PDA

Vis full versjon : isjias

husnisse
07-03-2005, 12:06
jeg har hatt vondt i en uke nå!!! Det har jeg fått før også, men er de noe vanlig under svangerskap? Kan det bli helt til fødsel? Ennå lengre???

skillpadden
09-03-2005, 10:47
Jeg har samme problemet, men vet ikke så mye om det. Det kommer og går nå under svangerskapet, synes det bare her blitt mer etter som tiden går og så kan jeg ha lange perioder som jeg ikke kjenner noen ting. Tror det er noe som forsvinner etter fødselen, for det er jo i utgangspunktet en nerve som ligger litt klemt og trykket letter jo en hel del når fødselen er over.

Aviva
09-03-2005, 11:16
Slik hadde jeg i mitt forrige svangerskap og da betegnet fysioterapauten det som bekkenlåsning. Altså er det en tykk sene som ligger på tverrs av baken som strammes inn slik at isjias-nerven blir liggende i klem. Dette kan føre til smerter i bekkenet og nedover begge bein etc.

Jeg ville snakket med legen om det slik at du kan få en henvisning videre til fysioterapi. Dersom du har problemer meg å gå på grunn av dette er det viktig at du får legen til å skrive "bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen slik at du kan få behandlingen gratis. :)