PDA

Vis full versjon : Stagnert vekt på slutten...?

Løvsprett
17-03-2005, 10:23
Jeg har ikke gått opp noe siden uke 32. Er det normalt? Nå er jeg 38 uker. En periode var jeg ganske "full i magen" og klarte ikke spise så mye. Håper det er delvis derfor, men blir litt bekymret likevel (og nå spiser jeg som en hest igjen...). Jeg har gått opp 11-12 kilo totalt, så det er jo ideelt og absolutt nok (jeg var ingen sylfide i utgangspunktet, har litt å tære på så er ikke redd for det), men jeg er bare redd babyen ikke får nok næring selv om sf-målet er helt perfekt. Er det flere som har hatt nesten stagnert vekt på slutten?

Må si at de første kiloene kom veldig fort hos meg, enda da var jeg flink med kostholdet synes jeg selv. Tenker at kroppen kanskje konstaterer at nå er det nok, og at jeg er av typen som får kiloene tidlig istedenfor sent?

Happy
17-03-2005, 23:19
Ja, det er i alle fall ikke unormalt. Jeg også hadde det sånn denne gangen: gikk opp endel i starten, så saktere midt i svangerskapået for så å stoppe opp på slutten. Guttungen var frisk og sunn og veide 3960g :)

Scribonia
18-03-2005, 08:58
Så lenge s-f målet ditt øker så er det nok greit. Jeg gikk også tidlig opp og har nå ikke gått opp siden før jul. Jeg er jo på midten og ikke slutten. Legen sier det er fint at jeg holder vekta så bra. Har også litt å ta av og s-f målet vokser jevnt og trutt.

Delfina
20-03-2005, 23:08
Er motsatt med meg. Jeg hadde liten vektøkning i begynnelsen men fra midten og spesielt nå mot slutten har kiloene rast på hos meg. Og babyen min er estimert til å veie 3800 g. Jeg har gått opp 17 kg totalt.

Men har lest et sted at på slutten så kan man til og med gå ned litt. Men da er det ofte ikke lenge før fødselen starter..