Vis full versjon : Til Scotia
Hei. Leste under pres. sidene at du har kynnere som påvirket livmorhalsen. Hvordan kjennes de? Venter nr. 3 den 11. nov., og har i det siste hatt mye rare kynnere som kjennes langt nede. Begynner å lure på om dette er noe jeg bør få skjekket, siden jeg ikke kan kjenne igjen dette fra tidligere sv.skap.
Håper du vil svare.
Bitta og :baby: 28+2
hei.
Beklager at jeg ikke har svart før, men jeg har ikke vært på nettet på noen dager. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare heller, for til tross for at jeg er andre gangsfødende har jeg aldri hatt "vanlige" rier. Mine kynnere kjennes som sammentrekninger i livmoren rett og slett. Akkurat som alle andre sine vanlige kynnere, det er derfor de er så farlige. Ikke er de noe spesielt vonde heller, de er bare litt ubehagelige. Jeg er antagelig samme type som min mor, hun fødde alle fire barna veldig kjapt uten å ha "vanlige" rier først. Vannet gikk og pressriene kom, og like etter var vi ute. Slik fødde jeg også min første datter.
Er du bekymret for om kynnerne påvirker livmorhalsen så snakk med din jordmor eller lege. De kan fort sjekke om du har kort livmorhals i forhold til hvor langt du er i svangerskapet. Fikk forresten beskjed om at 8-10 kynnere per dag var innenfor normalen i uke 24. De ser også på tidligere svangerskap, og hvis du ikke hadde noen problemer med det der, så går det nok bra. Men er du usikker så ta kontakt med dem og hør!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.