PDA

Vis full versjon : Valg av nick

LeiaOrgana
20-08-2002, 23:44
Ser mange festlige nick rundt her, noen går greit å finne ut hvordan oppsto (kan man hvertfall tro selv) mens andre er fjernere fra forståelse.

Hva gjorde at du valgte akkurat ditt nick?

Selv er jeg en stor Star Wars fan, noe noen kanskje allerede hadde gjetta.

Babycat
21-08-2002, 00:02
Jeg har alltid kalt meg Lillepus,men det var opptatt,så da ble det Babycat. ( pluss at tidligere på andre sider drev mange å kødda med nicket mitt, alltså lillepus nicket :sint: )

Klemz fra Babycat.14+?

:findag:

Kwistin
21-08-2002, 00:11
Ludden min synes det var kjempe kult nick du hadde :) Han er selv stor Star Wars fan....

Jeg heter jo Kristin og for og lage en nick så ble det Kwistin.. Litt kult når man sier det :)

14+5

Ramgad
21-08-2002, 00:26
Mellomnavnet mitt baklengs.
Ganske så greit, når man knekker koden!

bolla
21-08-2002, 00:30
"Se der kommer bolla" sa faren min da han fikk se meg gravid i 13 uke (dette er min 3. barn, så jeg fikk tidlig mage), og når jeg måtte velge et nick her kom jeg på den gangen.
Klem fra bolla og småen:baby:
31+3:findag:

puu
21-08-2002, 00:33
...som heter Puu :D

Når jeg var liten klarte jeg ikke si pus, så da ble det puu, og
det ble navnet på pusungen min også ;)

Og når jeg skulle velge nick her, ble det rett og slett Puu,
for det hadde ingen andre hvertfall ;)

*puh* det ble mye Puu :lol:

skrev Puu 30+0

snus
21-08-2002, 01:26
Hei
Pappa kalte meg snus når jeg hvar liten for eneste gangen jeg hvar rolig hvar når jeg lå i halsgropa til pappa og snuste så det klenge navnet har jeg i dag også ,selv om alle forbiner det med snus under leppa, men det er det ikke. :)

Snus og småen:baby: 31+3

Loppa
21-08-2002, 01:31
Jeg klarte aldri å sitte stille noe som helst sted når jeg var liten. Søsteren min som er 6 år eldre enn meg syntes at jeg kunne bli litt vel slitsom til tider, derfor begynte hun å kalle meg Loppa !! Og det har hun fortsatt med. Selvom jeg har roet meg et par hakk.........;)

Loppa & Lille Håp, 17+3.

Mormona
21-08-2002, 02:02
Mitt er egentlig ganske kjedelig.....jeg skal jo bli MOR og heter MONA og da ble det en sammenslåing av de to....altså Mormona :)

Det jeg har skjønt i etterkant er at flere her inne har trodd at jeg er mormoner og har valgt nicket mitt pga av det.....men det er jeg altså IKKE ;)

Mormona T-12

Sessa
21-08-2002, 02:32
Klarte ikke å si navnet mitt da jeg var liten, så forkortelsen på den ble Sessa. Familien min, sambo og nære venner kaller meg det den dag idag :D Derfor Sessa!

Tifa
21-08-2002, 02:35
Tifa er en av figurerne i et av FinalFantasy-spillene til Playstation.

Var midt oppe i spillet når jeg første gang registrerte meg på SG, så derfor var det det første jeg kom på.

Hilsen Tifa

K@trine
21-08-2002, 02:57
Jeg hadde sett Big Mommas House (filmen) kvelden før jeg registrerte meg og derfor ble det BigMama. Er ikke spesielt stor (er jo det akkurat nå selvfølgelig da) og har heller ikke mange barn, sånn som noen her inne har trodd!
Lykke til :bryn:
Klem fra BigMama 33+0 (Jippi, det er over midnatt så da har jeg byttet uke!) :D

-Marlene-
21-08-2002, 03:49
jeg har valgt Marlene for jeg syns det er et fint navn. Hvis det kommer ei jente i oktober da skal hun hete det.. kanskje... ;)
Navnet fikk jeg fra sønnen til venninna mi, han hadde fått seg kjæreste (3 år gml) og kalte henne mallene, med trykk på L`en. VAKKERT VETTU...

-marlene- 31+5

Cazandra
21-08-2002, 04:17
Valget av nick kom etter jeg var lei av de andre jeg hadde hatt i noen år!
Ville ha noe nytt og kulere:p

Lette i babybøker og fant Kassandra/Cassandra!
DET likte jeg og endret skrive måten!

CAZANDRA!!!! :D

Soljenta
21-08-2002, 07:07
.... valgte jeg fordi jeg er glad i sol og varme. Riktignok er dette ikke tilfellet nå som jeg er gravid, men det skal jeg ta igjen senere!:D

Hilsen soljenta

Kame
21-08-2002, 08:50
.. og mitt er satt sammen av de to første bokstavene i for- og mellomnavnet mitt.

(I ettertid har jeg fått vite at kame faktisk betyr skilpadde på japansk - festlig! :) )

Gullifjun
21-08-2002, 09:49
Mitt nick har jeg fått etter en ferie på Rhodos for noen år tilbake. Der møtte vi noen svenske gutter. En av de synes jeg var så søt og mjuk (?) (sikkert fordi jeg var litt lubben :D ) Så han kalte meg bare gullifjun. (gullig er vel søt på svensk og fjun er vel en fjær eller noe som er mykt.............)
Jeg synes jo navnet var litt fint da ;) , så derfor har jeg brukt det.

Mvh. Gullifjun (17+6)

tjorven
21-08-2002, 11:05
Hei Jenter......

Tjorven valgte jeg fordi det har jeg blitt kallt siden jeg var ei lita jente.....helt opp til jeg gikk på videregående fikk jeg høre at jeg lignet henne...
Har ikke hørt det på noen år nå, dessverre....

Hilsen tjorven og knøttet (16+5)

Tidligere bruker
21-08-2002, 11:16
Ja jeg er vel også Star-Wars fan og heter derfor Amadala, selv om hun i filmen heter Amidala. Skulle kanskje forandret det til Amidala jeg også?

Hadde valget mellom dronningen eller mitt andre idol som er Lara Croft:)

Amadala

Divine
21-08-2002, 11:47
Måtte finne noe i all hast, og kom ikke på noe bedre enn Divine, siden ei venninne av meg hadde det som 'quickname' på meg på e-mailen.

Om hun nå så på meg som 'himmelsk', eller om hun så visse likheter mellom meg og 1) dragartisten Divine eller 2) Divine Brown, hun prostituerte som Hugh Grant prøvde å "kose seg med", vet ikke jeg..., men jeg er naiv nok til å håpe på det første *rødme* :gal:

Divine

I am
21-08-2002, 11:47
Jeg kalte meg Wannabe tidligere, det var før jeg ble gravid, fordi jeg ville være gravid. Så ble jeg det, så da måtte jeg nesten skifte nick, og da ble det I am.
Har lest de små historiene over, det virker som om de fleste nickene har en mening for de som har dem, det er litt gøy at de er gjennomtenkt!

Klem fra I am 6+2

Lillian
21-08-2002, 11:54
Mitt nick er hverken nøye gjennomtenkt eller et resultat av kreativitet.. jeg heter Lillian. Skal bytte nick den dagen jeg kommer på et passende, morsomt & kreativt alternativ. Ikke med det første altså.. ;)

susette
21-08-2002, 12:52
Jeg bruker alltid susette som mitt nickname uansett hvor jeg er. det er navnet til puse katten min som bor hjemme hos foreldra mine. Jeg synes navnet er kjempe søtt og det er ikke mange som bruker fra før ;)
Susette 5+3

Hampus
21-08-2002, 13:39
Hampus er navnet til pusen min! Så jeg har med andre ord rappet navnet hans! ;)

:findag:

5+4

baby
21-08-2002, 14:35
Ja, jeg kalte meg da BABY..
Ikke så vanskelig å gjette kanskje?
Jeg vil ha en baby...

Vianne
21-08-2002, 14:41
Jeg er Flis, min søster sitt kallenavn på meg.:)

Frida1
21-08-2002, 14:47
Og som flere allerede vet så tyvlåner jeg navnet til pusekatten min Frida :hjerter: :hjerter:

Tidl. bruker
21-08-2002, 15:03
Kallenavnet mitt er det en av min venninner som begynte å kalle meg. Hatt det i ca 4 år.
Hun syns det var så kult fremfor å si hele navnet mitt som er Weronica. Ble til at alle begynte å kalle meg det, mest venner. :D
Etter det har jeg brukt mye det kallenavnet på nettet. Men ikke på mammanettet. Fordi jeg fikk det ikke der. :(

Ellers så syns jeg at det er en vane å bli kalt det. :klapp:

melankolibri
21-08-2002, 15:04
Jeg var ( og er forsåvidt ennå) stor fan av gruppa "Tre små kinesere". Og i sin tid hadde de en sang som het "Melankolibri". Teksten er veldig fin og ga meg mye i sin tid. Og så syns jeg ordet er så vakkert, det beskriver perfekt følelsen av hvor trist og lett det kan føles å begå en synd." :gladtrist :hjerter:

Teksten:
Ingen kan vær helt perfekt
Hvis du leite grundig nok finn du en defekt

Men æ hadd itj tenkt æ skull leit
Æ klare mæ med det æ sjer og med det æ veit

Veit at du e modig
Sjer at du e redd
Veit at du e svimmel
Av alt som har skjedd

Æ føle mæ så utafor, gammeldags og rar
Når æ høre stemmen din slæpp æ alt æ har
Melankolibri

Av og te kjæm æ for nær
Æ kjæm borti en hemmelighet, det bør æ helst la vær

Ikke så tøff som du va
Du fløy dæ bort i uværet da va æ god å ha .

Katta
21-08-2002, 15:15
Grunnen til at jeg valgte nicket mitt, er at jeg ble kalt for Katta under hele grunnskolen, kanskje noe med at det er i samme duern som fornavnet mitt.... For ikke det at jeg ligner på en katt, tror jeg????

Klem fra Katta

Victoria
21-08-2002, 15:43
Det er mellomnavnet mitt, enkelt og greit. Jeg bruker bare dette nicket her, ellers har jeg et mer kreativt nick med en lang historie som det vil ta for lang tid å gå inn på her...

Vimsen
21-08-2002, 15:45
Vimsen fordi jeg ER en vims ! :lol:

Vimsen
T-13

Marielle
21-08-2002, 15:49
Da jeg var 13 år var jeg veldig misfornøyd med at foreldrene mine bare hadde gitt meg ett fornavn. Venninnene mine besluttet derfor at jeg skulle få ett til - et mellomnavn. Husker ikke hvorfor Marielle ble valgt, men det var navnet jeg fikk. Noen av venninnnene mine kalte meg bare Marielle i ungdomstida, selv om jeg ikke heter det eller har brukt det noen gang. Men det er et pent navn synes jeg, så kanskje det blir navnet på en datter - hvis jeg skulle få ei en gang.

lotus
21-08-2002, 16:17
Jeg er verken IT-menneske (Lotus-programmet), yoga-fan (Lotus-stilling) eller blomsterdekoratør (Lotus-blomsten)! :D

Nicket bare datt inn i hodet på meg en dag jeg skulle registrere meg på et nettsted for noen år siden. Der hadde noen allerede registrert seg som 'lotus', så da ble det 'lotuss'. Er imidlertid tilbake til 'lotus' her!

Så jeg vet egentlig ikke hvorfor, jeg!:???:

lotus, 34+0

gullku
21-08-2002, 17:10
gullku er et annet navn for marihøne (trønder). Min førstefødte har blitt kalt gullku av besteforeldrene sine siden hun var baby, jeg er blitt kalt store gullku .....

Klem gullku 17+5 :)

Puncky
21-08-2002, 17:44
Mange fine nick, og morsomt at de er litt gjennomtenkte også :klapp:

Mitt nick har jeg tatt fra min hund. Hun er oppkalt etter den rampete jenta som bodde sammen med bestefaren. En serie som gikk for noen år siden...

Kos Puncky :birth: 4.oktober

Pope
21-08-2002, 17:54
Pope=Paven på engelsk

En venninne mente at jeg hadde en slik bil som paven hadde, når han ble kjørt rundt og vinket til folket. Nå har jeg bare en liten Starlet, men hun mente at det var en slik bil paven sto i, med takluke.

Fra den dagen av ble jeg kalt "Pope" av mine venner. Min venninne var selvfølgelig engelsk, så uttalelsen er ikke den norske varianten, men den engelske for pave.

Klem Pope eller paven 31+5

effie
21-08-2002, 20:40
Hei!

Jeg er håpløs til å lage mat, iallefall ifølge mannen min! Det er han som begynte å kalle meg Effie, etter hun dama ("kjæresten" til Sid) i tegneserien Ernie - hun blander sammen det mest utrolige og motbydelige til matretter.......

Jeg er glad mannen min elsker å lage mat forresten:D

Klem fra Effie (som foreløpig ikke føler seg helt kvalifisert til å være her - hadde IVF egginnsetting forrige torsdag)

MetalMamma
21-08-2002, 21:36
"MetalMamma" fordi:

Jeg er lidenskapelig opptatt av musikk, og da i hovedsak... ja, riktig: METAL! ;)
Kommer fra en såkalt "musikalsk familie" :p og har spilt omtrent de instrument som er å spille, tror jeg...
Så musikk har opptatt størsteparten av livet mitt. Har jobbet som musikkskolelærer og vært ansvarlig for både musikkbarnehage og lek & rytme- grupper.
-MUSIKK ER GØY!!!!! :klapp:

Interessen for metal innen forskjellige genre er noe som jeg tror har sitt utspring i at jeg er attpåklatt, og har derfor 4 eldre søsken som "hjernevaska" lillesøstra si med 70- tallsrock'en og -metal'en. :gal2:
Opp igjennom årene har det jo kommet masse nye greiner ut ifra det opprinnelige metal-treet, og nysgjerrig som jeg er, har omfanget av interessen utartet seg.. :uff:

Dette gjelder også for sambo, og vi har begge to vært ivrig opptatt med (hver våre) band og ellers det meste som har foregått innen musikkmiljøet rundt oss.
Nå har vi imidlertid lagt ting litt på hylla, og spiller istedet de roligste låtene vi har, for Første-Knøtt i magen.. :elsker2:

Starta "Metal"-nick'et da jeg begynte å chatte på ulike kanaler for å finne likesinnede metal-fantaster, men da het jeg MetalB*tch...
Ettersom jeg syns dette klinger dårlig for en vordende mor, måtte det modifiseres litt... :o :lol:

-NEMI er ei jente jeg helt klart kan identifisere meg med, så derfor NEMI- avataren.

Så... nå vet dere bakgrunnen for mitt nick... :)

Klemmer fra MetalMamma, som var UTROLIG skravlete & selskapssjuk idag :D

Lavendel
21-08-2002, 22:03
Mitt nick er ikke så særlig kreativt eller noe annet...:uff: Men hva gjør vel det?? :lol:
Jeg skulle melde meg inn på snartmamma (det gamle forumet) og jeg trengte et nick..Jeg satt lenge å tenkte på alternative nick,men jeg kom ingen vei..:leiseg:
Så kommer Hanne (datteren min :kry: ) inn på datarommet,også spør hun meg om jeg kan lukte på noe Lavendel og hva jeg synes om lukten..Og da kom det til meg,hvorfor ikke bare kalle meg Lavendel..:kidoki: :D Og slik ble det... :kidoki:

Lillemei
21-08-2002, 23:55
Jeg tenkte egentlig å kalle meg "lille meg", men det var opptatt, så da ble det Lillemei i stedet. Ikke så originalt, kanskje, men det passer liksom, da jeg aldri har vært blant de største sånn fysisk sett og samtidig er ganske sjenert. Hvis jeg krøller meg sammen i armene til kjæresten, sier han: du er ikke så stor du, nei. Og når jeg gråt litt og var bekymret for om alt sto bra til med bebin, strøk han meg over hodet og sa: -lille jenta mi.. Så da passet det liksom godt med noe med lille i!
Lillemei & tassen:baby: 9+6

cleo
22-08-2002, 20:20
Det ene marsvinet mitt heter cleo......

Dolci
22-08-2002, 21:07
Navnet er etter pusen min :)

T-2

Hermine
23-08-2002, 01:24
Og jeg er Harry Potter-fan

Polyanna
23-08-2002, 02:08
Polyanna var hovedpersonen i en serie med "pikebøker" jeg leste da jeg var liten. Polyanna er en nesten kvalmende positiv person, som ALLTID ser det positive i enhver situasjon. En gang fikk hun et par krykker til bursdagen sin ( :???: ), og overbeviste seg selv om at TENK så fint at hun ikke trengte dem!!

Jeg kan være litt sånn krampepositiv av meg selv, også, så det passer ganske godt...;)

Allimac
23-08-2002, 02:12
rett og slett navnet mitt baklengs... sååå orginalt!! :p

Lykke
23-08-2002, 03:09
... jeg valgte Lykkelig (og senere Lykke) som navn fordi det var det ordet som best kunne beskrive den tilstanden jeg var (og er) i . Ikke så spennende , alstå. Neste gang skal jeg prøve å være
mer kreativ !
Lykke og :baby: 25+2

linea
23-08-2002, 10:57
Enkelt og greit:
Line er fornavnet mitt, og a er første bokstav i etternavnet.

Klem, Linea (18+5).

LilleMy
23-08-2002, 11:24
Mamman min kom ikke på hva hun skulle gi meg som navn etter at jeg ble født. Det vekslet mellom "mymse"(kosenavn på hunden min forresten) og "Lillemy". Derfor har jeg det nicket!