PDA

Vis full versjon : Fordeler/ulemper ved å vite kjønnet før fødselen?!

Tuppa
21-08-2002, 00:22
Jeg funderer litt på dette med å ville vite kjønnet på baby'n før fødselen...
Det er forskjellige meninger ute å går angående dette temaet. Derfor tenkte jeg det kunne vært morsomt å ta del i de ulike meningene hos dere om det :)

Personlig synes jeg fordelene er at man får et mer "personlig" forhold til baby'n - man kan kalle den ved navn isteden for "den".
Praktisk i forhold til farger på klær, rom, etc.
Lettere for søsken å forholde seg til ett kjønn - og ikke enten eller.
Man føler seg generelt bedre forberedt :)

Ulempene kan være at noe av spenningen forsvinner.
Under fødselen har man ikke det å se "frem til"...

Tja, tror ikke jeg kommer på mer jeg.

Hva synes dere om å vite kjønnet på forhånd?

Nellevis
21-08-2002, 00:28
Synes personlig ikke det er noen ulemper med å vite kjønnet. Spennende blir nok fødselen uansett om man vet om det blir gutt eller jente. Så snart vi får mulighet, skal vi ta en ny UL!

Tidl. bruker
21-08-2002, 15:11
Vi ville også vite det denne gangen. Sist ville vi ikke vite, så vi har liksom "prøvd" den varianten. Men den lille i magen var ikke akkurat mest samarbeidsvillig på ultralyden! Så hvis ikke det blir flere ultralyder så får vi leve i spenning denne gangen også. Jeg tenkte vel som så at det er vel en mening med at vi ikke fikk vite hva det er, så da får vi vente å se...men mannen har lyst til å ta privat ultralyd, he he!

Tusse

koala
21-08-2002, 15:39
Enig med deg Tuppa. Vi ville vite det og spurte på UL JOrdmor svarte at det hadde hun sett med en gang. Så viste hun oss to tydelige streker mellom beina som var kjønnsleppene. Så jenta vår lå og sprikte godt med beina ja:D . Eneste ulempen jeg kan komme på er hvis JM tar feil . Da tenker man på ett kjønn og gjerne navn hele veien og så må man plutselig tenke om igjen etter fødselen. Men hos oss var det ikke grunn til tvil. Navlestrengen lå godt ute av veien (kan gi "falskt gutt" svar) og ingen ytre kjønnsorganer var synlig annet enn kjønnsleppene.
Koala 23+2

susse
21-08-2002, 23:32
Vi visste det heller ikke sikkert forrige gang, bortsett fra at jeg trodde jeg hadde sett en liten tissefant, (og det stemte);)
Mannen min trodde helt sikkert det var jente, jeg visse det var gutt fra dag en...?? Gutt var det i allefall.
Synes den siste tida i svangerskapet er sååå treig, og den lille spenninga om hvilket kjønn barnet har gav i allefall meg litt ekstra utholdenhet og spenning. Hadde litt lyst til å vite det denne gangen men mannen min nekta. Hadde ikke kunnet se no heller for beina var klemt helt sammen, så greit var det.

Jeg skjønner godt at man vil vite kjønnet, men for oss blir det en stor og spennende overraskelse !:D

Susse og lillebass 22+3:baby:

Prikken
23-08-2002, 16:34
Vi ville ikke vite med første mann, men med denne lille kommende prinsen vill vi gjerne vite!
Det eneste du må være klar over er at det ikke alltid stemmer!!!
Min bror hadde 2 sønner, og de ville så gjerne ha ei lita tulla. Resultatet ble tvillinger. Siden det var tvillinger fikk de flere ul, og de sa hver gang at det var i hvertfall en jente der, men var usikre på hva den andre var, men trodde det var en gutt.

Følgende melding kom fra min bror på fødselsdagen: En jente og en gutt meldt - to gutter ankommet.

Så vær som sagt klar over at det ikke alltid er 100% sikkert.

Vi valgte å få vite det denne gangen, og tror nok ikke den tissefanten vi så er til å misforstå!!

Lykke til uansett hva du velger

:findag: