PDA

Vis full versjon : vanli?og hva skall jeg gjøre?

lille imy
09-03-2005, 11:50
hei. jeg er bare 9 uker på vei, men jeg føler meg helt kake. kvalmen er ikke så framtredende:kvalm: , og jeg har kastet opp bare noen få ganger, men kroppen min er sliten hele tiden. har hatt brystreduksjon pga plager i skulder, og nå er de allerede gått opp 2 str. jeg er dobbel F. så skulderen er begynt å verke igjenn. har også vert plaget med en tverrplattfot som jeg har brukt innleggssåle på, og nå er ikke det hjelp i lenger heller...... føler meg som værdens største hypokonder. 22 år og verker over alt, er d muli???? har jobbet siden jeg var15. og til tider har jeg vert oppe i 250 t i mnd, med 3 jobber uten å bli sykmeldt, men nå det siste året har kroppen min bare slått seg vrang. har sprøyteskrekk VELDI, så jeg skall ta sprøyte nå neste tors, da finner de kansje ut om jeg mangler noen vitaminer. kansje blir det bedre da. vill ikke gå hjemme heller, da min sambo er på jobb og jeg synes det er kjedli å gå å tussle for meg sjøl, noen tips??? jadda,,,,,,, syte syte,,,,, har i det minste slutta å blø:lettet: såg hjertet slå på ul forige tirsdag, d var vannvitti herli. håper bare jeg kommer over uke 12 nå uten noe mer probl.....utenomm sprøyten da, vet det er bare til det beste for oss alle, men den er skikkeli fæl å tenke på..........:dåne:

Tidl. bruker
09-03-2005, 12:10
Store bryster har jeg ingen erfaring med, men jeg var ekstremt trøtt og sliten i begynnelsen av svangerskapet i alle fall. Kunne sovet hele dagen om det gikk an! Så det er nok normalt at du føler deg "kake", men sikkert greit å sjekke om du mangler noe sånn for sikkerhets skyld!

lille imy
09-03-2005, 12:30
var det noe du gjorde for å bli "bedre" eller er det ingenting som kan gjøres for å forbedre tilstanden og gi energi?

Tidl. bruker
09-03-2005, 12:39
Nei trøtthet og slapphet må man bare leve med. Legge seg tidlig, og leve etter formen. Det blir bedre i 2.trimester gjerne.

lille imy
09-03-2005, 13:12
når en er hjemme er jo det en mulighet, men når jeg var på arbeid i går, gjespet jeg så vldsomt at mine kunder begynte å le..... hedde ike en kjangs til å stope å gjespe....:hyper: hadde da sovet lenge dagen før, og det skulle ikke vere noe probl. ej sov til ej våkna av mej sjøl i dag, og no sitt ej å gjespa igjenn. he no berre vert oppe i 3 timer,og vert på pc tilsammen 1 av dem, og sett på tv resten. er jeg for lat??? kan det vere en årsak kansje??vill vere som ditte:heia: , men føle mej som ditte:dåne:

Torbjørg
10-03-2005, 10:59
Tror man som gravid bare må innse at det er ting man ikke kan gjøre like mye som før. Jeg hadde selv store planer om å jobbe helt frem til tre uker før termin. Var i fin form hele 1 trimester (bortsett fra å være veeeeldig trøtt hele tiden). Men så kom bomben... Jeg har høyt blodtrykk og er nå hjemme for andre uke på rad. Skal være 100% sykemeldt frem til påske og kommer sannsynligvis ikke til å jobbe fullt igjen før jeg skal ut i permisjon.

Skikkelig kjedelig melding å få fra legen da jeg hater å gå hjemme. Synes jeg blir så lat av det, men jordmor ga meg et tips til å legge opp rutiner slik at jeg kan skryte av å ha gjort mer enn å bare gå i butikken i løpet av dagen... Merker faktisk stor forskjell på formen på de dagene som jeg sover lenge og bare ligger å sløver på sofaen, synes egentlig jeg bare blir mer slapp av det, men kommer jeg meg ut i frisk luft eller bare går å pusler med noe hjemme (altså ikke dovne bort i sofaen) føler jeg at jeg har mer overskudd og ikke blir så trøtt.

Tror man bare må innse at kroppens signaler blir veldig mye sterkere under et svangerskap og at det er kjempeviktig å lytte til hva den sier....

Lykke til og håper du kvikner til så snart du er ferdig med 1 trimester ;)

:klem:

BabyLykke
10-03-2005, 12:18
Det blir myyye bedre i 2.trimester, er ikke så ille som jeg var i 1.trimester.
Trenger fortsatt mer søvn, men ikke på langt nær som i begynnelsen!
Og har mer overskudd til ting og tang(selv om det er tyngre da!)

Lykke til;)

lille imy
10-03-2005, 12:53
tusen takk for oppløftinga. kansje eg skall ta sjkjeen i en annen hånd og rydde i leil litt nå???:heia: litt i allefall:dåne: :kvalm: