PDA

Vis full versjon : Blør man virkelig i hele 6 uker etter fødselen?

Tidl. bruker
29-11-2002, 11:25
Fikk høre i går at man vanligvis blør i i 6 uker etter at man har født:leiseg:. Jeg syntes det hørtes veldig lenge ut. Er dette virkelig det som er normalt? (kommer jo til å bli blodfattig etterhvert jeg da...

Er det mye blod i starten for så å avta etterhvert? Kan jeg bruke vanlig mensbind, som feks Always, eller må jeg bruke noe annet?

På forhånd takk for svar;)

pirelli
29-11-2002, 11:28
Huske rikke helt vhor lenge jeg blødde, men det var noen uker. Blør jo mest de første dagene og så avtar det. På sykehuset får man sånne store bleier, for da blør man mye. Men fra den dagen jeg reiste hjem brukte jeg vanlig bind.

malimor
29-11-2002, 11:34
Jeg mener å huske at jeg blødde i ca 6 uker.Til å begynne med så måtte jeg bruke slike store bleier som jeg fikk på sykehuset,men etter ei stund så fikk jeg til å bruke vanlige bind.
Men alt kommer jo an på hvor mye du blør

Maine
29-11-2002, 16:50
Jeg tror de færreste blør i 6 uker, men det er vel mulig. Etter min forrige fødsel blødde jeg i ca to uker. Det var da 3-4 dager med mye blødning hvor jeg brukte bleier og store bind. Deretter var det noen dager med blødning som ved mens. De siste dagene var det kun brun utflod. Rundt dag 12 kom det en kraftig blødning. Dette var jeg informert om på forhånd - var visstnok fra såret etter morkaka.

Hilsen Maine, 34+4

Ramgad
29-11-2002, 16:59
Å, det er nok en god del som blør de seks ukene som er normalt ja. Noen blør til og med lenger!

De første par ukene sverget jeg til Saba Selfsit (kjerringbind, men en velsignelse etter fødsel!) rett og slett fordi de absorberer godt og er myke på en gang. Deretter er Always eller lignende helt greie å bruke. De siste par ukene var det truseinnlegg som trengtes.

Man er heldigvis mye hjemme den første tiden, så det å bytte bind blir en rutine. Man er også ofte veldig tørst grunnet ammingen, og da blir det flere doturer. Alt veldig godt tilpasset fra naturens side, husker jeg at jeg tenkte da jeg gjennomgikk barselstiden forrige gang!

Tidl. bruker
29-11-2002, 17:00
Har det sammenheng med hvordan mens man har ellers kanskje? Hvor mye man blør og hvor lenge? *håper* Jeg synes det høres litt for gæli ut å blø i 6 uker altså...:( MEN....man er vel kanskje så oppslukt av babyen at man ikke bryr seg.:)

Stine-mor
29-11-2002, 18:14
Jeg var heldig; Jeg blødde kun i 10 dager :)

Happy
29-11-2002, 18:57
Jeg var ikke like heldig som Stine-mor og blødde, mer eller mindre (hadde noen få dager uten blødning), i 8 uker. Har vanligvis en kort og grei mens på max 4-5 dager og ikke så stor blødning... Så gikk det to uker uten bind eller truse innlegg og så kom mensen:p .

Jeg brukte slike bleier på sykehuset bare første døgnet, gikk så over til saba self-sit i fire dager, før jeg følte meg konfortabel med vanlig Libresse, orket ikke de tynne bindene i det hele tatt... Føltes stivt og utrygt.

Tidl. bruker
30-11-2002, 22:39
Jeg husker ikke hvor lenge jeg blødde, men det var bare snakk om 1-2 uker. MEN jeg fikk mensen på dagen 6 uker etter fødselen, og det hadde jeg ikke forventet siden jeg fullammet.

Klemz

Beate2
04-12-2002, 11:53
he..he.. Gikk med bind i 6 uker. Var dritt lei på slutten! Det er ikke så ille som det høres ut. Ukene flyr av gårde. Ingenting å grue seg til.

stormmamma
04-12-2002, 13:39
Kan i alle fall si at sammenheng mellom vanlig mens og renselsen som denne blødningen heter, var det ikke i mitt tilfelle.

Blør svært lite til vanlig, bruker bind kun første dagen i mensen og truseinnlegg de 2 følgende.

men jeg blødde i 4-5 uker etter fødselen.....

Det er det jeg gruer meg mest til denne gangen. Den evige blødningen. Og det å ikke kunne gå i svømmehallen. Å måtte stå over mine to ukentlige svømmeturer.......

Nei, akkurat det velger jeg å la gå tilbake i glemmeboken til jeg er der igjen......

Fokuserer heller på alle gledene ved å ha det lille nurket å undre seg over.....

u

Steinbukk
05-12-2002, 23:54
Huff :( Hadde håpet det var en sammenheng mellom mens til vanlig og blødning etter fødsel.

Blødde bare noen dager etter MA og utskrapning...ved mens blør jeg veldig lite og så si bare om dagen...så kan det renne litt om morgenen dersom jeg ligger langt utover dagen :)

Urk...hater å bruke bind :leiseg: :gal:

Elma
06-12-2002, 00:21
Blødde bare noen få dager - men hadde jo keisersnitt.
Kanskje det virket inn...? :???: