PDA

Vis full versjon : bekkenløsning

eleco79
03-03-2005, 11:01
hei
jeg har termin i juni, og har begynt å få symptomer på bekkenløsning. Jeg har en fysisk krevende jobb, men løft, mye gåing osv.

Jeg var hos legen i går og der fikk jeg ikke sykemelding men fikk med et skjema som skal leveres til arbeidsgiver hvor arbeidsgiver må tilrettelegge arbeidet, om de ikke kan det så må jeg slutte å jobbe.

mitt problem er at jeg snakka med sjefen i dag, hun purte hva jeg kunne gjøre og hvor mye, og da er jeg den typen som heller sier at jeg kan jobbe litt mer enn å virke lat.. og det vet jeg jo at ikke vil gå, men føler liksom jeg må prøve også..
For det er ikke alle arbeidsoppgaver som er like fysiske, men for meg så er det for mye gåing som gir meg plagene..

noen andre her med samme problem???

hadde vært så mye enklere om jeg bare hadde fått en sykemelding..

takk for svar på forhånd

Tigerpus
06-03-2005, 14:17
Heisann.

Ser at det ikke er noen som har svart deg.
Jeg er ikke i samme situasjon, men vil bare si at bekkenløsning må tas på alvor med en gang.
Ved forrige svangerskap lå jeg på gulvet og jobbet (IT-support)
Ble kalt inn på sjefens kontor, han sa at hvis ikke jeg innså alvoret selv, måtte han sette foten ned. Han fortalte om en nabo som fortsatt slet med bekkenløsning 10 år etter fødselen.
Jeg ble sykemeldt 100% i uke 8, syntes det var flaut å ikke kunne jobbe, men nå er jeg overlykkelig for at jeg hadde en såpass oppegående sjef. Bekkenløsningen min forsvant noen uker før fødselen.

Tror jeg ville ha snakket med legen igjen, siden du sannsynligvis vil ta på deg mer jobb enn hva som er bra for deg.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.

eleco79
06-03-2005, 21:20
godt å høre at det er noen som er enig med meg, du var jo veldig heldig som hadde en såpass oppegående sjef som satte foten ned. Syns min sjef også skulle gjort det..

jeg skal til samtale med sjefen min til onsdag, da skal jeg si fra, prøve hvertfall..

Elinpia
07-03-2005, 22:43
Jeg har også termin i juni, og har bekkenløsning. Du har bare tre måneder igjen, og jeg syns det var rart at du ikke fikk sykemelding?

Jeg går nå i aktiv sykemelding, da styrer jeg dagen min selv.. Det ble vanskelig å tilrettelegge jobben hvis jeg skulle jobbe ute på avdelingen (jeg er sykepleier på en stor sengepost) ,liker ikke å be om å få lettere rom og slikt.. :uff:

Syns du skal be om sykemelding på nytt jeg! Ingen er tjent med at du sliter deg ut- aller minst du!
Lykke til! :)