Vis full versjon : Kjempevondt under føttene - vann i kroppen?
Tidl. bruker
20-08-2002, 22:21
Den siste uken har jeg hatt så forferdelig vondt under beina. Sliter med å stå og gå over en lengre periode. Elske å gå tur og gå på shopping, men i det siste har dette vært et stort ork pga smertene.
Har lagt merke til at beina ser veldig opphovne ut. Kan dette bety væskeoppsamling i kroppen? Kan det ha sammenheng med at det den siste tiden har vært veldig varmt her jeg bor?
Jeg prøver å drikke masse vann og te (selv om det ikke er det mest behagelige man kan drikke når tempen er nærmere 30 grader:( ) Er det noen andre ting jeg bør gjøre for unngå dette?
Takknemlig for svar:)
Vet ikke om det er vann i kroppen du har, men i tillegg til å drikke vann, så er det lurt å være forsiktig med saltinntak.
Så lite salt som mulig i maten.
Å invistere i et par støttestrømper er lurt, da øker blodsirkulasjonen. Kanskje det hjelper?
Tidl. bruker
20-08-2002, 22:44
Jeg hadde mye vondt i beina sist jeg gikk gravid. De hovnet opp hver gang jeg fikk noe salt i meg. Så jeg syns ikke det var noe å spise pinnekjøtt den julen. Beina hovnet så mye opp at jeg ikke fikk på skoene mine. Pluss at jeg hadde vann i kroppen fra før.:(
Hadde veldig vont i beina en periode:( satte bena i vann og smurte dem inn med avhjølende krem etter på det hjalp, måtte ha hjelp av gubben få han gjerne til å masere litt også :klapp: :klapp: det hjalp i vertfall meg
Snus og :baby:
Sliter med akkurat samme problem, her er noen tips fra meg:
Som Aromaterapaut er jeg selvfølgelig meget hekta på Aromaterapi oljer, noe avv grunnen er jo at de virkelig virker
:p
Trygge oljer som er gode til fotbad er Lavendel ( som er avslappende og beroligende), mandarin eller Appelsin ( som er litt mer oppfriskende) romersk kamille ( som er beroligende)
ta en bøtte/balje med lunkent vann og ha 3 max4 dråper olje i vannet og sitt med bena i til du synes det er nok ( jeg sitter alt mellom 10 min og en time, alt etter hvor varm jeg er)
så har jeg kjøpt meg en god fotlotion for såre og trette ben.
Det gjør underverker tro meg.
Hilsen Toby 29+0
Hev bena mest mulig et godt tips er å legge et par bøker under fotenden på sengen. Ellers ikke stå om du kan sitte. Prøv å ha bena høyt mest mulig, helst over hjertehøyde. Jeg kjøpte meg en kjempsfin rund fotskammel på Ikea. Men alt fungerer, bordet armlenet på sofaen el.
Ved bruk av støttestrømper så ta de på når bena er minst hovne og pass på at de ikke stopper så langt ned at de stopper blodsirkulasjonen.
Polyanna
21-08-2002, 03:28
- Drikke vann, men ikke overdrive
- Drikke iste (lag vanlig te, tilsett sukker og sitron og la stå kaldt!)
- SVØMME! Avkjølende, pluss at vannet gir hele omløpet en massasje. Det siste er det aller mest effektive for meg!
Ikke gå og styre mye, sitt med beina høyt. Kald dusj før sengetid.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.