PDA

Vis full versjon : hjelp, veninnebesøk......

Mokkitrollet
24-02-2005, 17:44
i morgen kveld får jeg to veninner på besøk.. vi har "klubb", og møtes hos en av oss ca en gang i måneden og spiser god middag og koser oss......
vet ike hva jeg skal finne på i morgen.....
har ikkelyst å lage pizza, lasagne, mousaka og slike ting.....
er det noen som har noen lure oppskrifter på lur????
:vetikke:

Cassy
24-02-2005, 17:51
Hva med indisk kyllinggryte?
Kutt opp en løk og fres den i litt olje. Ha i en finhakket rød chilli og en oppkuttet rød paprika - og la det frese litt. Bland dette med kyllingbiter og et glass f.eks Uncle ben`s tikka masala-saus (tror jeg den heter). La dette stå å trekke i en halvtimes tid. Serveres med nan-brød (fås kjøpt ferdig mange steder) / brød, ris og evnt salat (jeg pleier å servere med bare tomat).

Lillevips
24-02-2005, 18:49
Her er en kjempe enkel og utrolig frisk og god salat!

Sommersalat

3 dl makaroni
1 box picnicskinke
I stor box mais (ikke de små som kommer i 3-pk)
litt løk
1 box seterrømme

Kok makaronien og skyll den kald.
Kutt opp skinke i små terninger, bland med mais, finkuttet løk og makaronien. Bland dette sammen med rømme, smak til med salt og pepper, og server med loff inntil!

KJEMPEGODT!!!:dåne:

jamjam
24-02-2005, 21:06
Pastasalat?
Pasta,kyllingfileter,stangselleri,cherrytomat,rødløk,avokado f.eks. Er kjempegodt hvis du dynker den med italiensk eller fransk dressing og lar det stå å trekke inn.
Serveres f.eks med hvitløksbrød til.

Meg selv
25-02-2005, 06:38
På frokost-TV (TV2) tidligere i uka lagde hun Foccacia. Det meste ser enkelt ut når hun lager det, men det brødet tror jeg er enklet. Og foccacia pleier å være veldig godt! Men det blir jo mest som tilbehør, om du ikke fyller mye spennende i det. Oppskriften ligger helt sikkert på tv2.no.

Ellers er jo pai veldig greit, særlig om du kjøper en eske med Maizenna paideig-mix. Jeg er vanligvis ikke tilhenger av kakemiks, men den paideigen synes jeg er en glimrende oppfinnelse.

skillpadden
11-03-2005, 11:25
fondue er glimrende besøksmat. Det er bare å gjøre alle råvarene og en salat klart fyre opp så oljen blir varm til dere skal spise og kose dere helt til brenneren er tom for brennstoff. Eneste bakdelen er at man må jo ha en fondue.