PDA

Vis full versjon : Vært en tur på føden i dag......

Elisabeth
21-08-2002, 00:55
Ringte inn til føden i ettermiddag fordi min engstelse var stigene da Aslak i de to siste dagene har vært MYE roligere enn ellers!!!
Min filosofi er : bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!!!

Jordmora jeg snakket med synes jeg skulle ta en tur inn for en sjekk....
Da jeg kom inn (helt alene..snufs..fordi min mann fortsatt er i Romania) ble jeg koblet til CTG-maskinen, der det viste at lille venn var utrolig rolig! Jevn hj.rytme og ingen bevegelse, jordmora fikk callet på lege og begynte å skrive innleggelsepapirer....

Jeg ble såååå redd...så for meg hastekeisersnitt helt alene og....huff ja jeg ble virkelig redd!!:leiseg:

Så da legen kom så han på CTG-utskriften og var enig i at lillevenn var rolig de første 20 min., men at det så helt fint ut etter ett glass is-vann... Han må jo få lov å slappe litt av da...var hans kommentar!!

Tok også ultralyd og alt var kjempefint!!!! Han gjorde pustebev., beveget seg, hjerte slo..... Det var en stor gutt allerede så næring får han nok av!! Han var 17% over normalen, så ved termin om 37 dager, vil han være ca. 4 kg. (som sin søster)

Jeg var sååååå lettet satt der på kontoret og strigråt som en baby!!!!

Jeg gleder med sånn til han kommer ut...føler jeg har mer kontroll da!! Er hele tiden redd for at lille Aslak ikke skal ha det bra i magen!!!

Klem fra Elisabeth og Aslak (35+1):D

Tuneland
21-08-2002, 01:40
Heisann Elisabeth!:vink:

Så godt å høre at lille Aslak har det bra i magen din!:klapp:

Jeg er helt enig med deg i filosofien om heller å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, så jeg synes det er bra at du tok kontakt med føden!

Skal mannen din være borte lenge da? Høres kjedelig ut, håper han får kommet seg hjem før den store dagen kommer!

Om en uke kan vi også begynne nedtellingen...;)

Klem, Tuneland 35+0

Mormona
21-08-2002, 01:58
Huff for en ekkel opplevelse du fikk da, vennen..også helt alene på sykehuset også :stakar:

Godt at lille babyen din har det fint og viste hvor flink han er til å puste riktig inne i magen din :) Nå får han fortsette å kose seg der inne i svømmebassenget sitt i enda noen uker....litt tidlig å komme ut nå, synes jeg :)

Håper kvelden har vært fin og at du har kost deg selv om lillemannen din har vært rolig.

klem fra Mormona T-12

Månestråle
21-08-2002, 10:53
Godt å høre at alt var bra med :baby: din!! Det må ha vært en forferdelig vond følelse inntil de fant ut at alt var bra likevel. Men det viktigste er jo at alt tross alt var som det skulle. Stor og fin hørtes han ut som også. Noen uker til nå, så har du han i armene. Gleder meg veldig til min egen kommer ut, så jeg endelig kan slappe av å være sikker på at h*n er frisk. Men det er jo de aller fleste, og nå er vi kommet så langt så dette kommer til å gå bra!! Tenk, vi er snart i mål. :)

Klem Månestråle T-20.

Robyn
21-08-2002, 12:18
Uff, dette hørtes ikke ut som noen god opplevelse. :stakar:

Og at du måtte reise på sykehuset alene kan jeg tenke meg gjorde belastningen ekstra stor. Merker selv at jeg er mye mer avhengig av sambo nå om dagen, blir roligere bare han er der.

Godt at alt viste seg å være bra!:)
Nå får den lille i magen være snill med mamma og ikke lure henne sånn syns jeg!

Klem fra Robyn, T-27

Wanja
21-08-2002, 13:22
Hei Elisabeth:)
Joda vi magedamer engster oss mye,men bedre å få det skjekket enn å gå å lure...;)
Men det hørtes ikke ut som noen god opplevelse,spesiellt ikke alene :( Men somregel er jo alt bra da:D :D Og snart er vi alle septemberdamer i mål:klapp: :klapp: ...i værstefall ut i oktober,men det snakker vi ikke om:p

Wanja35+3:findag:

sol
21-08-2002, 13:28
Jeg er helt enig i din filosofi om å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Jeg kan godt forstå din engstelse ved undersøkelsen. Selv blir jeg også temmelig urolig hvis det går for lenge mellom hver gang "frøet" gir seg til kjenne. Godt å høre at alt var bra til tross for at du fikk en skremmende opplevelse.

Lykke til!

Klem fra sol

Elisabeth
21-08-2002, 13:50
Det er virkelig godt å dele alle tanker og opplevelser med noen som er i samme situsjon som en selv!!!
Forståelse og medfølelse kan en vel ikke få nok av i en sånn situasjon!!

Idag er alt som før i magen, lille Aslak er turbo og jeg bare nyter hvert spark i ribbebena!!:)

Igår da jeg var på føden var det virkelig action der....det foregikk fødsler på alle fødestuene!!
Alle var vist i siste fase fordi skrikene,stønnene som runget i gangene høres bare når en baby er på vei ut...:birth:

Da tenkte jeg med meg selv ....huff sånn var det!!!! KJEMPEVONDT!! Og ikke lenge til det er min tur igjen, og jeg som sa etter forrige gang....ALDRI MER!!!!
Hmmm....nå er det ingen vei tilbake!!

Men det fine var jo at 10 min. etter kunne en høre de nyfødte skrike for første gang..... Jeg fikk helt gåsehud!!!
JA DET ER VIST VERDT DET!!!
Det er jo sååå stort å få lov å sette barn til verden, så jeg får slutte å klage!!!

Ha en kjempefin dag alle sammen!!!

Stor klem fra Elisabeth og lille Aslak (35+2):D