PDA

Vis full versjon : Dere er så skjønne

Miro
21-08-2002, 12:51
Heia mine magedamer:mervink: :klem:

Jeg vil bare takke for all trøst og omsorg jeg fikk i går. Det varmet ordentlig i hjertet:leiseg: :hjerter: Jeg holdt sengen i hele går. Miromannen var inne på soverommet hvert kvarter for å høre om det var noe jeg trengte...hehehe:nusser:

Jeg er veldig spent til kontrollen på sykehuset etterpå. Er det sånn at pre-eklampsi kan forsvinne før fødsel? At jeg f.eks. ble påvist det i går, men ikke har det i dag??? (Kanskje litt dumt spørsmål :p )

Vil også fortelle dere om mine andre tall i går, jeg ble liksom litt mer opptatt av det som var mer viktig.

Jeg hadde igjen gått opp nesten 1 kilo på 1 uke, mitt SF mål var også steget til
39 CM!! Så min ønskedrøm at miniMiro hadde klart å komme seg ned i bekkenet ble fort knust. Og han hadde da også selvfølgelig ikke klart å feste hodet sitt ennå!!! Han er sååååå treig:bonk: :uff:

På ultralyden viste det seg at jeg har maaaaassse fostervann. som forklarer hvorfor jeg er stor, og at han ligger i bekkeninngangen (skjønner'n ikke hvordan han kommer seg ned dit eller???) Jeg spurte jo legen om det er en kjempebaby der inne, og neida, forklaringen var jo at jeg hadde rikelig med fostervann. Hun tok en måling av magen hans (uten vekstestimering), og sier: Neida. Hva hun sier neida på, det vet jeg ikke..hehehe:) Hun sier iallefall også at det er ikke en liten spjæling og heller ingen kjempebaby..!!! Ganske forvirrende spør du meg:???:
(Men vi ble vel enige om å ikke stole på disse estimeringene eller??)

Ellers ringte jeg tilbake til føden i går kveld for svaret på blodprøvene og de var helt normale..puhh Jeg har ikke peiling på hva slags blodprøver de tok altså.

Så konklusjon: Slimproppen sitter som en kork, livmorhalsen er så umoden som bare det, og miniMiro fortsatt i bekkeninngangen... Jahhhh vel, da føder jeg vel en gang i oktober eller noe da??:(

Klem fra Miro:klem: T-11
(må nok holde meg i ro fram til jeg skal dra i dag også)

Wanja
21-08-2002, 13:16
Heisann Miro:)

Jeg vet nå ikke noe spesiellt om svangerskapsforgiftning...bare at man kan få det:bonk: :bonk: Men tror ikke det går over før evt fødsel...men skal ikke skremme deg for jeg sier ikke dette med sikkerhet!!! 39 cm i Sf-mål er bra det:) Jeg hadde 32 siste kontroll,men magen "datt"..så jeg tror ikke jeg har vokst såå mye siden sist...men skal til kontr i morgen...så da får vi høre;)
Bra at blodprøvene var fine...selv om du ikke fikk med deg hva det var slags prøver:D :D Tidlig "ammetåke"?:???:
Stor eller liten unge...skjønner godt du begynner å bli utolmodig!! Men får håpe det ikke blir oktober-barn på deg da,krysser fingrene..+ at jeg sender deg noen (((((Fødevibber))))):D
Jeg har jo termin 25 sept(ul) så... *trøste-trøste*..Jeg blir sikkert å få ett okt-barn:uff:
Men de kommer når de er klare:klapp: :klapp:

Ha en fortsatt god onsdag og god bedring;)

Klem fra Wanja35+3

Tuneland
21-08-2002, 13:25
Å neida du Miro-vennen, du føder ikke i oktober du nei! Er større sannsynlighet for at jeg gjør det som har termin 26.:stakar:

Men som en liten trøst da, så kom ikke slimproppen min forrige gang før etter at jeg hadde kommet på sykehuset. Hvor moden livmormunnen var på forhånd vet jeg ikke, fikk aldri vite sånt da. Hodet festet seg kun dager før fødselen også. Så som du skjønner, fødselen kan faktisk starte om ikke lenge uansett!:klapp:

Godt å høre at Miro-mannen tar godt vare på deg nå når du har fått preeklampsi, du trenger all den hvile og hjelp du kan få nå!

Lykke til på kontrollen - godt å vite at de følger deg opp nøye!!

Klem, Tuneland 35+1

:findag:

amor
21-08-2002, 14:23
Hei igjen Miro:)

Venter spent på å høre fra deg etter kontrollen i dag:) Håper at det går fint vet du :klem:

Forstår at du tenker mye nå. Jeg har ikke noe god greie på dette med sv. skaps forgiftning, men jeg tror at det ikke blir borte før etter at du har fått :baby: ut av magen. Hvis sykehuset anser ditt tilfelle å være alvorlig "nok" så blir du innlagt. MEN alt dette får du nok greie på i dag tenker jeg;)

SF målet ditt er stort nå ja, men når jordmor sier det hun sier, så trenger du jo ikke å bekymre deg for et veldig stort barn. Hun forteller jo om mye fostervann der inne og at gutten ligger høyt. Derav kommer det høye målet.

Vet du, det trenger ikke å være sånn at man opplever at slimproppen går, at man bli moden og klar for fødsel, at babyen legger seg med hodet godt festet ned i bekkenet før fødsel starter.

Neida. Jeg har jo to vaginale fødsler bak meg og ingen av mine to gjorde noe av dette. Ingen av dem lå med hodet festet, jeg aner faktisk ikke hvordan slimproppen ser ut heller. Med nr. 1 var jeg såvidt begynt å bli moden da jeg ble satt igang i fødsel 8 dager på overtid....SÅ det kan gå fort dette! At det blir noe oktoberbarn på deg - er jo uansett helt uaktuelt! Tullejenta! :D Du har jo bare 11 dager til termin og det er jo grenser for hvor lenge man går over termin da vet du....*s*

Nei vennen. Ta en ting av gangen nå. Det ordner seg dette! Ut kommer den lille gutten din. Helt sikkert!!!

Ser frem til å høre hvordan det går med deg i dag! :klem:

Robyn
21-08-2002, 16:09
Hei Miro! :)

Godt å høre at du fikk tatt det med ro i går.

Har ikke så veldig greie på svangerskapsforgiftning annet enn at jeg leste litt om det i begynnelsen av svangerskapet. Legen min klarte å skremme vettet av meg i uke 12 når jeg hadde litt høyt blodtrykk og hun snakket om at det kunne utvikle seg til svangerskapsforgiftning.
En uke senere var jo blodtrykket fint igjen så det kunne hun spart seg. (Og meg...):bonk:

Stort sett så kan man vel holde det i sjakk med å ta livet helt med ro, og skulle det utvikle seg så blir du jo så nøye fulgt med at de setter inn tiltak ganske så fort. Så langt som du har kommet vil jeg tro at de da bare velger å få ut gutten din.

Håper alt går bra med deg i dag!

Klem fra Robyn, T-27