å leser om SA, og de sier at det gjør vondt i ryggen og i livmoren pluss at du blør!
Jeg kjenner veldig godt at noe er på gang i magen min, ikke vondt men litt stikkninger inni mellom. Er dette normalt og ufarlig???
Susette 5+2
Jeg også blir litt bekymret innimellom.
Forrige gang visste jeg ikke om Snartmamma, hadde liksom bare meg selv å tenke på.
Denne gangen, og jeg har enda ikke særlig symptomer, tenker jeg det verste hele tiden. Leser om de som mister, og det er jo noen..
Men, jeg har slike stikkinger jeg også, det er faktisk det eneste symptomet så langt. Tror det er livmoren som strekker seg, og gjør seg klar til å huse en beboer.
Veldig mange har mens-smerter i noen uker. Og hos meg har det til tider vært verre enn når jeg har mensen.
Det begynner å gå bort nå, merker det vel en 1-2 ganger for dagen, og jeg er 6+3 i dag.
Godt å høre at det er fler enn bare meg med stikkninger:)
Tusen takk for raskt svar. Er litt overnervøs. Å så har jeg en jobb med masse ståing og tunge løft så jeg tenker veldig mye.
Klem Suette 5+2
Lillemei
20-08-2002, 23:43
Hei, dere!
Det er helt NORMALT å kjenne slike stikkinger. De skyldes at livmoren utvider seg og livmorbåndene strekkes. Jeg kjente også mye av dette i begynnelsen, og kjenner det innimellom nå også. Ingenting å bekymre seg for! (Selv om jeg har vært mye bekymra jeg, altså..) Smertene ved en SA skal visst være veldig sterke, nesten krampeaktige, så det er nok mye verre enn litt stikking.
Lykke til videre!
Hilsen snikleser'n fra mars-klubben
Lillemei & tassen (9+5)
Det er helt normalt med endel menssmerter i livmoren og i korsryggen, også normalt med stikking og strekking i sidene.
Det er bare tegn på at babyen din vokser. Tenk deg hvor mye livmoren skal utvide seg, i løpet av kort tid! Det må gjøre vondt det. Det er heller ikke unormalt å ha blødninger de 3 første mnd. Jeg blødde litt (bare truseinnlegg, ikke frisk blod) i over 1 uke, men babyen min har det helt bra. Har sett hjertet slå å greier:klapp:
Hvis du får stikkinger i lysken, kan det hjelpe å krøke seg sammen, mens det pågår. Det funker bra for meg i allefall.
Lykke til videre. Det går nok bra skal du se:D
Koz indi & egget 7+5
Tusen takk fir raske svar:) Godt å vite at det er helt normalt. Jeg er litt nervøs siden jobben min som sagt består av ståing og tunge løft. Var så vidt jeg holdt ut hele vakten min i dag. var så sliten og trøtt. Kjenner at jeg er litt agresiv også. Driver m kunde behandling og kjenner at jeg har vondt for å smile til alle som kommer:(
Får se om jeg klarer å holde ut ..
Klem susette 5+3
Hei.
Jeg synes du skal ta kontakt med legen din. Dette har mest å gjøre med jobben din. Dersom du løfter mye og tungt osv. Du skriver at du nesten ikke klarer å holde ut... Ta kontakt med legen din, han/hun vil kunne sykmelde deg, evnt. gi beskjed om hva du kan gjøre eller ikke.
Hei Mater.
Jeg skal til legen neste mandag og skl prøve å holde ut til da. Løfte forsiktig å sånn. Men har ikke hatt så mye stikkninger i de to siste dagene nå. Men skal ta det opp m legen min. Det som skremmer meg mest er at hun som jobbet i min stilling før meg mistet to ganger , hun måtte bli sykemeldt for å bli gravid og hele svangerskapet for det var for stor belastning for henne. Det er litt kjett å tenke på, men alle er jo ikke like.
Klem susette 5+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.