PDA

Vis full versjon : Kløe i hodebunn

Sessa
20-08-2002, 21:24
Jeg har hørt om svangerskaps kløe, men er dette noe som kan forekomme i hodebunnen også?? :???: Forrige uke begynte jeg plutselig å klø som en gal i hodebunn. Er rød og irritert, men det er ikke lus!! :D Er plaget med tørr hodebunn på vinteren, men har aldri hatt det ellers. Nå klør det verre enn det gjør på vinteren! :bonk:

Klem fra Sessa

Tidl. bruker
20-08-2002, 22:55
Holder på å bli gal!
Er plaget med atopisk eksem fra før av, og nå virker det som at det har blusset opp - men kun i hodebunnen...snåle greier.
Kan det være eksem hos deg også?

Prøver å ikke klø så mye fordi da blir det bare værre, men det er sannelig ikke lett.

Klem fra Zafir 14+2

Tidl. bruker
20-08-2002, 22:57
Ikke lett å si hva det kan være. Men kroppen forandrer seg mye når en går gravid Hormonene er med å styre mye. Vet om svangerskaps kløe, men ikke hørt at noen har hatt det i hodet. Du får nevne det til legen!

LeiaOrgana
20-08-2002, 23:17
Det kan jo være at du bare har fått veldig tørr hodebunn...

Men når du sier det så... Et par dager før jeg testa positivt våkna jeg midt på natta og klødde som en gal i hodebunnen :gal2: Mista faktisk et par timer søvn den natta for det klødde sånn. Det første jeg gjorde dagen etterpå var å gasse ut og kjøpe flassjampo - neutrogena T-gel. Det reduserte kløen med en gang, og etter noen vask var kløen borte.

Det blir kanskje forsterket av graviditeten :???: Men prøv hvertfall den sjampoen, den virker kjempegodt.

Kwistin
21-08-2002, 15:25
Jeg har blitt motsatt..Har altid hatt flass og kløitte sår hodebunn.. Men når jeg ble gravid, forsvant det..

Håret mitt pleier og være galtørrt og se slitt ut, men nå for tiden trenger jeg nesten ikke balsam..

Snålt... Synes håret på leggene vokser seinere... Kan dette tyde på et spesielt kjønn jeg har i magen ??

14+6

indi
21-08-2002, 15:32
Jeg klør også i hodebunnen:???:

Det har sikkert med graviditeten å gjøre.

Koz indi & egget 7+5