PDA

Vis full versjon : Hvor mange har blødd tidlig i svangerskapet?

tvilling75
20-03-2005, 10:36
Og så har det gått bra? Er bare 4+4, hatt brun spotting og litt blødning siden fredag. Ikke vondt i magen. Har selvsagt et ørlite håp.

'Liten'
20-03-2005, 12:56
Jeg hadde 4-5 blødninger i ca. uke 6-8, og det har gått bra!

Når det er såpass tidlig som uke 4 er det jo også stor sjanse for at det er en festeblødning du har ,og det er i tilfelle helt ufarlig. Krysser fingrene for at alt går bra med den lille spiren din :kryss: :lykke: :kryss:

Acsa
20-03-2005, 12:58
Jeg småblødde i to uker fra sjette uke omtrent. Det ser ut til å ha gått helt fint! :)

LilleVims
20-03-2005, 13:09
Blødde sånn innimellom fra ca uke 4 og utover til 7-8 uker. Legen sa at det var bra livmorveggen.( Eller noe sånt) Men alt var bra.

Katlibo
20-03-2005, 13:13
Hei Vennen!!

Jeg blødde i 7 uker jeg. Ble lagt inn på sykehuset med store blødninger i uke 7, så jeg er jo et levende bevis på at det går ann å blø i begynnelsen.
Jeg skal iallefall krysse fingrene for deg masse. Håper inderlig at dette går bra!!!

Klem fra
Katlibo

tvilling75
20-03-2005, 13:18
Fikk satt inn to egg ved ivf for 16 dager siden. Testene er fortsatt sterke, og hcg doblet seg fra ons - fredag. Håper sånn det kan være det andre egget som ikke klarer å henge fast... Bløe litt mer friskt blod, men ikke mer enn at jeg kunne brukt samme bind siden fredag.

Katlibo
20-03-2005, 13:31
Hei igjen

Om du satte inn to egg, kan det godt være at det ene ikke satt seg fast og du vil småblø litt. Jeg tror du ville blødd mye mer om du hadde abortert. Har du ikke brukt denne kremen i ettertid da? Denne kremen som skal brukes etter innsetting. Den kan vel dra med seg litt blodrester ut ettersom jeg har forstått.

Men har HCg nivået ditt fordoblet seg på to dager så ser jo alt egentlig oki ut. Håper iallefall det!

Klemz

Jubalong70
20-03-2005, 13:39
Jeg har blødd ca 2 ganger i uka fra jeg var 5 uker på vei. :nervøs: Hadde også festeblødning i uke 4.

Legen :lege: mente det var skjøre slimhinner, og ikke noe å bekymre seg for. Så lenge blødningen ikke er kraftig eller kommer sammen med sterke smerter var sjansen forsvinnende liten for at det skulle være en abort. Jeg velger å tro på det. :lettet: Nå teller vi ned til ultralyd, for å se at det er liv i det lille nurket i magen. (Må telle ganske langt, men det er vi vant til som har 2 barn fra før...)

Tella79
21-03-2005, 12:02
Jeg har ikke blødd noe friskt blod. Men jeg har bitte litt utflod som er brunfarget. Har ingen smerter alls. Kommer litt mer når jeg er på do, men det er det hele. Jeg er blitt fortalt at det er vanlig at jenter/kvinner blør litt fram til uke 12. Sikkert individuelt om hvorfor man blør. Blitt fortalt at man kan blø litt under den tid menstrasjon egentlig skulle ha vært tilstede (eller hvordan man vil uttrykke det...!). Så lenge du ikke har noen smerter, har du sikkert ikke noe og bekymre deg for!

Masse Lykke Til! :blomst:

Ninapia
21-03-2005, 14:22
Jeg blødde i de første mndene da jeg gikk gravid. Gikk helt fint det. Snuppa blir 2 neste mnd.

Fikk beskjed av legen min om å ta det med ro og ble sykmeldt. Husk å ikke ha sex når du blør.

BabyLove
21-03-2005, 14:25
Og så har det gått bra? Er bare 4+4, hatt brun spotting og litt blødning siden fredag. Ikke vondt i magen. Har selvsagt et ørlite håp.

Jeg hadde litt brunaktig spotting fra ca uke 5 som varte i 9 dager. I ca uke 7 hadde jeg spotting i et par dager, det samme ca en uke etterpå. Alle tre tilfellene ble utløst av :sengekos: Jeg troro dette har sammenheng med skjøre slimhinner i skjeden som brister når man har sex. (eller av andre årsaker) Det jeg gjorde var å bestille en privat UL i uke 6. I de aller fleste tilfeller kan de se om hjertet slår eller ei allerede i uke 6. Det er selvfølgelig en evighet og litt til til uke 6, men dersom du kommer deg til UL og ser det lille hjertet vil du bli såå beroliget. Lykke til :kryss:

vitro
21-03-2005, 14:30
Jeg blødde også litt i begynnelsen av svangerskapet (litt i uke 4-5 og litt i uke 7), og det har gått helt fint! I boken "på vei" skriver Gro Nylander at når man blør i svangerskapet så går det bra i ca 90 % av tilfellene, så det er nå størst sjanse for at det går bra med deg også.

:lykke:

Jeg krysser fingrene!
Klem

hufsetufsa
21-03-2005, 16:16
Jeg spottet da jeg testet positivt (4+0) og forrige lørdag startet jeg å spotte igjen (ca 5+2). Etterhvert gikk det over til småblødninger og det har kommet utflod med farge i hver dag siden det. Idag var jeg på UL og der kunne vi se et lite hjerte som banket :rørt:
Man kunne tydelig se hvor blodet kom fra - like ved siden av fosteret. Det kan ha vært en tvilling men legen kunne ikke si det sikkert. Fikk streng beskjed av legen om å ta det mest mulig med ro i 14 dager (ikke tunge løft, støvsuging osv). Nå er det om å gjøre at det vevet som blør blir bra igjen.

Tilslutt vil jeg bare si - ikke gi opp. Det er alltid håp :klemme:

FlyAway
21-03-2005, 16:19
Jeg har hatt små blødninger mellom uke 5 og 9 i tre svangerskap, hadde en MA i fjor. Men første svangerskap gikk bra, og det ser det ut til at det gjør denne gangen også :)

Ice84
21-03-2005, 16:44
Opplevde blødning 6 eller 7 ganger helt fram til uke 16. Varierte fra spotting til frisk blod. Det har sålangt gått bare bra med nurket mitt :)

Eliin
21-03-2005, 17:28
Jeg blødde daglig fra uke 8 til uke 16...og deretter et par ganger til etter den tid.... en slitsom tid som jeg ikke unner noen, men legene fant aldri noe galt, og trodde blødningene kom av blodkar som brast inni i skjeden. Senere fant de også ut at jeg hadde foranliggende morkake og at det også kunne være årsaken til blødningene. Nå er jeg i uke 31.

Så blødninger trenger ikke bety noe galt, men så tidlig i svangerskapet så kan du jo ta det litt ekstra med ro og se om blødningene blir borte eller i alle fall avtar...

Lykke til!

Limbo
22-03-2005, 19:50
Blødde først fra uke 5-8 og nå har jeg hatt regelmessige blødninger siden uke 22 og jeg sitter nå her ennå med småtten i magen. Blør nå fra morkaka og er sykemeldt. Har forbud mot det meste kan man si, men håper å gå på jobb etter påske. Det er kjedelig å gå hjemme alene når snuppa er i barnehage :dåne:

Tvi tvi :klemme:

tvilling75
22-03-2005, 21:36
Sjekket hcg nivået i dag, og jeg hadde desverre mistet i helgen. Rart jeg ikke har blødd mer. Men det kan vel plutselig komme..?

Tella79
23-03-2005, 10:00
Sjekket hcg nivået i dag, og jeg hadde desverre mistet i helgen. Rart jeg ikke har blødd mer. Men det kan vel plutselig komme..?
Jeg skjønte ikke dette siste her.. Hva er det du har mistet..? Hcg-nivået som har synket? Ikke si at du har mistet spiren...... uten smerter...?

Mulig jeg som er helt dum.. men nå ble jeg redd.... :shock:

tvilling75
25-03-2005, 16:39
Jeg skjønte ikke dette siste her.. Hva er det du har mistet..? Hcg-nivået som har synket? Ikke si at du har mistet spiren...... uten smerter...?

Mulig jeg som er helt dum.. men nå ble jeg redd.... :shock:

Jeg mistet desverre spiren ja.. Så hcg nivået var lavere på tirsdag enn sist fredag. Har ikke hatt smerter og stoppet å blø mandag. Så jeg blødde bare ca 2 døgn, og mye mindre enn en vanlig mens... Syns det er veldig rart, så jeg går og erlitt redd jeg plutselig skal få en kjempeblødning.. Ved MA så går vel ikke hcg ned?

2gangsmamma
27-03-2005, 12:59
Hei!! I mitt første svangerskap blødde (spotting) i de første 3 mnd hver dag. Jeg gikk da til gjevnlig kontroll hos gynekolog, Det var i grunnen veldig beroligende. Hvis du ikke har vært hos legen så ta kontakt så de kan ta en måling av HCG, for finne ut om det stiger fortsatt. Det kan godt være at det bare er morkaken som ligger litt langt nede ved åpningen som gjør at du blør. Trenger ikke å være farlig. Hvis du er urolig ta kontakt med legen. Det går nok bra skal du se!!
Lykke til!!:hyper:

2gangsmamma
27-03-2005, 13:00
Får ikke dette helt til jeg!!

astrid h
27-03-2005, 21:40
Jeg har i dette svangerskapet hatt veldig mange småblødninger, fra uke 6-20. sikkert 50 blødninger. Vært mange ganger hos legen, og enkelte ganger tidlig i svangerskapet ble jeg sendt på sykehuset for ultralyd, evt utsrapning. Legen trodde flere gangerr at det hadde gått galt, da det var store blødninger. Men alt har gått bra til nå, og gutten kommer i mai!!!!!!! Så det kan faktisk gå bra, selv om det ikke ser så lovende ut til tider.

astrid h
27-03-2005, 21:41
Jeg har i dette svangerskapet hatt veldig mange småblødninger, fra uke 6-20. sikkert 50 blødninger. Vært mange ganger hos legen, og enkelte ganger tidlig i svangerskapet ble jeg sendt på sykehuset for ultralyd, evt utskrapning. Legen trodde flere gangerr at det hadde gått galt, da det var store blødninger. Men alt har gått bra til nå, og gutten kommer i mai!!!!!!! Så det kan faktisk gå bra, selv om det ikke ser så lovende ut til tider.

astrid h
27-03-2005, 21:41
Jeg har i dette svangerskapet hatt veldig mange småblødninger, fra uke 6-20. sikkert 50 blødninger. Vært mange ganger hos legen, og enkelte ganger tidlig i svangerskapet ble jeg sendt på sykehuset for ultralyd, evt utskrapning. Legen trodde flere ganger at det hadde gått galt, da det var store blødninger. Men alt har gått bra til nå, og gutten kommer i mai!!!!!!! Så det kan faktisk gå bra, selv om det ikke ser så lovende ut til tider.