Vis full versjon : Vaskemaskin - utenfor tema
Cirkeline
21-08-2002, 11:46
På de gamle SM-sidene var det en diskusjon om vond lukt i vaskemaskinen. Nå klarer jeg bare å huske 1 tips av disse og det var å vaske et par runder på 90grader.
Dette er gjort, men klærne lukter like ille (bare så vidt jeg klarer å ha dem på), selv om jeg tar dem ut rett etter at maskinen har stanset.
Er det noen som har noen råd for hva jeg kan gjøre?
Klem fra cirkeline (8+3)
Tidl. bruker
21-08-2002, 11:53
Hm----det var jo rart!! Er det noe galt med vannet deres?? Kan du ikke bare bruke mye tøymykner, eller vaske med klorin engang?
Cirkeline
21-08-2002, 11:56
Tror ikke det er noe galt med vannet - smaker helt ok.
Jeg bruker en del tøymykner så klærne lukter "godt" av det liksom - vil ikke bruke så mye mer for da blir jeg bare kvalm :)
Klorin - mener du bare at jeg har klorin der man har vaskepulver og vasker en gang uten klær i (evnt med hvite klær)?
Takk takk
Fra en ikke veldig huslig cirkeline (8+3)
Vi hadde det slik en gang. Det regelrett STINKA av maskina og tøyet. Forsto ingenting. Men så fikk vi skrudd opp inni maskina, så viste det seg at det hadde satt seg fast noe (klarte aldri helt å finne ut hva det var..), som antagelig hadde råtnet.
Så hvis dere ikke har gått igjennom maskina å lett etter noe som har kommet på avveie, så gjør det:)
Ellers har jeg ingen råd..
Tidl. bruker
21-08-2002, 12:31
Og jeg har prøvd alt! Har hatt ute trommelen (har en halvautomatisk maskin) og skrubbet med skurekrem, har vasket med klorin og har til og med kjørt på 90 grader med oppvaskmaskinmiddel som jo vitterlig tar alt! Men neida. Det lukter fortsatt surt. Maskinen en sinnsykt gammel, og jeg har begynt å tro at det er problemet. At det rett og slett ligger guffe inni en slange eller noe sånt.
Jeg tror jeg satser på å kjøpe ny vaskemaskin!
Bebop
:D
Hei!
Jeg har en god, gammel maskin, og den begynte å stinke for noen uker siden. Årsaken til lukta i min maskin var å finne bak og under såpeskuffen. Såpepulver fra sikkert år tilbake, hadde bygd seg opp, og plutselig kom lukta som best kan sammenlignes med oppkast...ugh..
Jeg vasket den med grundig med salmiakk, og kjørte deretter maskinen med klorin i såpeskuffen. Nå er den helt luktfri!
Mamba:)
... så skal visst døra på vaskemaskinen stå på gløtt mellom hver vask. Hvis døra står åpen så slipper du nemlig at fuktighet blir fanget i maskinen og råtner.
Tidl. bruker
21-08-2002, 15:21
Vi har de siste gangene merket at tøyet vårt lukter ekkelt.:( Men er fordi maskinen er gåend. SÅ vi må snart ut å kjøpe ny ,maskin. Kjøpe en billig for snart 4 år siden. Men er blitt så litt etter :storeb: ble født, er da godt så mye maskiner.
Så maskinen din er kanskje på vei til å bli ødelakt som vår. HUFFF
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.