PDA

Vis full versjon : Aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrh!!!!!!!

kaaka
21-03-2005, 22:04
Blir så forbanna!!!!
Samboern min jobber turnus natt.
Første uka jobber han mandag og tirsdag, fri onsdag og torsdag, og jobber igjen fredag, lørdag og søndag.
andre uka jobber han kun onsdag og torsdag.
Det resulterer i at når han har lang uke så ser vi hverandre ikke på 4 dager. Han sover hele dagen, og jeg er på jobb på dagen og kommer ikke hjem før han har dradd på jobb.

Forrige uke så jobbet han languka si, og vi har nå gledet oss til å ha en hel uke sammen. Så iogmed at han jobber turnus, så har han ikke ferie denne uka, men vi har planlagt hele uka til punkt og prikke. I dag skulle vi kose oss med hjemmespa (jeg driver litt med det) og ikke gjøre noe.

Men, sjefen hans ringte i dag for han lurte på noe som hadde skjedd på vakta. Da sa samboern min at han andre som går natt ikke gjør det som han skal. Som dem er opplært til. Så da skulle sjefen ringe han andre vakta og høre med han om dette.

Påtropp på vakta er kl 20.00
Han andre vakta ringte sjefen halv ni, og sa han hadde fått bihulebetennelse og ikke klarte å gå resten av vakta. Så sjefen ringe sambo og sa han måtte på jobb, og at han får 100% tillegg.
sambo ringte han andre vakta, og spurte om han var syk. Ja, han var så fryktelig dårlig. Hadde 40 i feber og greier. Jeg hørte samtalen, og han andre var ikke tett i nesa, ikke forkjøla eller noe!
Sambo sa han kunne komme etter han hadde spist. Ja, det måtte han for han andre hadde vært så dårlig at han ikke hadde klart å starte i det hele tatt.

Nå starta sambo, tar 30 min å kjøre til jobben, så han starter da 2 timer seinere, på en jobb som er satt opp etter tid, skal være på de stedene til det klokkeslettet. Det er titimers-skift, så vakta er ordinært ferdig kl 0600. Nå regner jeg ikke med å ha sambo hjemme før seinest 0800.

Syntes det er så frustrerende at han blir syk hver eneste gang han får kjeft av sjefen. Og hver eneste gang så får han vite at det er sambo som har sagt ifra om at han ikke gjør jobben sin. Og det er ofte han ikke gjør jobben sin. og hver eneste gang så er det samboern min som må gå på jobb. Hver enestes uke så har han andre vakta en eller to sykedager! Ja, det betyr mer penger på oss, men det går ut over helsa til samboern min. siden han begynte å jobbe der for 5 mnd siden, så har han tatt av nesten 30 kg. Han sliter med ryggen, og har også begynt å merke smerter i brystet når han har dårlig tid på jobben.

Skjønner dem ikke at vi trenger litt tid sammen vi også? SKjønner dem ikke at han må få lov til å hvile kroppen sin når han har kortuke!?
JEg har ikke sett samboern på 4 dager, har ikke tilbringt en eneste natt sammen på 4 dager. Skjønner dem ikke at det er frustrerende å ikke kunne være kjærester? Vi har ikke vært kjærester på 2 uker. Blir lei meg jeg.. Savner kjæresten min..
Syntes det er dårlig gjort av han andre å være syk så ofte, hvorfor sykemelder han seg ikke så de tar inn vikar.

Samboern har kun vært borte fra jobb en gang, og det var da vi skulle i begravelse til bestemora hans.!

(måtte bare få ut litt frustrassjon)

palmolive
22-03-2005, 00:26
Jeg skjønner deg veldig godt.Har selv en samboer som jobber i nordsjøen og jobber 3 uker der ute i gangen.
Er i grunnen ikke så mye å gjøre med det.Kan de egentlig tvinge samboen din på jobb når han har fri?Han har jo rett på fridagene sine...Da må de leie inn vikarer. :vetikke:

kaaka
22-03-2005, 00:44
De tvinger ikke, men sier at dem ikke har andre som kan den ruten + at de lokker med 100% overtid. og da får han nesten 300kr i timen i ti timer... Med vår økonomi så blir det da veldig vanskelig for han å si nei.

har sagt flere ganger at dem må ha fler på opplæring der. Tar 2 uker å lære opp en ny person til de enkelte rutene......

kaaka
22-03-2005, 00:45
De tvinger ikke, men sier at dem ikke har andre som kan den ruten + at de lokker med 100% overtid. og da får han nesten 300kr i timen i ti timer... Med vår økonomi så blir det da veldig vanskelig for han å si nei.

har sagt flere ganger at dem må ha fler på opplæring der. Tar 2 uker å lære opp en ny person til de enkelte rutene......

kaaka
22-03-2005, 00:45
oi... mange ganger gitt...

jamjam
22-03-2005, 00:52
Skjønner godt at du blir trist og lei når du har ønsket deg en dag med mannen. Og siden det tydeligvis er gjentagende så gjør vel ikke det frustrasjonen mindre. :klem:

Men reagerer allikevel på at du utifra å ha sittet å lyttet på en telefonsamtale vet at mannen ikke er syk.. Man kan da fint ha høy feber og være i dårlig form uten å få utydelig tale. Måtte bare kommentere det,for jeg synes i grunn det er litt arrogant å "bestemme" om andre er dårlige.

kaaka
22-03-2005, 00:58
Det vet jeg at det er... Men når man har bihulebetennelse så er man som regel tett i nesa...

Har også pratet med sambo om hvilken form han andre var i når han hentet bilen, og han sa at han så helt fin ut...
Menmen... vet hvertfall at han ikke er syk dersom sambo ikke må jobbe resten av uka. ER merkelig hvis han klarer å gå på jobb helt plutselig i morra..

Mollyana
25-03-2005, 14:50
uff så irriterede!!! er det bare to til å ta vakter på jobben hans? Skjønner at du blir både lei deg og sint..går det ikke ann å ta det opp med sjefen? håper det blir bedre snart

Carina
25-03-2005, 15:06
Uff, skjønner frustrsjonen din! Skikkelig kjipt når man har planlagt å være sammen og kose seg.

Men han er ofte syk sier du? Tar han ut egenmeldinger eller sykemeldinger? Dersom har tar egenmeldinger skal det jo gå 16 dager mellom hver gang han tar ut en egenmelding? Og får han sykemelding er han nok syk tror jeg. For legene har skjerpet kraftig inn på hvor lett det er å få en sykemelding.
Moren min hadde bihulebetennelse, men var ikke alltid tett i nesa, det kom og gikk og det sved og dunket i bihulene mer enn at snørret rant. Jeg som jamjam reagerer på det du skriver om at han ikke høres syk ut...

Dersom jobben går ut over helsa til mannen din bør han kanskje prøve å få seg en ny jobb?