Vis full versjon : Svangerskapsforgiftning?
.. eller bare tilfelle av heteslag? Har i flere dager nå følt meg uvel og sliten, men i går ble jeg redd. Var en tur i byen og skulle gå over gata fra posten til banken, og holdt på å gå i bakken!!! Jeg holdt på å besvime, og måtte konsentrere meg hardt for ikke å besvime der og da. Inne på banken Gikk jeg på do og ble sittende i flere minutter, før jeg fikkk hentet meg igjen. Har vært plaget med hodepine de siste dagene også. På siste kontroll hadde jeg spor av eggehvite, samt ødem og litt høyt blodtrykk. Skal jeg ringe legen i morgen for å få en sjekk i morgen, eller bare vente og se?
Litt engstelig Amasone:leiseg:
Klart du skal ringe legen og be om en ekstra kontroll, selv om det sansynligvis og forhåpentligvis bare er varmen.
Ta det helt med ro intill du kommer inn til legen. Ikke noe husarbeid eller stress. Ha gjerne bena litt høyt ( legg bøker under fotenden på sengen). Dersom du har mild svangerskapsforgiftning får du beskjed om nettop å ta det med ro, så hvorfor ikke være føre var og ta et par dager på sofa'n.
Til slutt dersom du har vedvarende smerter øverst i magen (under ribbbeina) så ringer du sykehuset og spør om å få komme til kontroll der.
Ikke la noen "drage" stoppe deg fra å få komme inn til kontroll, stå på kravene!!!
Lykke til
Jeg besvimte en gang i forrige svangerskap, husker ikke helt hvilken uke. Det var på toget i rushtrafikken og det var ingen ledige sitteplasser. Det var varmt og klamt og toget kjørte saaakte saaakte. Plutselig satt jeg på gulvet. Ups. Jeg har ikke for vane og svime av i hytt & pine, så jeg spurte legen min og hun mente det var normalt å være mer svimmel og uvel i et svangerskap enn ellers.
Jeg har ikke peiling på svangerskapsforgiftning, men hvis du har alle "symptomene" ville jeg vel ringt for en ekstrasjekk for sikkerhetsskyld. Sikkert ingen fare, men det er jo bedre å ringe legen enn å være bekymret.
Få høre åssen det gikk da. Lykke til! :)
Føler meg mye bedre i dag. Har ikke vært så varmt, og så sov jeg en ekstra dupp på formiddagen etter frokost. Ikke svimmel i dag, heller, så jeg tror nok at det er varmen.
Har prøvd å snu døgnet litt, slik at jeg er lenger våken om natta ( til i 1-2 tida ) og sover lenger om morgenen ( 12-13 ), da vi har soverommet på den sida av huset som ikke blir berørt av sola før i 8-9 tida om kvelden. Godt med et kjølig soverom....
Da fordeler jeg det jeg gjør av husarbeid og oppussing om kvelden, når det ikke er så varmt.
Men jeg gleder meg til det blir overskyet, ja.... I Namsos har det vært over 60 dager med sommer ( temp. over 20 grader ) siden i mai..... Ikke mange regndager eller dager uten sol i sommer, nei..
Men nå må det bli en slutt snart?
:klapp:
Tidl. bruker
22-08-2002, 00:08
Godt å høre at du har det bedre Amasone ! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.