Vis full versjon : Trygt å reise til Egypt?
Hei alle kloke damer!
Vi har planlagt å ta en uke i Sharm el-Sheikh i Egypt i høst.
Nå er jeg gravid (10+4), og plutselig blir jeg litt usikker på hvor lurt det er å reise...
Hva tror dere??
Klem fra LaLuna
:???:
Tidl. bruker
12-08-2002, 01:08
Her er et par linker jeg fant på DoktorOnline:
Link 1 (http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=779197)
Link 2 (http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=244367)
Link 3 (http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=211259)
God tur, hvis dere bestemmer dere for å reise.
IzziCreo
12-08-2002, 02:39
Hei,
kjenner flere som har vært i Egypt, og de fleste får desverre magetrøbbel der nede - selv med de sikkerhetstiltakene som man forholder seg til (drikke bare vann fra flaske, ikke spise grønnsaker, is o.s.v) Men det er hva jeg har hørt... Du bør kanskje sjekke nøye med lege og det kontoret hvor man tar vaksinasjoner o.l (husker ikke hva det heter). De kan sikkert svare deg nærmere.
Var selv i Tyrkia i sommer, og det er et land som helsepersonell regner som noe tvilsomt å reise til siden veldig mange blir lagt inn på sykehus der med magetrøbbel (Ving sa det til og med til oss der nede "nå har vi MANGE liggende på sykehus..."). men med meg gikk det fint - takk og pris :)
Du bør undersøke godt, og så ta en avgjørelse basert på det. Kanskje dere finner ut at et annet reisemål heller er aktuelt?!
Lykke til :)
Klem Suzie Q 23+6
Hei!
Eg hadde ingen problem i Egypt, og eg har vore der to gonger. Var på ein plass som heiter Dahab (som også ligg på Sinai-halvøya), og stort meir uhygieniske tilstander skal du leite lenge etter! Likevel gjekk eg klar for alt av magetrøbbel, tokso-smitte o.l., men fekk tonnevis med myggstikk:gal: . Tok heller ingen vaksine på førehand. Likevel vil eg anbefala deg å snakka med lege. Trur nok du kan reise dit, dersom du berre er forsiktig med kva du et.
Malinmor
12-08-2002, 13:52
Jeg hadde ikke reist hvis jeg var deg :uff: Har vert samme sted som du skal en gang før og de fleste fikk magetrøbbel. Men du kan jo være heldig også da;) Jeg anbefaler dere helelr til å reise et annent tryggere syden sted:)
Klem fra
Takk for alle svar!
Jeg er fortsatt ganske usikker, og lurer på hvilke steder dere anser for å være tryggere enn Sharm el-Sheikh...?
Eller må jeg avstå fra sydentur i det hele tatt???
:leiseg:
Hei LaLuna!
Dersom du har mykje pengar kan du ta deg ein tur til California eller Florida. USA er iallefall rekna som trygt - reiste dit sjølv i 5. månad. Dvs. det er dyrare enn Sharm-el-Sheikh, men treng ikkje nødvendigvis bli så veeeldig dyrt dersom du sjekker opp rundt omkring. Du får iallefall sol og varme der også :cool: .
Malinmor
12-08-2002, 19:17
Tryggere steder ser jeg på som Spania, Med Grand Canaria, Lanzarote, Tenneriffe, kypros, og hellas(sikkert flere også)
Jeg er en av de som har liggi på sykehus i Tyrkia og det var ikke morro:leiseg:
Sjarm El Sheik er såpass eksotisk at man nesten blir redd for hva man spiser(iallefall jeg) Vi spiste tilslutt bare på hotellet også på Mc Donnalds da:uff: Hørt flere som mener det samme. Ei venninde av meg var på samme plass i uke 10 og hun var ikke trygg:eek:
Lykketil iallefall
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.