Vis full versjon : Til dere som har født før..
Hei alle sammen!:)
Jeg er førstegangsfødende og har 10 dager til termin.
I noen dager nå har jeg hatt kynnere både om natten og om dagen...
I natt startet dette klokken 0330..og var sterke og vonde..
Men det sluttet desverre klokken 0700..
:leiseg:
I løpet av dagen har jeg hatt kynnere i alle fall et par ganger i timen.. men de er ikke vonde..
Hvor lenge gikk dere sånn før det startet? Hvis dere hadde det sånn da!
Baby er kjempeaktiv og ser ikke ut til å "ta skade" av det... jeg synes det er litt ubehagelig..også begynner jeg å bli rimelig lei nå!:sint:
Noen som har erfaringer med dette?
Klemmer Celina t-10
Jepp! Jeg hadde regelmessige vonde kynnere i nesten to uker før Jenny ble født! Ikke hele tiden, altså. De holdt på i noen timer slik du beskriver, og så ble de borte. Og det at man vet når kynnerne blir til rier når man har født før er bare tull. Jeg hadde iallefall ikke peiling, og trodde jeg var i ferd med å føde flere ganger. Men så stoppet de jo opp. Tror ikke man kan vite om det er "ekte" rier før de kommer oftere og gjør skikkelig vondt. Og ikke stopper opp etter en stund, såklart! ;)
Er du i tvil kan du jo bare ringe føden, og komme innom for en liten sjekk. Så får du vite om riene er effektive. Baby tar nok ikke skade av kynnerne uansett. Noen mener jo at det er livmoren som trener til fødselen. Og trening er bra, har jeg hørt!! ;)
Lykke til!! :)
Jeg hadde det på samme måten. Vonde kynnere hver dag fra midten av desember og til Ru'en min kom i slutten av januar.
Når kynnerne begynnte å bli regelmessige slutta de. Skal hilse og si at det var plagsomt!
Sikkert ikke særlig oppmuntrende dette her, men trøst deg med det at ut kommer'n uansett! ;)
Håper du snart slipper de plagsomme kynnerne og heller får rier!
Lykke til med :birth: !
:findag:
Det er ikke lett å vite hva som er hva. Du får bare ta tiden på kynnerne dine. Varer dem i mer enn 45-60 sekunder, er det ikke veer. Masse kynnere er også helt vanlig. Kroppen øver seg på fødselen. Jeg hadde kynnere de 10 siste ukene. Holdt på å bli gal.
Da veene endelig begynte, trodde jeg det ikke. Ikke skjønte jeg at vannet gikk heller, for jeg hadde innbilt meg at alt kom på en gang! Det var feil!!!! Hos meg kom det i etapper, så jeg trodde jeg tissa på meg.(at babyen sparka meg i blæra) så teit går det ann å bli:bonk: Etter 7 timer med veer og vanndrypp, forsto jeg at dette måtte være alvor. Da dro jeg på sykehus. Hadde da 7 cm åpning.
Lykketil videre. Håper du slipper unna snart:)
Koz indi og egget 6+3
Jeg fikk de første regelmessige kynnerne på Tirsdag kveld. Fredag formiddag var han ute:)
Lykke til! Ikke lenge igjen nå:birth: :kidoki:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.