PDA

Vis full versjon : hjelp, kan jeg farge håret???

Tidl. bruker
19-03-2005, 16:12
noen sa til meg at det kunne være farlig for bebyen om man farget håret mens man er gravid??? stemmer det? eller kan jeg farge håret...?
skal feire 20 årsdag idag og har lyst til å freshe opp fargen som begynner å vokse ut...

Christinamor
19-03-2005, 16:31
Det kan du helt sikkert gjøre, i alle fall har jeg gjort det selv - sist for 3 uker siden. Gjorde det sist jeg var gravid og, uten at det skadet hverken meg eller sønnen min!

Happy
19-03-2005, 16:39
Ikke farlig å farge håret, men det er ikke sikkert at du får det resultatet du forventer deg.

Tidl. bruker
19-03-2005, 18:33
Bare farg håret, er ikke noe farlig å gjøre det.. Jeg er frisør og jobber med dette hver dag og farger jevnt håret selv også... Har aldri fått beskjed om at dette kan være skadelig ihvertfall..

Synes å det er viktig å tenke på utsendet sitt mens man er gravid og ikke lar det forfalle..

Så farg håret med god samvittighet.... :snill:

19-03-2005, 18:45
Jeg spurte også frisøren min før jeg farget håret, og hun sa det var helt trygt. Enig med Tini om at vi må ta vare på utseende vårt også.

Mollyana
22-03-2005, 16:40
selvfølgelig kan du farge håret

Tuba
24-03-2005, 21:04
Jeg har lest i flere gravid-bøker at det kan være farlig, men ikke alle fargetyper er det. Derfor skal du spørre frisøren om det og ikke bare farge i vei. Men det er jo ikke noe vits i hvis frisøren aldri har hørt om det før?

Tidl. bruker
27-03-2005, 16:14
Men det er jo ikke noe vits i hvis frisøren aldri har hørt om det før?
Dette er overhysteri som så mye annet når du er gravid..
Skal vi gå rundt å se ut som noen shabby, ustelte damer bare fordi vi er gravid???:vetikke:

Hvorfor blir ikke alle kvinnelige frisører sykemeldt fra dag en av da, hvis det er farlig??? Jeg bare lurer jeg...:snill:

Det finnes ikke noe dokumentert på at det er skadelig, da hadde vi som jobbet med det fått vite dette først... Vi er tross alt 90 % kvinnfolk i fruktbar alder..
Hadde blitt mange barn født med skader da, hvis det hadde vært farlig....:shock:

Slapp av ,og lev mest mulig som normalt er nå min mening. Går ikke an å tenke på alt som er og kan være farlig, da må man jo bare legge seg under dyna å glemme å leve i 9 mnd da.....:urk:

Tuba
27-03-2005, 18:55
Hehe.. litt amper eller? Det er jo ikke sånn at man " må man jo bare legge seg under dyna å glemme å leve i 9 mnd da....." fordi man ikke får farga håret? Ærlig talt! Klarer meg fint jeg uten å farge håret, og ser aldeles ikke så shabby ut... Men for all del, farg i vei viss det kan hjelpe på livskvaliteten. Ville bare svare på spørmålet fra hovedinnlegger jeg, om at jeg har hørt flere jordmødre si det kan være farlig med VISSE typer farge. Så med andre ord, det er går fint an å farge håret selv om man er gravid. Det er bare å sjekke litt rundt først.

Tidl. bruker
27-03-2005, 21:56
Hehe.. litt amper eller? Det er jo ikke sånn at man " må man jo bare legge seg under dyna å glemme å leve i 9 mnd da....." fordi man ikke får farga håret? Ærlig talt! Klarer meg fint jeg uten å farge håret, og ser aldeles ikke så shabby ut... Men for all del, farg i vei viss det kan hjelpe på livskvaliteten. Ville bare svare på spørmålet fra hovedinnlegger jeg, om at jeg har hørt flere jordmødre si det kan være farlig med VISSE typer farge. Så med andre ord, det er går fint an å farge håret selv om man er gravid. Det er bare å sjekke litt rundt først.
Var ikke meningen å høres amper ut altså :sorry:

Jeg mente ikke noe om ditt innlegg spesielt heller, bare det at jeg blir litt oppgitt over alt man "ikke må gjøre fordi man er gravid". Og dette med farging av hår er det veldig mange som mener og tror er farlig :snill:

Så derfor ble jeg vel litt for "ivrig" når jeg svarte, siden dette er mitt fagområde.....:snill:

Ha en fin kveld....:snill: