PDA

Vis full versjon : Hva skal jeg gjøre nå??

Milja
14-03-2005, 11:18
Jeg er helt slått ut av kvalmen. Siden fredag har jeg kasta opp nesten alt jeg har spist. Blir bedre utpå kvelden, men når jeg skal til å sove blir jeg dårlig igjen.
Har holdt sengen hele helgen og har ikke greid å gjort noe.

Er d normalt at d er så ille? Har nettopp :spy: , og er derfor nå "frisk" nok til å spørre her inne.
Jeg skjønner jo at d er normalt og kaste opp en gang i blant, men ikke etter hver gang man spiser?? Føler meg ellers slapp og svimmel og tror jeg får altfor lite næring. D kan da umulig være bra?
Ringte for å bestille time hos legen, men da sa legesekretæren på en ganske hoven måte at d var jo ganske normalt da. :urk: Følte meg skikkelig teit...

Har hørt om de som blir lagt inn på sykehus..Hvor "ille" må man ha d for å bli innlagt?

Håper noen kan hjelpe meg....

nadine26
14-03-2005, 11:39
Synes det var rart at du ikke fikk time hos legen jeg.Greit nok at det er normalt å kaste opp i begynnelsen men...Men det skal MYE til for å bli innlagt tror jeg,babyen tar jo det den trenger det er deg det går utover.Jeg ville sett det ann og ringt legen en gang til om det skulle fortsette sånn.Lykke til

lilleMamma
14-03-2005, 11:43
har det litt på samme måten og føler med deg!
håper du blir bedre snart og at du får time hos legen snart viss du vil det;)
go bedring! ha en fin dag.

Annie B
14-03-2005, 11:59
Jeg hadde det like ille som deg. Og skjønner godt at du blir bekymret, for man tenker jo at ungen umulig kan ha det bra når mor er i slik forfatning. Men det er som flere sier her at ungen tar den næringen den skal ha. Men du SKAL få time hos legen hvis du føler behov for det.

Du må bare prøve å spise ofte og lite, finn ting du får lura ned, og få kjæresten din eller andre til å lag mat for deg. Jeg syntes det verste var å skulle lage mat en ikke hadde lyst på, så dette er absolutt en mulighet til å bli "vartet opp" litt, det er bare rett og rimelig :nikker:

Masse god bedring og lykke til! :klem:

Lina og nurket
14-03-2005, 12:11
:klem: til deg, for jeg akkurat hvordan du har det. Jeg har hatt det slik både med Elena og nå med småttn.
Denne gangen endte det med innleggelse, intravenøse væsker og tilslutt sondemat.....

Ville tatt kontakt med legen igjen. Hvis det er så ille at du ikke klarer å "holde" på det du spiser og drikker, så kontakt legen igjen og KREV å få en time.
For mye vektnedgang er ikke bra, ogd et går ut over reservelagrene dine.
Ta med en urinprøve til legen og be om at de måler: Keton nivået. dette re kroppens reservelagre.

For meg hjalp ingen ting, jo noe hjalp og det var kvalmestillende medisin: Afipran (som stikkpille) i og med at jeg kastet opp x antall ganger daglig.
I den perioden jeg var dårlig så bodde jeg på sofan og i sengen.

Håper at du blir bedre, for det er ikke noe kjket å ha det slik. det skriver jeg under på med en gang.

(kan og så at jeg var innlagt to ganger med en ukes mellomrom, gikk ned 5kg på en uke, og var det slutt på mine reserve lagre, og hadde ikke mer å gå på)..

Masse lykke til. bare send meg en Pm om hvordan det går eller om du lurer på noe.

:klem: fra meg

Søster
14-03-2005, 16:59
Vektnedgang på mer enn fem prosent av pregravidvekt kombinert med ketoner i urinen pleier sende deg på sykehus.
Hvis du klarer å få i deg drikke, kan du sannsynligvis slippe dette. Pass på å drikke noe med sukker så du får fylt opp litt. Sportsdrikk er det beste hvis du orker det, for det inneholder viktige salter (elektrolytter).

Hvis du føler deg tørr i huden, tisser lite(og ganske mørkt) og er svimmel bør du ringe legen med en gang, for det er tegn på at du ikke klarer få i deg nok drikke heller.

Lykke til og god bedring. Kvalme er grusomt, men det er heldigvis nesteningen som har det så ille hele svangerskapet.