Vis full versjon : Bading og boblebad
Bollemor75
13-03-2005, 11:05
Har alltid hørt at man som skal være forsiktig med boblebad når man er gravid, og tenkt at det er jo overkommelig. Igår var vi med barna og badet i badeland i Sarpsborg. Det er det samme vannet som går i de to barnebassengene og boblebadet. Hvordan blir det da? Tenkte ikke så mye på det der og da, men må innrømme at tanken har gnagd meg siden.... Er vel bakterier som er problemet med boblebad i utgangspunktet tror jeg?
Har hørt at både bevegelsene og bakteriene er grunn til at man bør unngå boblebad...
Jeg har hørt at du ikke bør ta så varme bad når du er "Nygravid" for det kan øke sjansen for abort... Kan jo hende jeg tar helt feil her, men jeg har iallefall holdt meg unna... Det som er viktig er å ikke bli for varm, for da kan det bli for varmt for lille babyen i magen...
Dette fant jeg på Barn i magen:
Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre, eller få kjæresten din til å massere deg med en god olje.
Skaubytroll
13-03-2005, 17:46
(...) Det som er viktig er å ikke bli for varm, for da kan det bli for varmt for lille babyen i magen...
Jeg leste i en av bøkene jeg har fått at varme bad er helt ufarlige. Fostervannet og det der skal uansett sørge for en god og stabil temperatur for fosteret...
Men de bakteriene er nok best å holde seg unna... :(
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.